Net ir tiek laiko nenaudota „Versmės“ autokroso trasa iki šiol yra viena geriausių Lietuvoje. Dalyvius žavi jos konfigūracija, o po žvyru slypinti kieta danga leidžia išvystyti gana nemažą greitį. Nors per keletą metų trasa kiek apaugo krūmais, tačiau žiūrovams tai buvo nė motais – įsitaisę ant kalvų ir trasos šlaitų jie galėjo mėgautis kiekvieno autosporto gerbėjo akis džiuginančiu reginiu.
Šiose varžybose buvo visko – tikslių lenkimų, kiek grubesnių kontaktų ir netgi virtimų. Darbo čia turėjo ir teisėjai, kuriems ne kartą teko traukti geltonas, juodas ir net raudonas vėliavas. Tačiau renginys praėjo sklandžiai – net ir įspūdingą virtimą pademonstravęs biržietis Dainius Stapulionis iš automobilio išsiropštė sveikas.
Dalyviai šiose varžybose buvo suskirstyti į klases pagal jų vairuojamą techniką. Verta paminėti, kad beveik visų klasių finaliniai važiavimai buvo išties dramatiški ir čia lyderiai keitėsi kas keletą ratų.
Galiausiai visi prizininkai buvo iškilmingai apdovanoti išskirtinėmis taurėmis varžybų starto takelyje.
Lietuvos vaikų automobilių kroso čempionato „Mini Buggy“ įskaitoje jėgas išmėgino penki dalyviai. Šios klasės finale kova užvirė tarp dviejų brolių – Daugirdo ir Ąžuolo Dungveckių. Šįkart ant pirmosios vietos laiptelio žengė Ąžuolas, kuris per apdovanojimų ceremoniją pasigyrė, kad jo bagis yra greitesnis nei brolio.
Apdovanojimus stebėjusi minia tokį šio charizmatiško jaunojo lenktynininko pareiškimą sutiko aplodismentais ir ovacijomis. Antrąją vietą laimėjęs lyderio brolis Daugirdas Dungveckis buvo kiek santūresnis. Jis tikisi atsigriebti jau kitame etape.
Trečiosios vietos taurę iškovojo Lėja Vareikaitė, kuri, beje, keletą kartų tądien važiavo ir vyrukų rikiuotės priekyje. Finalas nesusiklostė svečiui iš Latvijos Emiliui Mirošnikui. Pretendento į prizininkų gretas bagis sugedo jau po kelių finalo ratų, tad jaunuolį ant rankų iš trasos išsinešė tėtis. Verta pažymėti, kad šįkart „Versmės“ trasoje susirinkę žiūrovai buvo itin aktyvūs ir kiekvienam, net ir trasoje sustojusiam sportininkui negailėjo aplodismentų.
Būtent iš trasos nešamam Emiliui Mirošnikui taip pat skambėjo plojimai, o žiūrovams jaunasis sportininkas už palaikymą atsidėkojo mojuodamas.
Finalas taip pat nesusiklostė ir Adrijui Lugauskui. Jaunuolis turėjo techninių problemų, o į paskutinę kvalifikaciją apskritai neatvažiavo. Jo klasės draugams rikiuojantis į startą, berniukas stovėjo prie atitvarų ir pavydžiai žiūrėjo į draugus.
Paklaustas, kodėl nevažiuoja į starto takelį jis atsakė: „Tėtis sakė, kad motoras neveikia“.
Jei „Mini Buggy“ klasėje vaikai kovojo be kontaktų, tai „Junior 1000“ paauglių klasėje vėl linko skardos ir plyšo padangos. Itin permainingi čia buvo finaliniai važiavimai. Čia pirmuose metruose po starto į priekį iššoko Rytis Gurklys, kuris dėl pirmosios pozicijos ėmė kovoti su Normantu Lepšiu.
Tačiau kur du pešasi, laimi trečias. Po tarpusavio grumtynių ir pasipylusių važiavimo klaidų abu jaunuoliai nukrito į rikiuotės antrąją pusę, o priekyje kurį laiką važiavo Skaistė Prašukaitė. Tiesa, merginai nepavyko atlaikyti varžovų spaudimo. Nieko keisto – jai teko važiuoti su nuo ratlankio nusimontavusia padanga.
Tačiau Skaistė Prašukaitė parodė, kad šioje klasėje yra vietos mergaitėms. Tikėtina, kad ateinančiuose etapuose ne ją varžovai matys savo galiniuose veidrodėliuose, bet ji stebės už nugaros važiuojančius vaikinus. Iš pirmosios vietos Skaistė Prašukaitė nukrito į trečiąją poziciją. Ją aplenkė techninių problemų išvengęs Valdas Mikužis ir iš rikiuotės galo į priekį sugebėjęs grįžti antrosios vietos prizininkas Rytis Gurklys.
Už trečiąją vietą užėmusios Skaistės Prašukaitės nugaros šįkart liko Normantas Lepšys, kuris finale taip pat numontavo padangą. Kaip sakė pats sportininkas, važiuoti ant ratlankio buvo sunku: „Pirma pavara – ribotuvas, įjungi antrą – nebetraukia“.
Kad ir kaip susiklostė šios klasės finalas, tačiau džiugina pats faktas, kad Lietuvos automobilių sporto federacijos Kroso komiteto sprendimas sukurti „Junior 1000“ klasę pasiteisino. Tai puikiai užpildė amžiaus intervalo tuštumą, kuri buvo tarp „Mini Buggy“ ir Lietuvos čempionato klasių.
Ateities čempionai auga būtent čia, o kovingą jaunimo mentalitetą jau dabar galima matyti. Beje, šįkart „Junior 1000“ klasėje nestartavo Raminta Jankauskaitė, kuri taip pat kartas nuo karto nustebina savo drąsa lenktyniaujant su vaikinais. Nesunku suskaičiuoti, kad „Junior 1000“ klasėje šį sezoną prie starto jau galėjome išvysti šešis dalyvius, todėl laukia puiki antra sezono pusė ir dar įdomesni kiti metai.
„Super 1600“ klasėje šiemet niekas negali sulaikyti Eligijaus Abarčio su greitąja „Lada“. Tarsi iš niekur į autokroso čempionatą atėjęs dalyvis labai primena veiksmo filmo scenarijų, kai „iš lempos“ atsiradęs herojus santechnikas leidžiasi žygiui į kosmosą, susprogdina asteroidą ir išgelbėja planetą nuo armagedono.
Atrodytų, kad ilgamečiam autokroso varžybų dalyviui, šįkart trečią vietą užėmusiam Erikui Narbutui, išgliaudyti Eligijaus Abarčio greičio rebusą turėtų būti gana lengva, tačiau Ukmergėje Erikas Narbutas vėl buvo priverstas visą dieną matyti pilką „Lada“ galinį dangtį. Ir visai ne iš arti. Nurašyti viską ant Eligijaus Abarčio technikos paruošimo būtų lengva, bet „Lada“ – ne „Tesla“. Pati nepasivairuos. Finalas pats nesilaimės. Taigi, mįslė lieka atvira ir jai išspręsti Erikas Narbutas turi nei daug, nei mažai – tris etapus.
Ne ką mažiau intriguojanti kova vyko tarp Vytauto Tumaso su „Opel Corsa“ ir Martyno Jaso su „Lada“. Žinoma, čia dar labai trūko Šarūno Gruzinsko įsikišimo. Tikėtina, kad šis dalyvis, kuris nestartavo Ukmergėje, būtų parodęs raumenis kovoje dėl podiumo. Kalbant apie antrąją vietą užėmusį Vytautą Tumasą ir ketvirtoje vietoje likusį Martyną Jasą verta pažymėti, kad biržietis su „Opel Corsa“ tikrai gali važiuoti aukščiausiame šalies autokroso lygyje.
Patirties autokrose jis turi su kaupu, vairavimo stilius pasižymi aštrumu, tad su galine ašimi varoma „Lada“ Martynui Jasui tikrai čia bus ką veikti. Taigi, Vytautas Tumasas į Biržus išsivežė antrosios vietos taurę, o diplomu tenkintis turėjęs Martynas Jasas neturėtų nusiminti – į jo sezono taškų kraitį įkrito 12 naudingumo balų. Sezonas verčiasi į antrą pusę, todėl įdomiausios rokiruotės autokroso fanų dar tik laukia.
Klasėje „2000 Super“ finalas taip pat buvo panašus į veiksmo filmą. Po starto čia į priekį šovė „Audi A3“ vairavęs Robertas Paškauskas ir prie „Honda Civic“ vairo sėdęs Tomas Skrodenis. Tačiau pastarasis pirmame rate nukrito iki trečiosios vietos, bet savo ambicijų nepalaidojo. Robertui Paškauskui savo poziciją teko ginti net keletą ratų. Jam į nugarą nuolatos kvėpavo tiek Raimundas Kukenys, tiek Tomas Skrodenis. Ir tuomet Robertas Paškauskas padarė klaidą. Per greitai atvažiavęs į paskutinį posūkį prieš finišą jis atidarė vidinę trasos dalį.
Tuo pasinaudoti nespėjo jam iš paskos važiavęs Raimundas Kukenys, tačiau savo „civiką“ į priekį prastūmė Tomas Skrodenis. Nors lenkimas ir nebuvo visai švarus – jo „civiko“ ir Roberto „Audi“ turėjo kontaktą, tačiau teisėjai čia kriminalo neįžvelgė. Į priekį išsiveržęs Tomas Skrodenis šios pozicijos jau nebeapleido, o net du „False Start“ per dieną padaręs Raimundas Kukenys išsaugojo antrą vietą.
Robertui Paškauskui, kurį laiką važiavusiam pirmoje vietoje, nepavyko išsaugoti net pozicijos ant podiumo. Lenktynininkas finišavo penktas, o trečiosios vietos taurę į viršų kėlė Arnas Kanapeckas, kuris šios varžybose turėjo nemažai aštrių epizodų.
Po kai kurių iš jų dalyviui į serviso parką savo automobilį teko parsigabenti ant keltuvo. Tačiau autokrose būtent tai ir yra podiumo kaina.
Klasėje „Open-4500“ geriausiai pasirodė Steponas Jančauskis, kuris vairavo įspūdingą „Volkswagen Golf“. Šis automobilis yra visiškas monstras ir žiūrovus visuomet palieka be žado savo „Launch Control“ ir „Antilag“ sistemų garsais. Tai yra brutalus žvėris, kurį suvaldyti Steponas Jančauskis sugeba tarsi nervingą bulių kontroliuojantis matadoras.
Aukščiausio lygio technikos paruošimas, preciziška arklių kaimenės kontrolė ir ilgametė vairuotojo patirtis yra žemėlapis, vedantis tiesiausiu keliu podiumo link. Antroje vietoje finišavo kitos religijos – ne turbininį, bet atmosferinį „golfą“ vairavęs Egidijus Kirdeikis, o trečiosios vietos taurę iškovojo Andrius Šimonis, varžovams iššūkį metęs su keturiais ratais varomu BMW automobiliu.
„Buggy 1600“ klasės finalas taip pat buvo permainingas. Po starto į pirmąją poziciją įsiveržė Saulius Žunda. Tiesa, jam savo pranašumo iki finišo išlaikyti nepavyko. Viename iš posūkių padaręs klaidą ir per plačiai išvažiavęs molėtiškis praleido į priekį Tautvydą Urbą. Šią dovaną tauragiškis priėmė be jokių skrupulų ir užtikrintai nugalėjo, varžovams nepalikdamas net menkiausios galimybės atakuoti.
Reikia paminėti, kad Sauliui Žundai su dviem varikliais varomu bagiu tai tik pirmasis sezonas, tad šis sporto meistras, prisijaukinęs atnaujintą techniką, ateityje turėtų būti dar ne kartą matomas ant prizininkų podiumo. Trečiąją vietą iškovojo stabilų tempą demonstravęs Andrius Lugauskas už savęs palikęs kiek mažiau patyrusius sportininkus Kęstutį Krakį ir Mindaugą Jačiauską.
Klasėje R-1600 startavo keturi dalyviai, o finale čia prireikė pakartotinio važiavimo. Finalinėje kovoje, finišo posūkyje, nusidriekusiame per trampliną, trigubą virtimą patyrė Dainius Stapulionis su „Opel Astra“. Biržietis smarkiai sukūlė savo automobilį, tačiau pats liko sveikas. Dėka sėkmingo nusileidimo nelinko ir jo bolido saugos lankai.
Po šio incidento teisėjai išsitraukė raudonas vėliavas ir sustabdė važiavimą, kuriame tuo metu pirmavo Valentinas Junevičius iš Panevėžio. Patraukus Dainiaus Stapulioni „opelį“ iš trasos važiavimas buvo pratęstas, tačiau starte jau nebepasirodė važiavimo lyderis Valentinas Junevičius. Techninės problemos jam užkirto kelią į pergalę.
Taigi, pakartotiniame starte kovoti liko tik du dalyviai – Milda Zabielienė su antrosios kartos „golfu“ ir Mindaugas Jaudžemis su „trečiuku“. Čia užtikrintai laimėjo Mindaugas, kuris parodė, jog net ir negrojant pirmu smuiku kvalifikaciniuose važiavimuose, finale galima išplėšti pergalę.
Milda Zabielienė buvo apdovanota antrosios vietos taure, o ant apdovanojimų pakylos nepasirodęs trečiosios vietos prizininkas Valentinas Junevičius savo poziciją ant podiumo bent jau simboliškai perleido automobilį apvertusiam Dainiui Stapulioniui.
Klasėje R-2000 finale startavo net 10 dalyvių, todėl permainingos kovos čia buvo galima tikėtis. Geriausią tempą čia pademonstravo ir nugalėtojo taurę iškovojo Andrius Jasikonis. Autokroso varžybose tik periodiškai pasirodantis sportininkas Ukmergėje įrodė savo pranašumą net ir prieš kur kas labiau patyrusius varžovus.
Antrąją vietą po įnirtingos kovos čia iškovojo Laurynas Paulauskas, o trečiosios vietos taurę laimėjo svečias iš Žemaitijos Gytis Šatkauskas. Šioje klasėje taip pat užfiksuota ir virtimų. Vieną akrobatinį triuką čia parodė Rytis Rutkauskas, kiek apgadinęs savo „Opel Astra“ veido bruožus, tačiau sugebėjęs startuoti finale ir net iškovojęs 11 taškų už šeštąją vietą.
„Buggy 2000“ klasėje nė vienas iš varžovų nerado priešnuodžio prieš Donato Krasausko bagį. „Cross kart“ kategorijai pagamintas, labai mažai sveriantis ir tarsi žaislas atrodantis, bet beprotiškai gerai valdomas bagis buvo tiesiog nepavejamas.
Lenktynininkas be didesnio vargo laimėjo finalą. Už jo liko Kirdeikių dinastijos atstovai – antrosios vietos prizininkas Gedas Kirdeikis ir trečiąją vietą iškovojęs Mindaugas Kirdeikis. Sigitas ir Romas Rupeikos turėjo tenkintis atitinkamai ketvirta ir penkta pozicijomis.
Komandinėje Lietuvos autokroso čempionato įskaitoje, kurioje savo jėgas išmėgino net 12 ekipų atstovai, geriausiai pasirodė „Kross Reidas“ rinktinė. Jos atstovai surinko 56 taškus. Antroje vietoje etapą baigė bene daugiausiai jaunimo savo gretose turinti komanda „Smart Motorsport“. Ji nuo lyderių atsiliko 7 taškais. Trečią vietą iškovojo „Ekroso“ sportininkai, vos 0,6 taško aplenkę Biržų ASK narius.
Regionų taurės komandų įskaitoje triumfavo „Tornada Racing“, uždirbę 41-ą tašką. Antroje vietoje varžybas baigė ASK „Ekrosas“ nariai, iškovoję 33 taškus. Trečios vietos taurė įteikta Biržų ASK atstovams, surinkusiems 18 taškų ir vienu tašku aplenkusiems „Smart Motorsport“ rinktinę.
Kitas, jau ketvirtasis Lietuvos automobilių kroso čempionato bei Lietuvos regionų taurės autokroso etapas įvyks Plungėje. Varžybos čia bus surengtos rugpjūčio 17-ą dieną.