Safari ralis: antroje dienos pusėje palijus, ralistai varžėsi purvynuose

Šeštadienį Safari ralio dalyviai labai vargo. Daugelis prakirtinėjo savo automobilių padangas, o antroje dienos pusėje palijus, atrodytų maudėsi į purvo vonias pavirtusiuose keliuose.
Kadras iš 2025 m. Safari ralio. WRC organizatorių „facebook“ puslapyje patalpinta nuotr.
Safari WRC ralis. Organizatorių „facebook“ tinkle patalpinta nuotr.

Dienos apžvalga

Dieną kaip ne savas pradėjo T.Neuville, kuris penktadienį su šturmanu apsinuodijo maistu ir dėl to neišsimiegojęs prie vairo labai vargo. Lyg to dar būtų negana, belgas (kaip ir dauguma ralistų) pirmame dienos GR prakirto padangą ir ją keisdamasis sugaišo beveik tris minutes. Tuo pasinaudojęs jį aplenkė T.Katsuta ir palypėjo į P4 bendroje įskaitoje.

Netrukus padangą prakirtus ir K.Rovanperai, Elfynas Evansas pabėgo į priekį pusantros minutės persvara. Vėliau paaiškėjo, kad ties tuo K.Rovanperos bėdos nesibaigė. SS15 metu prakirtęs padangą ir pažaidęs pakabą suomis prarado dar apie 3 min ir nukrito į P4 vietą ralyje. Tai leido T.Katsutai pakilti iki trečios vietos bendroje įskaitoje.

Viskas dar kartą apsivertė aukštyn kojomis SS16 metu, kai tiek Kalle, tiek Takamoto prakirtę padangas turėjo į P3 ralyje užleisti T.Neuville.

K.Rovanpera dieną pradėjęs antroje vietoje, tikrai tikėjosi kovoti dėl lyderio pozicijos, tačiau per košmarišką šeštadienį suomis nukrito tik į P5 ralyje.

SS16

Prakirstą ratą keitęsis T.Katsuta dėl to prarado apie 2 min ir 20 sek., bet K.Rovanpera buvo dar minute lėtesnis (3 min 18 sek. atsilikimas).

Ruože laimėjo O.Tanakas, bet dar svarbiau tai, kad pasinaudojęs Kalle ir Takamoto bėdomis su prakirstomis padangomis, T.Neuville (P2 ruože) pakilo trečiąją vietą bendroje įskaitoje.

Bendra ralio įskaita po šeštadienio atrodė taip:

Rezultatai po SS16
Rezultatai po SS16

SS15 T.Katsuta pakilo iki P3 bendroje įskaitoje

Nors ir padangą prakirtęs T.Katsuta finišavo važiuodamas tik ant ratlankio bei dėl to prarado 1 min 17 sek., vis tiek pakilo į P3. Jo komandos draugą tiesiog ištiko dar didesnė nesėkmė.

Prakirtęs dar vieną padangą ir su pažeista galine pakaba K.Rovanpera buvo priverstas važiuoti kritiškai lėtai ir dėl to prarado net 2 min 56 sek. Dėl šios priežasties suomis nukrito į P4 ralyje.

Dėl daugumos dalyvių problemų, šiame GR netikėtai nugalėjo G.Munsteris.

SS14 Purvo vonios

Sportininkai vėl grįžo į tą patį GR, kuriame ryte praktiškai visi prakirto savo automobilių padangas. Visam WRC peletonui ryte jau kartą pravažiavus šį ruožą ir dar priedo gausiai palijus, kelias pavirto į vieną didelę purvo vonią. Joje ralistai vargo, slidinėjo ir saugojosi vietomis besimėtančių didžiulių aštrių akmenų. Šiame pragariškame GR greičiausias buvo po pietų tarsi spurtavęs T.Katsuta.

Slidinėdamas ir tarsi purvu bandęs plaukti daug laiko (27 sek.) prarado ralio lyderis E.Evansas.

Arnauskas Motorsport paskyroje publikuotas SS14 GR vaizdo įrašas:

SS13

Toliau puikų tempą demonstravo ruože laimėjęs T.Katsuta (P4 bendroje įskaitoje).

Kalle Rovanpera antrame GR iš eilės prakirto padangą ir dėl to gerokai sumažinęs tempą prarado net 1 min 20 sek.

Po suomio nesėkmės Elfynas Evansas (P3 ruože) teoriškai galėtų lengviau atsikvėpti padidinęs savo persvarą bendroje įskaitoje iki pusantros minutės. Vis dėl to čia Afrika, čia nieko negalima nei prognozuoti, nei tuo labiau atsipalaiduoti. Pats velsietis šio ruožo metu du kartus apsisuko ir bet kurio incidento metu galėjo rimtai apgadinti savo ralio automobilį.

SS12

Šį kartą sėkmė nusisuko ir nuo K.Rovanperos, kuris GR pabaigoje prakirtęs padangą labai sulėtėjo ir dėl to prarado ruože vėl laimėjusiam E.Evansui apie 21 sek.

Tai leido velsiečiui įsitvirtinti (su 37 sek. persvara) ralio lyderio pozicijoje.

Vienintelis šiame ruože E.Evansui priešinosi T.Katsuta (atsiliko tik 1,7 sek.), kas jam leido išlaikyti P4 bendroje įskaitoje. Japonas palypėjo į šią poziciją SS11 metu, kai 2 min skirtumu aplenkė prakirstą padangą keitusį T.Neuville.

SS11

Pirmame dienos ruože pamatėme tikrą prakirstų padangų fiestą. Tik E.Evansui (finišavo P1) su K.Rovanpera (P2 ruože) pavyko to išvengti.

O.Tanakas, G.Munsteris, T.Katsuta, T.Neuville – visi prakirto padangas. J.McErleanas dar priedo sulaužė ir savo „Ford“ pakabą.

A.Fourmaux tausodamas automobilį sekmadieniui, net priėmė sprendimą šeštadienį nestartuoti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Bintense“ apžvalga: patikima ir reguliuojama kriptovaliutų keitykla tiesioginiams sandoriams
Reklama
LEA kviečia seną katilą keisti nauju šilumos siurbliu. Pasinaudojus skiriamomis dotacijomis galima sutaupyti net iki 90 proc. šilumos siurblio kainos