Išvakarėse Vaidoto Paškevičiaus vairuojamam „Toyota Hilux“ mechanikai keitė sankabą. Nors šis remontas buvo išties ilgas, tačiau ekipažas penktadienį ryte pajudėjo į trasą jau be jokių techninių problemų.
Tačiau jau pirmame penktadienio greičio ruože, iki finišo likus vos keliems kilometrams „SV Technika Racing“ ekipažas buvo priverstas sustoti. Nors iki tol jų tempas buvo išties geras, neatlaikė pusašis, o vėliau galutinį vaidmenį ekipažo pasitraukime iš lenktynių suvaidino pavarų dėžė, nusprendusi, kad jai lietuviško Dakaro jau gana.
„Startavome gerai, važiavome greitai. Pavijome varžovus, kurie startavo prieš mus anksčiau trimis minutėmis. Ilgą laiką, gal septynis kilometrus važiavome iš paskos jų dulkėse. Viename iš posūkių bandėme atakuoti ir išvažiuojant sulaužėme pusašį, o vėliau ir pavarų dėžę. Taigi, „Perimetras“ mums šiemet baigtas. Tačiau yra kaip yra. Pasisėmėme patirties, „pagrybavome“, nuotaika gera.
„Perimetras“ mums nors ir trumpas, bet buvo labai įdomus. Trasos buvo sudėtingos tiek navigacine, tiek vairavimo prasme. Viskas buvo gerai, o šis gedimas yra tarsi karti piliulė, kurią turime nuryti ir žiūrėti į priekį. Kitam kartui pasiruošime dar stipriau ir geriau.
Varžovai irgi stiprėja, konkurencija didėja. Tikiuosi, kad tai tęsis ir toliau. Visiems tobulėjant kova dėl aukščiausių pozicijų – tik įdomesnė. Koks varžybinis planas toliau, šiai minutei pasakyti negaliu, tačiau apie visus savo būsimus startus tikrai paskelbsime, kad mūsų gerbėjai sužinotų pirmieji. Taip pat noriu padėkoti mūsų partneriams „SV Technika“, „Stiklų ekspertams“ bei Egidijaus Černiaus ūkiui. Jų dėka mes buvome čia. Taip pat esu dėkingas ir mechanikams, kurie tikrai neskaičiavo valandų dirbant prie automobilio“, – varžybas apibendrino Vaidotas Paškevičius.
Techninių problemų šiandien turėjo ir kitas po „SV Technika Racing“ ekipos vėliava važiuojantis ekipažas – Justinas Putys su Valdemaru Milaševskiu. Jie penktame greičio ruože buvo ketvirti, šeštame – šešti, o septintame – antri. Justinas Putys pasakoja, kad šeštame greičio ruože nustojo veikti vairo stiprintuvas, tad keli kilometrai sunkiai sukant vairą vien rankų jėga buvo tikras išbandymas. Tačiau mechanikai serviso zonos metu BMW X1 stiprintuvo problemą išsprendė likus vos trims minutėms iki laiko normos pabaigos, kada ekipažas turi išvykti į greičio ruožą.
„Pirmas greičio ruožas nebuvo kažkuo išskirtinis. Nuotykių neturėjome, tai reiškia, kad viskas buvo gerai. Antrame greičio ruože labai daug „grybavome“, ieškojome „voveruškų“. Paklydę buvome gal tris kartus. Finišavę net nustebome, kad taip arti kitų esame. Teko pavažiuoti be vairo stiprintuvo, tai tikrai buvo sunku manevruoti tarp kelmų, vairą sukti reikėjo labai stipriai.
Reiškia, kad ne vieni mes darėme klaidas. Trečiame greičio ruože praslydome vieną posūkį, bet grubių klaidų nebuvo. Buvo ir aštresnių momentų, kai važiavome dviem ratais, bet viskas baigėsi gerai“, – sakė Justinas Putys, kuris po septynių greičio ruožų dabar klasifikuojamas penktoje „Car“ klasės vietoje.
Solidų tempą ir pavyzdinį užsispyrimą ir toliau demonstruoja Algirdo Talučio ir Justo Vičiūno tandemas. Išvakarėse išsiveržę į „Car“ įskaitos priekį šiandien sportininkai startavo su lengvu nerimu, ar pavyks išsaugoti trapią, pusantros minutės persvarą. Tačiau penktadienio rezultatai parodė, kad duetas pranašumą ne tik išsaugojo, bet ir dar šiek tiek padidino. Penktame greičio ruože duetas užfiksavo penktą laiką, šeštame – trečią, o septintame buvo penkti. Nepaisant to, kad ekipažas vairuoja ne patį galingiausią „Desert Warrior“ visureigį, dabar viskas yra jų rankose, nes iki didžiojo „Perimetro“ finišo lieka vos du šeštadienio greičio ruožai.
„Rytinis greičio ruožas tik dar kartą patvirtino, kad nesu ryto žmogus. Sunkiai sekėsi atsibusti, dariau visiškai žioplas klaidas. Kartą vietoje šturmano nurodymo sukti į kairę pasukau į dešinę, nes užsižiūrėjau į kažkokį žmogų prie trasos. Vėliau kelias darė vingį į dešinę, šturmanas apie jį pasakė, bet aš kažkodėl per krūmynus nuvažiavau tiesiai. Žodžiu, buvo šiokio tokio išsiblaškymo ir vaikiškų klaidų.
Paskui jau susikaupėme ir antrą greičio ruožą jau tokių klaidų nebuvo. Buvo suktų navigacinių vietų, bet Justas visą labai gerai išsprendė. Ten kur daug ekipažų pasiklydo ir prarado po keturias, penkias minutes, mes susiorientavome per mažiau nei pusę minutės. Dėl šios priežasties pavyko išlaikyti pirmąją vietą klasėje.
Paskutinis greičio ruožas buvo labai greitas. Jame mums su savo mašina buvo sunku vytis varžovus su V8 varikliais, turinčiais kone šimtu kilovatų daugiau. Tačiau šiaip ne taip išlaikėme tą pirmąją vietą.
Viskas spręsis rytoj. Labiausiai neramina tas ilgasis, 60 km greičio ruožas. Ten prireiks labai stiprios navigacijos ir susikaupimo. Turime trijų su puse minutės pranašumą, tad reikės jį išlaikyti. Privalėsime surasti greičio balansą, nes negalėsime važiuoti per daug atsargiai, bet taip pat nevalia bus ir rizikuoti, nes nusilaužus kokį ratą apskritai galima nebaigti varžybų. Žodžiu, bus labai įdomu“, – įspūdžiais dalijosi Algirdas Talutis.
Šeštadienį „Perimetro“ dalyviai turės įveikti du paskutiniuosius greičio ruožus, kurių bendras ilgis – beveik šimtas kilometrų. Po jų paaiškės nugalėtojai visose klasėse, kurie iškovos ne tik šio etapo taures, bet ir solidžiai papildys savo taškų kraitį metinėje įskaitoje. Šiose, didžiausiose sezono varžybose uždirbti taškai bus dauginami iš dviejų, todėl tai gali suvaidinti svarbų vaidmenį kovoje dėl Lietuvos čempionų vardų.