Verslas automobilių sporte: ar tai tik reklama?

Lenktynės – viena brangiausių sporto šakų, kuriose komandos sunkiai išgyventų ir tobulėtų be partnerių. Dėl to automobiliai dažnai būna apklijuoti įvairiausiais logotipais: nuo grūdų pardavėjų iki pačių automobilių gamintojų. Ar tai tik reklama, ar verslas pats įsitraukia į lenktynes?
„Dynami:t Energy Racing“ lenktynių „Lamborghini“
„Dynami:t Energy Racing“ lenktynių „Lamborghini“ / Komandos nuotr.

Ką veikia tie, kurie negamina automobilių?

Pasaulinio lygio lenktynėse, kaip „Formulėje-1“, Le Mano serijoje ar ralio čempionate varžosi patys automobilių gamintojai. Jiems automobilių sporto nauda akivaizdi: čia gerai matomi jų gaminami modeliai, pergalės sutelkia vairuotojų dėmesį, o ir nuosavos lenktynių komandos tampa idealia baze naujoms technologijoms išbandyti. Štai Europai ateitį siejant su elektromobiliais nemažai automobilių pramonės gigantų persikėlė į „Formula-E“ seriją, kurioje jos gali semtis patirties tobulinant elektros variklius ir baterijas.

Tačiau automobilių sporto pasaulis yra gerokai didesnis. Sėkmingai gyvuoja ne tik pasaulio, tačiau ir lokalūs čempionatai: Europos, Baltijos šalių, Lietuvos čempionatai. Mūsų krašte nėra jokių automobilių gamintojų, mūsų lenktynininkai varžosi arba savadarbiais, arba jau žymių markių pagamintais lenktyniniais automobiliais. Automobilių sportas tokioje mažoje rinkoje kaip Lietuva klesti, turime daug komandų, varžybos pritraukia daug žiūrovų, automobiliai yra išmarginti įvairiausių įmonių logotipais. Kokią reikšmę lenktynės Lietuvoje turi mūsų šalyje veikiančiam verslui? Ar tai tik galimybė pareklamuoti produkciją, ar jie įsitraukia labiau?

Verslas domisi ir nacionalinėmis lenktynėmis

Net ir Lietuvoje pats verslas domisi automobilių sportu ir mato jame naudą. Nors dažniausiai lenktynių komandos turi nueiti ilgą kelią, norėdamos surasti tvirtus ir ilgalaikius partnerius, būna netgi tokių situacijų, kai įmonės lenktynininkus susiranda pačios.

„Maloniausia mums šių metų staigmena tapo nauji partneriai. Kai vasario pabaigoje paskelbėme, kad atsilaisvino viena vieta partneriams, jie kreipėsi į mus su vienu klausimu: kiek? Galiausiai, vietoje vieno partnerio gavome net du“, - šių metų istorija pasidžiaugė „Dynami:t Energy Racing“ komandos siela Mantas Matukaitis.

Naudą lenktynėse randa tiek su automobiliais susiję prekių ženklai, tiek ir švara bei aplinkosauga besirūpinančios kompanijos. Ir į Lietuvos automobilių sportą tarptautinės kompanijos ateina besiremdamos užsienio patirtimi.

Lipdukais neapsiribojama

Daugiau nei 70 metų gyvuojantis Vokietijos atsarginių automobilių dalių gamintojas SWAG į lenktynes ateina tam, kad parodytų kaip realiai veikia jų produkcija.

„Iš šono gali atrodyti, kad su lipduko užklijavimu ant akį traukiančio automobilio rėmo viskas tuo pasibaigia, tačiau tai nėra tiesa. Nors mūsų detalės, technologijos ir techniniai skysčiai dažniausiai naudojami „gatvės“ transporto priemonėse, produkcijos galimybių ribas tenka išmėginti ir lenktyniniuose automobiliuose. Automobilių sporto istorija yra garsi įvairiomis partnerystėmis: nuo gėrimų, tabako gaminių iki prabangių drabužių prekės ženklų. Vieniems tai tėra galimybė pasireklamuoti, tačiau profesionalų partnerystė gali atnešti daug didesnių vaisių“, - sakė SWAG prekės ženklui atstovaujančios įmonės „Bilstein group“ Baltijos šalių verslo vystymo vadovas Giedrius Matulevičius.

Vokietijos kompanija gamina ne tik atsargines dalis automobiliams, tačiau kartu tiekia komponentus lenktyninių bolidų gamintojams. Jais naudojasi „Dynami:t Energy Racing“ „Lamborghini Huracan ST EVO“ prižiūrintis „GSR Motorsport“ kolektyvas, taip pat lenktyniaujantis „VW Golf TCR“ automobiliu.

Techninėse sporto šakose didelė dalis rezultato priklauso ir nuo pačios technikos. Gedimai gali akimirksniu sugriauti didžiausią vairuotojų nudirbtą darbą, tad automobilio patikimumas ir geri komponentai itin svarbu.

Automobilių sportą siekia padaryti tvaresnį

Tačiau į automobilių sportą įsitraukia ne vien su automobiliais susijusios kompanijos. Čia veiklos randa ir tvarumu besirūpinančios įmonės. Jau daugiau nei 10 metų įvairiose Europos trasose lenktyniauja „Porsche“ ir „Lamborghini“ automobiliai, padabinti „Bio Circle“ logotipu, o „ADAC GT Masters“ ir „GT World Challenge Europe“ dalyvis Luca Stolz yra vokiečių kompanijos, gaminančios aplinkai neteršiančią chemiją veidas.

„Iš pažiūros, vyrauja nuomonė, kad automobilių sportą sunku sieti su tvarumu, tačiau iš tiesų, tai nėra iki galo tiesa. Automobilių sporte dalyvaujantys automobiliai lenktynių metu turi veikti nepriekaištingai, todėl jų priežiūrai naudojamos įvairios priemonės, kurios gali būti saugios tiek aplinkai, tiek ir komandos nariams, kurie dirba su tomis medžiagomis. „Bio-Circle“ kuriamos ir gaminamos profesionalios priemonės skirtos mažinti paliekamą neigiamą pėdsaką aplinkai, pakeisti agresyvias chemines medžiagas, tačiau tuo pačiu užtikrinti, kad priemonė būtų efektyvi ir skalsi“, - sakė kompanijos generalinis direktorius Lietuvoje Modestas Steponaitis.

„Bio-Circle“ kompanijos vadovai Vokietijoje yra užkietėję automobilių sporto mėgėjai, tačiau jiems svarbu tvarumas, tad kuria aplinkai žalos nedarančias chemines priemones ne tik pramonei, namams ar kitoms kasdienėms reikmėms, tačiau ir automobilių sportui. Jų pavyzdžiu sekantys lietuviai taip nusprendė prisidėti prie žalos aplinkai mažinimo mūsų šalies trasose ir prisijungė prie „Dynami:t Energy Racing“ komandos.

Verslas automobilių sporte ieško ne vien tik galimybių pasireklamuoti. Automobilių sportas tiek tarptautiniu, tiek nacionaliniu mastu gali tapti terpe kurti naujus produktus ir juos bandyti, nes čia, kaip niekur kitur tiek mechaniniai mazgai, tiek techniniai skysčiai bei kiti komponentai greitai pasiekia savo galimybių ribas. Maksimalios apkrovos ir itin sudėtingos darbo sąlygos skatina produktų gamintojus tas ribas praplėsti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs