Po ralio vykusioje spaudos konferencijoje pagrindinio Vilniaus ralio organizatoriaus, Lietuvos automobilių klubo (LAK), prezidentas Rolandas Dovidaitis teigė, kad trasoje buvo atliktos visos įmanomos saugumo procedūros. „Padarėme viską, kad ralis būtų saugus, bet įvyko kaip įvyko. Lieka apgailestauti“, – sakė jis.
R.Dovidaitis pasakojo, kad viskas buvo parengta pagal LASF patvirtintą saugos planą: „Šio ralio organizacija niekuo nesiskyrė nuo kitų ralių“. Jis teigė, kad buvo atspausdinta daug skrajučių su įspėjimais, nemažai kurių išvežiota po seniūnijas.
„117 km ruože kiekviename metre pastatyti po apsaugos darbuotoją yra neįmanoma. Įvyko kaip įvyko, nežinau ką pridurti“, – konstatavo LAK prezidentas.
„Šis įvykis – neeilinis. Mūsų automobilių sporto šakoje nieko panašaus nebuvo įvykę jau daug metų“, – pareiškęs apgailestavimą žuvusios artimiesiems, sakė LASF prezidentas Gintaras Furmanavičius.
Tragedijos vieta išankstiniame saugos plane nebuvo laikoma pavojinga
Jis teigė, kad dar ne laikas vertinti, kas kaltas dėl tragedijos. LASF prezidentas pažymėjo, kad Utenos rajono policijoje dėl šio įvykio jau pradėtas ikiteisminis tyrimas, tačiau pažadėjo, kad LASF pateiks ir savo vertinimą.
„Mūsų, kaip Lietuvos automobilių sporto federacijos, prioritetas – ne sportiniai rezultatai, o žmonių saugumas“, – kalbą baigė G.Furmanavičius.
„Mūsų, kaip komisarų, pareiga – prieš kiekvienas varžybas važiuoti greičio ruožu ir įvertinti, ar jis gali vykti, ar ne“, – sakė varžybų komisaras Algimantas Bilevičius.
Jis pabrėžė, kad Vilniaus ralio saugos plane vieta, kurioje įvyko tragedija, nebuvo pažymėta kaip pavojinga. Dėl to buvo nuspręsta jos neaptverti STOP saugos juosta bei neskirti apsaugos darbuotojo. Prieš varžybas jis teigė pats pravažiavęs trasa ir įspėjęs pavojingesnėse vietose stovėjusius žiūrovus, kad šie pasitrauktų toliau.
A.Bilevičius pridūrė, kad vadinamųjų „nulinių“ ekipažų paskirtis yra kita nei varžybose dalyvaujančių lenktynininkų. Jis minėjo, kad reikėtų atidžiau tikrinti šių ekipažų kompetenciją.
Apie incidentą kalbėdamas Vilniaus ralio nugalėtojas Vytautas Švedas nepuolė ieškoti kaltų. „Automobilių sportas – pavojingas“, – šią pergalę įvardindamas pačia liūdniausia savo karjeroje, pasakojo lenktynininkas. 2011-ųjų Lietuvos ralio čempionas Vilniaus ralį yra laimėjęs jau keturis kartus.
Žiūrovų nuomonės – skirtingos
Dar neįvykus nelaimei, ne vienas Vilniaus ralio gerbėjas pasakojo esąs nusivylęs ralio organizacija. Ralyje buvęs žiūrovas Giedrius (pavardė redakcijai žinoma) pasakojo, kad antrame greičio ruože buvęs teisėjas net nebandė įspėti išorinėje posūkio pusėje stovėjusių žiūrovų. Marškinėliais su „Marshall“ užrašu (liet. teisėjas) apsivilkęs vyras praktiškai visą laiką antro greičio ruožo metu prasėdėjo automobilyje.
„Nebuvo ten didelė masė žmonių, bet kelios dešimtys stovėjo tikrai. Ir visi – išorinėje posūkio pusėje, teisėjui visa tai ramiai stebint“, – pasakojo Giedrius.
Vilniaus ralį stebėjęs ir automobiliu keliuose greičio ruožuose apsilankyti spėjęs Egidijus (pavardė redakcijai žinoma) pasakojo apie kitą incidentą ketvirtame greičio ruože: „Į greičio ruožą (ketvirtą, red. past.) važiavau šalutiniais keliukais ir, kad jau esu lenktynių trasoje, pastebėjau tik pamatęs dideles provėžas. Jokių STOP juostų – trasa likus mažiau nei valandai iki lenktynių važiavo kas norėjo.“
Ar STOP juostos buvo nutrauktos kitų žmonių tyčia ar jos net nebuvo užkabintos, Egidijus spėlioti nesiryžo.