Renginį pradėjo buvęs ilgametis Vaidoto šturmanas Saulius Jurgelėnas. Atidengęs automobilį, jis pristatė naują komandos pavadinimą – „Teltonika Racing“. Ant Mažylio durelių puikuojasi V.Žalos ir P.Fiuza pavardės.
Lofte svečiuojasi ir Paulo Fiuza. Taigi jis ir bus šturmanas antrus metus iš eilės. Pernai Paulo pristatymo metu buvo prisijungęs nuotoliniu būdu iš Portugalijos, o šiemet atvyko į žvarbią Lietuvą.
Paulo sakė, kad yra nusiteikęs daryti spaudimą Vaidotui, kad jis važiuotų maksimaliu tempu. Vaidotas pajuokavo, kad yra pasilikęs šiek tiek atsargos.
Vaidotas atkreipė dėmesį, kad Mažylio „burna“ yra žymiai didesnė. Pakeitus variklį nepigiu naujos kartos „single turbo“, į priekį perkelti radiatoriai reikalauja didesnio oro srauto. Vaidotas džiaugėsi, kad „single turbo“ padės išvengti turbinos duobių. Be to, bus eliminuota ir dvejus metus iš eilės trūkinėjančių dirželių problema.
Kalbėdamas apie Dakaro naujieną – T1.+ kategoriją – Saulius pastebėjo, kad kol kas šios kategorijos automobiliai yra ne iki galo suderinti, todėl sunku juos vertinti. Galbūt įdomesnis ir gerokai didesnis iššūkis – „Audi“ hibridiniai bagiai.
Saulius atkreipė dėmesį, kad Dakaras pirmą kartą tapo Pasaulio čempionato etapu. Todėl daugelio sportininkų ambicijos čia bus žymiai didesnės.
Vaidotas važiuoja „kapotis“
Vaidotui tikrai pavyko patraukti didžiųjų Dakaro komandų dėmesį, kai 2020 m. Saudo Arabijoje laimėjo pirmąjį greičio ruožą. Tačiau kituose dakaruose neišvengė incidentų bei gedimų, nubloškusių žemyn nuo išsvajoto dešimtuko. O startas 2021 m. Dakare, nors ir buvo labai įspūdingas, baigėsi sankabos gedimu ir, galiausiai, paskutiniu variklio atodūsiu jau pradinėje ralio stadijoje. Geriausios laimėtos pozicijos dykumų ralyje – 12-oji ir 18-oji vietos.
Vėliau Andalūzijos ralyje Vaidotas kapojosi su greičiausiais pasaulio pilotais. Iki podiumo pritrūko nedaug – sutrukdė trūkęs variklio dirželis.
TAIP PAT SKAITYKITE: Kodėl Vaidoto Žalos komanda nesivadins „Agrorodeo“
Todėl šiais metais Vaidotas su technikais gerokai daugiau laiko praleido Vokietijoje, „X raid“ bazėje. Patys drąsiausi gerbėjai tikėjosi, kad po „X raid“ nukraujavimo Vaidotas gaus daugiau dėmesio ir, galbūt, net persės į MINI bagį (Jakubo Przygonskio pavyzdys). Tačiau pats V.Žala 15min yra sakęs, kad bagio nuomos kaina yra nereali, todėl realiausias variantas – investuoti į Mažylio naujausią single turbo specifikaciją ir tinkamai paruošti automobilį naujiems išbandymams.
MINI variklis
Vaidotas Žala sako, kad tas senos kartos (twin turbo) variklis, skolintas iš „X-Raid“, su kuriuo startavo Andalūzijoje, jau Ispanijoje pradėjo leisti paskutinį kvapą. Tad būtinai reikėjo naujos jėgainės, kuri kainavo nemažai. Jei būtų rinkęsis seną bet mažiau patikimą (twin turbo), reikėtų mokėti 2,5 karto mažiau nei už naujos kartos (single turbo).