– Kazimierai, kaip ši trasa atsirado Vilkyčiuose?
– Pati pradžia buvo 1987-aisiais metais. Smėlio karjere buvo įrengtas tarybinio ūkio sąvartynas. Po to tą šiukšlyną mes panaikinome ir ėmėme ruošti ten trasą. Jei neklystu, pirmosios varžybos ten įvyko tais pačiais metais.
Noriu pasidžiaugti, kad nuo to laiko jau prabėgo beveik 30 metų, per kuriuos varžybos buvo organizuojamos kasmet. Nebuvo tokių metų, kad nevyktų renginiai.
Čia organizuodavome autokroso ir ralio kroso varžybas. Tą trasą pamažu gerinome, tvarkėme ir prieš dešimtmetį gavome teisę rengti Šiaurės Europos zonos šalių ralio kroso varžybas.
Prieš trejus metus pradėjome rengti „Rallycross Challenge Europe“ varžybas. Dabar turime teisę rengti ir Europos autokroso čempionato etapą. Ateityje ketiname surengti ir tikrąjį Europos ralio kroso čempionato etapą.
– Kaip keitėsi pati trasos konfigūracija nuo pat jos įkūrimo?
– Iš pradžių nebuvo ralio kroso trasos asfalto, taip pat nebuvo asfalto ir starto aikštelėje. Ralio kroso trasa atsirado 1994-aisiais.
Anksčiau autokroso trasa buvo žymiai ilgesnė, apie pusantro ar du kilometrus ilgio. Ji driekėsi per mišką, už kapinių. Tačiau tuomet nebuvo jokios dangos. Važiavome karjerui būdingu gruntu – smėliu bei žvyru. Tais laikais dar lenktyniaudavo sunkvežimiai.
– Kaip Vilkyčių trasa atrodė kitų Lietuvos trasų kontekste?
– Mūsų trasa buvo viena pirmųjų. Tuo metu trasos buvo Šakių rajone, vėliau atsirado Telšiuose, Plungėje. Tarybiniais laikais autokroso trasos dar buvo Marijampolėje, Rokiškyje.
Pirmosios trasos būdavo įrengiamos tiesiog laukuose. Prastumdytos žemės, susmaigstytos vėliavėlės ir taip padaryta konfigūracija. O mūsų trasa tuomet buvo jau kiek geresnė.
Bėgant laikui ją tobulinome. Vėliau pritaikėme ją, jos ilgį, plotį ir konfigūraciją tarptautinėms varžyboms.
Pavyzdžiui ralio kroso čempionatui mūsų trasa iš pradžių netiko, nes buvo per trumpa. Padarę šiuos darbus gavome tarptautinės automobilių sporto federacijos licenciją autokrosui ir raliui krosui.
– Kiek ši trasa užaugino čempionų?
– Mūsų komanda – daug metų yra autokroso ir ralio kroso prizininkų gretose. Aš ir pats kokius penkis kartus esu tapęs čempionu. Laimėjęs esu ir autokroso, ir ralio kroso ir Šiaurės Europos zonos šalių čempionatą.
Aišku, čempionu tampama ne vienoje trasoje. Tačiau nuo šios trasos pradėjo ir sporto meistrais bei čempionais tapo per 20 lenktynininkų.