Kvalifikacija Vengrijoje yra esminė lenktynių savaitgalio dalis. Aplenkti Budapešto trasoje yra sudėtinga net su įjungta DRS, starto pozicija gana dažnai nulemia rezultatą, įdomesnių strategijos variantų čia nebūna – jei viskas lenktynėse apseis be lietaus, visi pasistengs lenktynes nuvažiuoti su vienu sustojimu padangoms keistis.
Penktadienį lietus kiek sušlapino trasą, privertęs pilotus sugrįžti į garažus, šeštadienį buvo sausa, be lietaus prognozuojama ir lenktynių diena.
FIA ir „Pirelli“ čia pasiūlė naują kvalifikacijos formato tvarką, kuri buvo aptarinėjama kelis mėnesius – tik kietosios padangos pirmoje kvalifikacijos sesijoje, tik vidutinės – antroje dalyje ir tik minkštosios – trečioje. Tai leido sumažinti naudojamų padangų komplektų skaičių, kurie būdavo atvežami į lenktynes, o vėliau būdavo utilizuojami. Rezultatas buvo nuspėjamas, kaip ir didžioji dalis kitokių iniciatyvų – ekologija čia nelaimėjo nieko, o štai pati „Formulė-1“ - pralošė.
Pirmoje kvalifikacijos dalyje trukdė bolidų grūstis, mašinos su kietosiomis padangomis slidinėjo ant įkaitusios ir smėliu užneštos trasos, bet laikėsi. Sirgalių tribūnos buvo perpildytos jau šeštadienį. Sunkiausia buvo tiems teisėjams, kurie peržiūrinėjo lenktynių direkcijos pateiktus vaizdus, kas iš pilotų pažeidė trasos ribas. Gana akivaizdu, kad su šia taisykle reikia kažką daryti.
Geriausią laiką parodė Guanyu Zhou, sudėtingomis sąlygomis ratą įveikęs per 1:18.143 sek. Iš tolimesnės kovos iškrito: Albonas, Tsunoda, Russellas. Magnussenas ir Sargeantas.
Antroje sesijoje buvo galima naudoti tik vidutines padangas – ir jos kur kas geriau laikėsi ant asfalto. Rezultatai pagerėjo, pilotai pradėjo aktyviau atakuoti, bet baudų buvo dar daugiau. Pavyzdžiui, buvo anuliuotas geriausias Verstappeno laikas – jis turėjo sugrįžti į boksus ir prarado vieną komplektą padangų.
Geriausią laiką parodė Norrisas. Į kvalifikacijos finalą nepateko Sainzas, Oconas, Ricciardo, Strollas ir Gasly.
Kvalifikacijos finale su minkštosiomis padangomis greičiai dar padidėjo. Pirmu bandymu Verstappenas ratą įveikė per 1:16.612 sek. Hamiltonas nusileido jam tik 0,126 sek, o antru bandymu Lewisas buvo greitesnis, iškovojęs pirmąją „pole“ nuo 2021 metų, 104-tą karjeroje ir dešimtą Hungaroringo trasoje – tai absoliutus rekordas.