Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vienintelė Dakaro ralio istorijoje: moteris, palikusi už nugaros visus vyrus

Dakaro ralis – tai milžiniškas fizinis išbandymas ir dalyviams, ir technikai. Tai – ištvermės lenktynės, reikalaujančios ypatingo susikaupimo, itin išlavintų vairuotojo įgūdžių ir nemažai fizinės ištvermės. Tikriausiai nieko keisto, kad absoliuti dauguma Dakaro ralio dalyvių yra vyrai, tačiau yra ir moterų. Kartą viena iš jų ralį ir laimėjo, nors jai padėjo ir aplinkybės.
 Mitsubishi Pajero Evolution, atnešęs Jutta Kleinschmidt pergalę Dakaro ralyje. (Axel Schwenke, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)
„Mitsubishi Pajero Evolution“, atnešęs Juttai Kleinschmidt pergalę Dakaro ralyje. / Wikipedia.org nuotr.

Visa informacija iš Saudo Arabijos – 15min GAZAS „Facebook“ paskyroje ir specialiame 15min Dakaro ralio polapyje.

Pasaulyje yra labai daug pajėgių lenktynininkių. Tiesiog jų nėra tiek daug, kiek vyrų. Dakaro ralis reikalauja labai daug fizinės ištvermės ir jėgos, bet ar tikrai taip keista, kad tam ryžtasi ir moterys? Moterys anksčiau varžėsi ir „Formulės 1“ trasose, dabar bėga maratonus, dalyvauja sunkiojoje atletikoje, pilotuoja akrobatinius lėktuvus. Tačiau Dakaro ralyje dalyvauja ir daug vyresnių, ne pačios geriausios fizinės formos vyrų.

Kita vertus, tai, ką 2001 metais pasiekė vokietė Jutta Kleinschmidt vis tiek buvo šis tas neįprasto. Ji laimėjo sunkiausias pasaulio automobilių lenktynes, už nugaros palikusi ne vieną greitą vardą. Nors jai padėjo ir aplinkybės, link šio tikslo ji ėjo labai ryžtingai.

Jutta Kleinschmidt, 1962 metais gimusi vokiečių lenktynininkė, pirmą kartą Dakaro ralyje dalyvavo 1988 metais. Tiesa, tąkart važiavo BMW motociklu ir finišo nepasiekė. Antrą kartą šiam iššūkiui J.Kleinschmidt ryžosi 1992 metais ir tada savo BMW motociklu kirto finišo liniją būdama 23 pozicijoje. 1994 metais ji žygį pakartojo su KTM ir iškovojo 22 vietą motociklų įskaitoje. Na, o tada J.Kleinschmidt persėdo prie visureigio vairo, kur ir pasiekė aukščiausių rezultatų savo Dakaro karjeroje.

1995 metais J.Kleinschmidt automobilių įskaitoje užėmė 12 vietą, 1996-aisiais – nefinišavo, o jau 1997-aisiais atvyko penktoji. 1998-ieji buvo ypatingi metai J.Kleinschmidt karjeroje – tuomet ji tapo pirmąja moterimi nugalėjusia Dakaro greičio ruože, tačiau galutinėje įskaitoje užėmė 24 vietą. 1998 metais po penkių Dakaro etapų J.Kleinschmidt pirmavo, tačiau gedimai, paklydimai ir šokas po ginkluoto apiplėšimo nulėmė, kad galutinėje lentelėje lenktynininkė užėmė 24 vietą.

Asmeninio albumo nuotr./Jutta Kleinschmidt 1992 m. Dakaro ralyje
Asmeninio albumo nuotr./Jutta Kleinschmidt 1992 m. Dakaro ralyje

1999 metais J.Kleinschmidt sėdo į naują „Mitsubishi Pajero Evolution“. Tais metais greta J.Kleinschmidt automobilyje sėdėjo švedų šturmanė Tina Thörner – ekipažas buvo visiškai moteriškas. Tuomet Kleinschmidt pasiekė 3-iąją vietą, o 2000-aisiais su ta pačia komanda buvo 5-oji. Tačiau, žinoma, tikroji Kleinschmidt šlovės valanda atėjo 2001-ųjų Dakaro ralyje.

2001-ųjų Dakaro ralio nugalėtojos kelias

Jutta Kleinschmidt su šturmanu Andreasu Schulzu visą 2001-ųjų Dakaro ralį sukiojosi netoli lyderių rikiuotės, tačiau pirmus kelis etapus negalėjo prasibrauti į priekį. Ji laimėjo devintąjį etapą – iki tol nebuvo atvažiavusi net tarp pirmų trijų dalyvių. Tačiau J.Kleinschmidt sekėsi – rikiuotės priekyje virė įnirtinga kova ir į priekį išsiverždavo tai vienas, tai kitas dalyvis. Nei vienas iš jų stipriai neatitrūko, nebuvo jokio aiškaus lyderio, todėl J.Kleinschmidt visada laikėsi netoli rikiuotės priekio.

10-ąjį etapą J.Kleinschmidt įveikė trečia, 11-ą – antra ir tik tada bendroje įskaitoje pakilo į antrąją vietą. Tačiau tuomet lenktynininkė tarp etapo nugalėtojų nepasirodė iki 16-ojo greičio ruožo, kurį įveikė antra. 17-ojo etapo finišą J.Kleinschmidt kirto trečia, 19-ąjį įveikė antroje pozicijoje. Ir būtent priešpaskutiniame etape įvyko tai, kas padėjo J.Kleinschmidt laimėti.

Jeanas-Louisas Schlesseris ir Jose Maria Servia, vairavę porą Schlesser-Renault bagių, 19-ąjį etapą pradėjo anksčiau numatyto laiko. Kodėl? Galbūt bandė sukčiauti, o galbūt kažką ne taip suprato. Tai sukėlė didelį Hiroshi Masuoka ekipažo pyktį, nes šiam japonui, tuomet užėmusiam lyderio poziciją, teko važiuoti per bagių keliamas dulkes. Neatsargiai lenkdamas priešininkus Masuoka nulėkė nuo trasos ir apgadino automobilį. Masuoka’os šturmanas Pascalis Maimonas bandė išsiaiškinti santykius su Servia, bet šis jo nepamatė ir vos nepartrenkė. Rezultatas – Schlesseris ir Servia gavo po 60 baudos minučių. To pakako, kad jie būtų nublokšti į tolesnes rikiuotės vietas, tačiau tuo pačiu nukentėjo ir Masuoka’os laikas. Taigi J.Kleinschmidt bendroje įskaitoje netikėtai išsiveržė į priekį. Tai praktiškai reiškė, kad lenktynes laimės Masuoka arba Kleinschmidt – vienas iš dviejų „Mitsubishi“ visureigių.

Paskutinis 20-asis etapas baigėsi be didelių netikėtumų ir Kleinschmidt tapo nugalėtoja. Daug kas žvalgėsi, kaip taip galėjo būti – juk ji laimėjo tik vieną etapą! Vokietei padėjo nuoseklumas ir gebėjimas išlikti netoli lyderių, kurie nuolat keitėsi. Ir, žinoma, ta didelė bauda taisyklių nesilaikiusiems bagiams.

Jutta Kleinschmidt 2002-aisais čempionės titulo neapgynė – Dakaro ralį įveikė antra. Sunkiausiose pasaulio lenktynėse Kleinschmidt dalyvavo iki pat 2007-ųjų metų, tačiau 2001-ųjų pasiekimo nepakartojo. Ji iki šiol yra vienintelė moteris kadaise laimėjusi Dakaro ralį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai