45 ekipažai gegužės 25-osios rytą pradėjo daugiau nei šimto kilometrų ilgio Vilniaus ralį. Sportininkai nuo aštuntos valandos ryto iki maždaug penkioliktos valandos popiet varžosi Molėtų ir Utenos rajono žvyrkeliuose. 17 valandą nugalėtojų laukia apdovanojimų ceremonija prie Vilniaus miesto savivaldybės Konstitucijos g. 3.
Varžybos prasidėjo nuo neakivaizdinės dviejų ekipažų paraiškos į trečiojo Lietuvos ralio čempionato etapo nugalėtojų vardus. Nesibaigus antrojo greičio ruožo važiavimams pirmavo Dominykas Butvilas ir Renatas Vaitkevičius, vos sekundes nuo jų atsiliko Vytautas Švedas su Žilvinu Sakalausku. Po pirmojo greičio ruožo du „Mitsubishi Lancer Evo X“ automobilius vairuojančius ekipažus skyrė vos 0,5 s.
(nuotr. 15min.lt skaitytojo)/Vaidoto Žalos ir Dainiaus Aleknos ralio bolidas po avarijos |
Baigdamas antrąjį greičio ruožą skaudžią avariją patyrė „Subaru Impreza WRX STi“ automobiliu važiuojantis Vaidoto Žalos ir Dainiaus Aleknos ekipažas. Vairuotojas po šio incidento greitosios pagalbos automobiliu buvo skubiai išvežtas į ligoninę.
15min.lt žinomis, V.Žala jau išleistas iš ligoninės ir šiuo metu ralio rezultatus seka būdamas namuose. Lenktynininkas pasakojo rimtų sužeidimų nepatyręs ir tikino, kad jaučiasi gerai.
Benediktas Vanagas, startavęs nauja juoda matine spalva papuoštu „Subaru Impreza WRC“ išbandė Ukmergės rajono pakeles. Antrojo greičio sankryžoje netoli Tolučių kaimo jis nulėke nuo kelio ir nors sugebėjo išsikapstyti bei prieš trečiojo greičio ruožo startą jau buvo vietoje, tai buvo paskutinis jo įveiktas ruožas. Sulūžus galiniam diferencialiui, o visai neseniai perrinktoje pavarų dėžėje dingus tepalo slėgiui ekipažas buvo priverstas trauktis iš lenktynių.
„Prieš vienuolika metų buvo panašus nesėkmių šleifas su technika. Turėsime praeiti ir per tai“, – taip situaciją vertino pats B.Vanagas.
Trečiajame greičio ruože po nesėkmingo šuolio per trampliną iš trasos išlėkė vienas iš „nulinių“ ekipažų – Arūnas Majauskas ir Lukas Pečeliūnas su „Subaru Impreza WRX STi“. Ralio bolido partrenkta posūkio išorėje už geltonos juostos stovėjusi žiūrovė žuvo vietoje.
Ketvirtajame greičio ruože įpūdingą tempą pademonstravęs V.Švedas galiausiai aplenkė D.Butvilą, nors skirtumas tarp šių dviejų ekipažų išliko minimalus – vos 2,4 s. Kitame greičio ruože pirmaujantys ekipažai vėl apsikeitė vietomis.
Po šeštojo greičio ruožo Dominykas išlaikė pirmąją poziciją, tačiau atkakliai dviejų greičiausių Vilniaus ralio lenktynininkų kovai iki varžybų pabaigos nebuvo lemta tęstis. Dėl greičių dėžės gedimo jis pasitraukė iš lenktynių prieš septintąjį greičio ruožą, automatiškai užleisdamas vietą V.Švedui.
Pakilęs bendroje įskaitoje viena pozicija aukščiau Martynas Samsonas tarsi įgijo antrąjį kvėpavimą ir mėgino vytis pirmaujantį V. Švedą, tačiau pastarasis lenktynes baigė užtikrintai. Galutinėje rezultatų lentelėje šiuos du ekipažus skyrė 7,1 s.
Ralyje dalyvavo praktiškai visi Lietuvos ralio favoritai: žvelgiant dalyvių sąrašą, jame galima pasigesti tik Sauliaus Girdausko, šiais metais darančio pertrauką karjeroje.
Būti išbrauktas iš dalyvaujančių sąrašų likus vos kelioms dienoms iki ralio pasiprašė Deividas Jocius, nugalėjęs pirmame šių metų etape „Halls Winter Rally“ – jis nespėjo įgyvendinti rėmėjų planų ir, kaip minėjo pats, pasitraukia iš kovos dėl Lietuvos automobilių ralio čempiono titulo. Dėl kol kas nežinomų priežasčių dalyvio paraišką atsiėmė ir Mantas Morkis.
Su Vilniaus ralio greičio ruožais penktadienį susipažinę lenktynininkai juokavo, kad tradicines magistrales papildė marios tramplinų ir bekelės ruožas. Šiame ralyje naudojami keli greičio ruožai sutampa su naudotais „Winter Rally“ – žiemą įšalu pasidengęs kelias vasarą yra labai duobėtas, akmeningas ir pilnas medžių šaknų.
Rezultatai po devynių greičio ruožų:
Vieta |
St. Nr. |
I vairuotojas II vairuotojas |
Klasė Automobilis |
Rezultatas Intervalas |
Vidutinis greitis Nuo lyderio |
|||||
1 |
2 |
Vytautas Švedas Žilvinas Sakalauskas |
2 Mitsubishi Lancer EVO X |
41:09.8 |
115.66 km/h |
|||||
2 |
11 |
Martynas Samsonas Mindaugas Varža |
3 Mitsubishi Lancer EVO IX |
41:16.9 +00:07.1 |
115.33 km/h +00:07.1 |
|||||
3 |
5 |
Ramūnas Čapkauskas Tomas Šipkauskas |
3 Mitsubishi Lancer EVO IX |
43:56.9 +02:40.0 |
108.33 km/h +02:47.1 |
|||||
4 |
14 |
Vilius Rožukas Audrius Šošas |
3 Mitsubishi Lancer EVO IX |
44:06.3 +00:09.4 |
107.95 km/h +02:56.5 |
|||||
5 |
6 |
Martynas Samuitis Ramūnas Šaučikovas |
2 Mitsubishi Lancer EVO X |
44:52.4 +00:46.1 |
106.10 km/h +03:42.6 |
|||||
6 |
10 |
Giedrius Notkus Dalius Strižanas |
2 Mitsubishi Lancer EVO IX |
45:58.2 +01:05.8 |
103.57 km/h +04:48.4 |
|||||
7 |
12 |
Juha Koljonen Mikko Tuhkanen |
3 Subaru Impreza N11 |
46:24.8 +00:26.6 |
102.58 km/h +05:15.0 |
|||||
8 |
29 |
Arūnas Vaičiūnas Darius Keraitis |
3 Subaru Impreza WRX STI Spec |
46:39.4 +00:14.6 |
102.04 km/h +05:29.6 |
|||||
9 |
31 |
Remigijus Dermantas Irina Jankovskaja |
3 Mitsubishi Lancer EVO VI |
46:54.9 +00:15.5 |
101.48 km/h +05:45.1 |
|||||
10 |
27 |
Adomas Janulionis Šarūnas Meškys |
3 Mitsubishi Lancer EVO VIII |
47:02.5 +00:07.6 |
101.21 km/h +05:52.7 |
Vilniaus ralio rezultatus gyvai galite sekti www.rally-live.lt.
Skaitytojas Gediminas dalinasi savo pagautais aštriais kadrais penktajame greičio ruože: