Speciali „Vilniaus ralio“ rubrika (spausk čia)
Šios varžybos, kurias rengia Lietuvos automobilių klubas, kartu yra ir Lietuvos automobilių ralio šių metų čempionato antrasis etapas. Sportininkai varžysis dėl tradicinio prizo – Vilniaus miesto mero taurės.
Senos ir gražios tradicijos
„Vilniaus“ raliai, žymintys automobilių ralio vasaros sezono pradžią, turi senas ir gražias tradicijas. Jų ištakos siekia 1961 metus, kai neįprastai anksti, tų metų vasario 4 dieną, 26 sportinių automobilių ekipažai leidosi į ilgą – net 1300 kilometrų – kelionę pirmojo ralio „Vilnius 1961“ maršrutais.
Jau pirmajame „Vilniaus“ ralyje madas ėmė diktuoti kauniečiai, laimėję dvi pagrindines pergales. „Pobedų“ klasėje nugalėjo Kauno sporto klubo „Banga“ nariai Anatolijus Kurdzikauskas ir Anatolijus Riabčinskis, o „Volgų“ klasėje greičiausi buvo Kauno taksi parko atstovai Povilas Štaras su Vytautu Lapėnu. Vilniaus ralistų garbę gynę Levas Šuvalovas su Vaclovu Survila nugalėjo „Moskvičių“ klasėje.
Nuo pirmųjų lenktynių prabėgo jau beveik pusė amžiaus, tačiau šios vasaros sezono pradžią žyminčios varžybos ir dabar kiekvienais metais randa vietą LASF sporto kalendoriuje. Be jau minėtų lenktynininkų, „Vilniaus“ raliuose savo meistriškumu žiūrovus žavėjo visi garsiausi šalies automobilių sporto meistrai – Arvydas ir Kastytis Girdauskai, Stasys Brundza, Eugenijus Tumalevičius, Anatolijus Potapčikas, Igoris Charitopula, tėvas ir sūnus Vidmantas ir Dovilas Čiutelės, Aurelijus Simaška, Saulius Girdauskas, Rolandas Mackevičius, Evaldas Čirba, Rokas Lipeikis, Vytautas Švedas ir daugelis kitų.
Startas – visuomet jaudinantis
„Vilniaus“ raliai per visą jų beveik pusės amžiaus istoriją tapo itin laukiami ir mėgstami tiek pačių sportininkų, tiek kasmet ralį vis gausiau stebinčių šios sporto šakos aistruolių. Kodėl – klausimų beveik nekyla. Mat šie raliai kasmet sutampa su naujo sezono pradžia, ne tik išsiilgta po žiemos pertraukos, bet ir visuomet jaudinančia bei intriguojančia.„Vilniaus“ raliuose savo meistriškumu žiūrovus žavėjo visi garsiausi šalies automobilių sporto meistrai – Arvydas ir Kastytis Girdauskai, Stasys Brundza, Eugenijus Tumalevičius, Anatolijus Potapčikas, Igoris Charitopula, tėvas ir sūnus Vidmantas ir Dovilas Čiutelės, Aurelijus Simaška, Saulius Girdauskas, Rolandas Mackevičius, Evaldas Čirba, Rokas Lipeikis, Vytautas Švedas ir daugelis kitų.
Kokius naujus veidus šiemet pamatysime tarp ralistų, kokią naują, galingesnę ir greitesnę techniką jie išvairuos prie šių varžybų starto linijos? Atsakymus į šiuos ir kitus daugeliui itin rūpimus klausimus pateikia būtent šie raliai, kuriuose sportininkai tradiciškai varžosi dėl Vilniaus miesto mero taurės.
Itin atkakli kova, neretai dėl šimtųjų sekundės dalių – tai dar vienas ryškus aspektas, charakteringas „Vilniaus“ raliams. Žinoma, visose lenktynėse dėl pergalės kovojama nuožmiai, tačiau daugelis ralistų prietaringi, manantys, jog sėkmė pirmajame ralyje juos turėtų lydėti ir visą sezoną. Todėl nenuostabu, kad ralio nugalėtojai keičiasi kone kasmet.
Jei atidžiau pažvelgtume į „Vilniaus“ ralių istoriją, įsitikintume, kad lenktynininkų prietarai ne iš piršto laužti. Sėkminga sezono pradžia daugeliui jų tapdavo reikšmingu faktoriumi galutinei pergalei kovoje dėl aukščiausių titulų.
Kita vertus, sezono pradžia, leidžianti akivaizdžiai įsitikinti kas ko vertas, savotiškai svarbi ne tik patiems sportininkams, bet ir žiūrovams, kurie šiam renginiui tradiciškai negaili išskirtinio dėmesio.
Startas – šalia Ukmergės
Ralio organizatoriai, stengdamiesi šiais nelengvais laikais bent kiek padėti sportininkams, kad jiems tektų sukti kuo mažiau papildomų kilometrų, ralio „Vilnius 2010“ startą rengia ne Vilniuje, o Ukmergės rajone. Tai itin patogu lenktynininkams, kurie 8.22 val. ryto „Versmės“ trasoje (šalia Ukmergės–Anykščių kelio) pradės ralio sportines batalijas.
Iš „Versmės“ trasos per Ukmergės ir Molėtų rajonus greičio ruožai pamažu drieksis į Vilniaus pusę, kur po 17 val. lenktynės finišuos šalia miesto savivaldybės (Konstitucijos pr. 3). Ralio finiše, stebint sporto aistruoliams, lenktynių laimėtojams bus įteiktas ir pagrindinis varžybų trofėjus – Vilniaus miesto mero taurė.
Tačiau iki šio iškilmingo momento sportininkų dar lauks 311,15 kilometrų distancija, iš kurios 110,40 kilometro – greičio ruožai. Iš viso jų bus 9, o du kartus važiuojamų greičio ruožų skaičius – 4. Net 94,8 proc. greičio ruožų sudaro žvyrkeliai ir tik 5,2 proc. – asfaltas.
Galima būtų dar daug pasakoti apie šį ralį ir jo dalyvius, tačiau daug aktualios informacijos rasite versdami kitus šio „15min“ Ralio žurnalo puslapius – visų ralio dalyvių ir jų technikos pristatymą ir net starto eilės tvarką, kuri, žinoma, keisis vėlesniuose greičio ruožuose. Visgi vieną naujovę derėtų pristatyti kiek plačiau.
Debiutuoja „B“ lyga
Pirmą kartą ralių „Vilnius“ istorijoje kartu su sportininkais, Lietuvos automobilių ralio čempionato antrojo etapo dalyviais, varžysis ir „B“ lygos atstovai, kuriems tai bus debiutinės šiemet jų pirmenybių pirmojo etapo lenktynės. „B“ lygos dalyviai ralį pradės toje pačioje „Versmės“ trasoje ir varžysis keliuose tuose pačiuose greičio ruožuose, kuriuos įveiks ir daug didesnę patirtį turintys sportininkai. Pirmą kartą ralių „Vilnius“ istorijoje kartu su sportininkais, Lietuvos automobilių ralio čempionato antrojo etapo dalyviais, varžysis ir „B“ lygos atstovai.
„Pirmiesiems tai bus puiki proga pasitikrinti savo meistriškumą su profesionaliais sportininkais, išanalizuoti klaidas ir padaryti tinkamas išvadas, – sakė šių varžybų vadovas Gražvydas Smetonis. – Ne veltui po tokių akivaizdžių dvikovų oficialūs varžybų protokolai būna nagrinėjami itin kruopščiai.“
Besivaržantys „B“ lygoje Vilniuje finišuos pusvalandžiu anksčiau, nes jų laukia kiek trumpesnė trasa ir mažiau greičio ruožų – iš viso 6, kurių bendras ilgis 73,60 km, o bendras visos trasos ilgis – 257,30 km. „B“ lygos dalyviai irgi varžysis žvyro ir asfalto dangos trasose, o jų procentinis santykis – toks pat, kaip ir sportininkų profesionalų.
„Šiais visiems itin nelengvais laikais toks renginys – uždavinys ne iš lengvųjų, – teigė ralį „Vilnius 2010“ organizuojančio Lietuvos automobilių klubo prezidentas Aleksandras Remiševskis. – Tačiau su mūsų nuolatinių rėmėjų ir talkininkų pagalba organizacinius darbus nuveikėme laiku. Todėl tikiuosi, kad debiutinės, vasaros sezoną skelbiančios, lenktynės – ralis „Vilnius 2010“ – bus įsimenančios ne tik varžybų dalyviams, bet ir žiūrovams.
Saugumas – pirmaeilis uždavinys
Vienas didžiausių ralio rengėjų, teisėjų bei saugos tarnybų rūpestis – varžybų, o kartu ir jose dalyvaujančių sportininkų bei lenktynes stebinčių žiūrovų saugumas. Specialiai tam išleistoje skrajutėje, kuri bus platinama greičio ruožų prieigose ir varžybų štabe, išsamiai pateikti visi reikalavimai, kurių laikydamiesi renginio dalyviai jausis saugiai. Organizatoriai dar kartą atkreipia žiūrovų dėmesį ir primygtinai jų prašo niekada nestovėti išorinėje posūkio dalyje ir šalia automobilių važiavimo trajektorijos, iš kurios automobilis gali slysti įveikęs posūkį ar nusileisdamas nuo tramplino.
Rinkdamiesi patogesnes vietas varžybų stebėjimui, nepamirškite, kad trasa uždaroma likus valandai iki pirmojo automobilio starto. Todėl į tas vietas būtina atvykti anksčiau. Atvykę apsižvalgykite ir numatykite vietą, į kurią būtų galima greitai ir saugiai pasitraukti. Nesirinkite vietų, esančių žemiau važiuojamosios kelio dalies ir jokių būdu nevaikščiokite trasa, kol saugos tarnybos vėl jos neatidarys bendram eismui.
Ralio rengėjai prašo atvykusius stebėti varžybų su vaikais jiems rodyti išskirtinį dėmesį, o šalia varžybų trasos gyvenančių žmonių – lenktynių dieną atidžiau prižiūrėti naminius gyvulius, kad jie nenutrūktų ir neatsidurtų trasoje.
Gerbiami žiūrovai, jokiu būdu netrypkite šalia trasos esančių gyventojų pasėlių ir juose nestatykite automobilių, nepalikite jų prie gyventojų namų ar kiemuose.
Ralio rengėjas – Lietuvos automobilių klubas – kviesdamas sportininkus ir žiūrovus į ralio trasas, linki visiems jo dalyviams greitų sekundžių ir saugių kilometrų, o žiūrovams – daug malonių akimirkų. Tačiau kartu ir primena, jog automobilių sportas – ne tik žavus, užkrečiantis reginys, bet ir pavojingas. Todėl linkėdami gražaus ir turiningo ralio, dar kartą prašome būti atidiems, besąlygiškai paklusti teisėjų ir greičio ruožus saugančių pareigūnų reikalavimams.