Ką šiandien veikia dukart Senojo žemyno pirmenybėse triumfavęs šakietis ir kaip vertina dabartinės kartos sportininkų galimybes kautis dėl aukščiausio lygio apdovanojimų?
„Iškart atsiprašau, kad negaliu atsakyti į antrąjį klausimą, nes pastaruosius metus visa galva buvau pasinėręs į kitus projektus ir tikrai atidžiai nesekiau, kaip, kam ir kur sekasi kroso trasose. Maniškės prognozės ir įžvalgos šiuo metu tebūtų spėlionės, o ne rimta analizė“, – atvirauja N.Naujokaitis.
Iš tiesų 2007 ir 2008 metais į pačią Europos autokroso Olimpo viršūnę užkopęs Nerijus beveik dešimtmetį gyveno kaip „normalus“ verslininkas ir grąžino moralines skolas šeimai, o kai adrenalino alkis privertė sugrįžti į sportinių automobilių dirbtuves, ėmėsi tai, ką dabar pats vadina avantiūra.
Optimizmas buvo nepamatuotas
„Faktas, kad mano optimizmas buvo visiškai nepamatuotas: pradėjome konstruoti kovoms Pasaulio ralio-kroso čempionate (WRX) skirtą automobilį ir šventai tikėjom, kad senasis mūsų komandos žinių bagažas bei patirtis leis būti konkurencingiems. Deja, nusvilom beveik visur, kur tik teoriškai buvo galima nusvilti. Nepaisant didžiulių pastangų normalus debiutas WRX trasose taip ir neįvyko, nes vos tik išspręsdavome vieną kuriamos „Škoda Fabia RX“ techninę problemą, paaiškėdavo, kad turim keletą naujų. Tik kai atsisakėm ambicijų, esą patys viską žinom neprasčiau nei gamyklinėse komandose dirbantys inžinieriai, reikalai pamažu pradėjo taisytis“, – pripažįsta tituluotasis kroso meistras.
Pasak Nerijaus, po virtinės nesėkmingų eksperimentų su varikliu bei transmisija, jau praėjusiais metais buvo rasti techniniai sprendimai, leidę su „Škoda Fabia RX“ treniruotis šiais metais Pasaulio ralio-kroso čempionate „ESmotorsport“ komandoje debiutavusiam Rokui Baciuškai bei neseniai jį pakeitusiam Kevinui Abbringui.
„Su Ernestu Staponkum pažįstami daugybę metų. Ir kai jis paprašė pagalbos konstruojant WRX skirtą automobilį, be ilgų dvejonių atskleidėm savo kortas – parodėm kur klydom, ką padarėm teisingai ir, panašu, gerokai paspartinom jų komandos darbus. Mes taip pat gavom ir dar tikimės gauto nemažai naudingos informacijos.
Šiuo metu likę iš tiesų tik keletas detalių, kurias reikia tinkamai sureguliuoti, ir mūsų „Škoda“ bus paruošta varžyboms. Tačiau, skirtingai nuo pirmojo bandymo eiti į „žvalgybą mūšiu“, nebesiruošiam, nes šiame lygyje avantiūrizmas labai retai pasiteisina. Esam sutarę su patirties WRX komandose–lyderėse dirbusiais inžinieriais, kad jie padės sudėlioti paskutiniuosius taškus. Jei taip tikrai įvyks, jau vasaros antroje pusėje viliamės patys arba su patirtį aukščiausio lygio kovose jau sukaupusių ralio-kroso legionierių pagalba išbandyti jėgas oficialiose varžybose“, – teigia N.Naujokaitis.
Klausiamas, ar toks išbandymas technikai galėtų būtų surengtas Europos autokroso čempionato lenktynių Vilkyčiuose metu, Nerijus patikino, kad šios disciplinos – kroso ir ralio-kroso – panašios tik išoriškai. Tačiau techniniai sprendimai skiriasi beveik taip pat drastiškai, kaip futbolas ir rankinis, nors abiejuose laimi komanda, pelniusi daugiau įvarčių.
„Krose esam išbandę ir pasiekę viską, todėl naujus startus planuojam tik ralio-kroso trasose. Labai tikiuosi, kad tai nutiks pačiu artimiausiu metu. Visoms mūsiškių komandoms ir pilotams Vilkyčiuose linkiu gero finišo, o žiūrovams – įspūdingų reginių“, – sako N.Naujokaitis.