Vos pasibaigus techninės komisijos procedūroms, varžybų organizatoriai konstatavo pasiekę naują rekordą: dėl trofėjų penkiose klasėse iš viso kaunasi 100 sportininkų. Tiek daug dalyvių lig šiol nebuvo susirinkę nei į vienas Lietuvoje grunto arenose vykusias lenktynes.
Tiesa, už tokį įspūdingą reginį tenka dėkoti itin gausiai ralio kroso meistrų delegacijai iš Lenkijos, kur ši lenktynių disciplina išgyvena tikrą populiarumo piką, leidžiantį kaimynams startuoti pastebimai kokybiškiau paruošta technika.
Pirmųjų kvalifikacinių važiavimų metu galingiausioje „SuperCars“ klasėje dominavęs Marcin Gagacki vairuoja Europos čempiono Antono Marklundo bazėje paruoštą „Volkswagen Polo GTI RX“. Kitas lenkų lyderis Tomasz Kuchar – „Peugeot 208 RX“, o Dariusz Topolewski – „Ford Fiesta WRX“. Pirmąsias tris vietas užėmė svečiai pernai Vilkyčiuose greičio madas diktavusius lietuvius kol kas lenkia beveik trimis sekundėmis.
Antrojoje kvalifikacijoje Paulius Pleskovas sugebėjo padidinti tempą ir lyderių grupėje finišavo antras. Trečiame važiavime klaipėdietis trasoje užtruko dar sekunde trumpiau, tačiau liko trečias. Arvydas Galinis – „atvežė“ penktą geriausią laiką, tačiau nepelnė taškų antroje kvalifikacijoje.
T. y. svečiai kol kas daro tai, ko siekti pažadėjo Lenkijos ralio kroso čempionato interneto svetainėje – „aplenkti lietuvius“. Duodamas interviu T. Kuchar pripažino, kad Baltijos šalių ralio kroso lyderiai yra labai stiprūs varžovai, todėl kova tiek Vilkyčiuose, tiek trasose Torunėje ar Varšuvoje, visuomet būna išskirtinai nuožmi.
„Lietuviai turi ilgesnę lenktyniavimo patirtį, tačiau kovą tai tik daro dar įdomesne tiek sportininkams, tiek žiūrovams. Pernai Vilkyčiuose mums pavyko būti šiek tiek greitesniais ir labai tikiuosi, kad šįkart rezultatą pakartosim“, – teigė T. Kuchar, laimėjęs du iš trijų važiavimų.
Nepaprastai atkaklios kovos virė jungtiniuose „SuperNational“, „Super1600“ ir „Touring Cars“ važiavimuose, kuriuose startuoja net 33 pilotai, į pirmąjį dešimtuką pavyko prasibrauti tik Rokui Jakubauskui. Du kartus greičiausias buvo latvis Juris Spikis, kartą estas Andrus Karu.
Antroje gausiausioje klasėje „SC Cup“ 24 sportininkai iš Lenkijos varžosi egzotiškai mūsų akims atrodančiais „Fiat Seicento“. Tas pats pasakytina ir apie miniatiūrinius bagi iš „Cross car“ klasės – 750 kub.centimetrų darbinio tūrio variklius turintys, tačiau itin nedaug sveriantys automobiliukai „SuperCars“ klasės bolidams nusileidžia vos keliomis sekundėmis. Net ir trasoje ratus sukant 4 varžovams triukšmo ir žvyrų audrų čia tarsi suerzintų širšių lizde.
Sekmadienį 9.20 val. įvyks paskutinė, ketvirtoji kvalifikacija. 11.30 vyks varžybų atidarymo ceremonija, o iškart po to įvyks pusfinalių kovos. Finaliniai Baltijos šalių, Lenkijos ir Lietuvos ralio kroso čempionato mūšiai Vilkyčių trasoje prasidės sekmadienį nuo 13 valandos.