Vėlų pirmadienio vakarą automobilių temomis rašantys ir televizijos laidas kuriantys Lietuvos žurnalistai susirinko visiškai naujame uždarų patalpų kartodrome Vilniuje – „Kartlande“. Jis tiek naujas, kad dar visas pulkas darbininkų triūsė šluostydami po statybų likusias dulkes, montuodami didžiulius, daugiau nei metro įstrižainės televizorius, kurie gyvai rezultatus rodys, krapštė paskutines smulkmenas.
Juk oficialus kartodromo atidarymas vyks tik antradienį vakare, o lankytojus pasivažinėti kartingais kvies trečiadienį. Taigi Lietuvos Žurnalistų autoklubo nariai buvo pirmieji „Kartlando“ Vilniuje svečiai. Juk svarbiausia – kad trasa, kartingai ir laiko matavimo įranga būtų.
Antras „Kartlandas“
Vilniuje atsidarė jau antrasis „Kartlandas“. Pirmasis antrąjį gimtadienį švenčia Kaune. Ten jis ypatingas tuo, kad yra ketvirtame aukšte. Šis, įsikūręs buvusioje „Elektromarkt“ bazėje Parodų gatvėje pasižymės dydžiu: daugiau nei 2 tūkst. kvadratinių metrų plote išraizgyta beveik 350 metrų ilgį siekianti 5-6 metrų pločio trasa. Įspūdingi skaičiai vidaus patalpų kartodromui. Be to, čia yra 1,2 metro aukščio rampa su posūkiu.
„Tai išskirtinai pramoginiams pasivažinėjimams pritaikytas kartodromas, kuriame vyks tik mėgėjams skirtos varžybos. Lauko kartodromai yra pritaikyti sportiniams kartingams, taigi su tais, kuriuos nuomoja, būna gana nuobodu važiuoti. Uždarose patalpose tinkamai sureguliavus kartingo pavaros perdavimą, kad jis būtų greitesnis startuojant iš vietos ir saugus tiesiosiose, bei tinkamai sustačius trasą, galima gauti daug daugiau veiksmo ir adrenalino, nei lauko kartodrome. Panaudoję visas žinias eksploatuojant uždarų patalpų kartodromą Kaune, dar labiau išbaigtą ir patobulintą produktą pasiūlysime ir vilniečiams“ – papasakojo „Kartlando“ įkūrėjas ir vadovas Mantas Krivickas.
Eksploatuojant Kaune esantį kartodromą sukaupta patirtis leido išbaigti produktą Vilniuje ir nedaryti klaidų: čia įrengta plati trijų juostų serviso zona ir takelis komandų, lenktynininkų pagalbininkams vaikščioti, atskiras tylus kambarėlis instruktažui, galinga vėdinimo sistema, didelis priimamasis su daug televizorių.
Greita ir klastinga trasa
Bet gana pasakojimų. Automobilių žurnalistai čia susirinko ne tik naujų patalpų, trasos schemos, dangos ar minkštos padangų sienelės apžiūrėti. Jie čia atvyko viso to išbandyti.
Ir pirmasis po treniruotės iš gokarto išlipęs „Formulės-1“ lenktynių komentatorius Arūnas Volungevičius negailėjo teigiamų atsiliepimų technikai.
„Tokių tikslų gokartų dar nesu vairavęs, – daniškais „Dino“ bolidais žavėjosi Arūnas, – Vairas itin tikslus, jautrūs pedalai labai tiksliai leidžia dozuoti tiek akceleratorių, tiek stabdį. Vienas malonumas juos valdyti.“
Lietuvos žurnalistų autoklubo kartingų turnyro lyderis, TV laidos „Autopilotas“ vedėjas Ramūnas Fetingis trasą apibūdino kaip darbinę. Daug posūkių, daug reikia dirbti vairu, nėra kada atsipalaiduoti, veiksmas vyksta visą važiavimo laiką, o ir greičio – daugiau nei pakanka.
Čia yra labai daug vietų, kur galima nemažai išlošti ir tokių, kur galima daug pralošti
„Trasos konfigūracija taip pat labai įdomi. Čia yra labai daug vietų, kur galima nemažai išlošti ir tokių, kur galima daug pralošti. Posūkiai sudaryti taip, kad važiavimo trajektoriją turi pasirinkti dar prieš kelis vingius. Meistriškumo reikalauja ir besikeičiančios dangos.“ – po lenktynių kalbėjo Ramūnas.
Beje, Vilniaus „Kartlande“ – bent dvi skirtingos dangos. Viena – visiškai naujas paklotas, lygus ir puikų sukibimą užtikrinantis betonas, išsidėstęs didžiojoje trasos dalyje. Kita – buvusio prekybos centro sandėlio palikimas: pramoninis linoleumas, kuris, kol trasa nauja, dar nepasidengusi guma, slidus kaip ledas. Taigi kol kas pora posūkių teisingai įveikiami kontroliuojant šoninį slydimą. Žurnalistai nuo to tik džiūgavo. Važiuoti šiame kartodrome įdomu.
„Kartodromo konfigūracija puiki: jis greitas, tačiau turi ir itin techniškų, lėtų posūkių. Dangų pasikeitimas bei rampa įneša savo šarmo. Rankos jau po pirmų 15 ratų pradėjo priminti apie save – vairą sukioti reikia itin intensyviai. Varžytis dėl pozicijų čia keblu, nes daryti lenkimus čia, kaip ir kituose uždaruose kartodromuose, itin sunku. Tačiau važiuoti vardan greičiausio rato beprotiškai įdomu“, – sakė 15min žurnalistas Paulius Sviklas.
Bus galima keisti konfigūraciją
Visiškai naujoje, dar neišvažinėtoje trasoje geriausią rato įveikimo laiką parodė „Keturių Ratų“ žurnalistas Egidijus Babelis. 30 sekundžių ir 327 tūkstantosios. Tai bus pirmasis atskaitos taškas nuo trečiadienio „Kartlandą“ Vilniuje užplūsiantiems kartingo mėgėjams.
Varžytis dėl pozicijų taip pat galima: vietų apgalvotiems lenkimams yra, 6 metrų plotis kai kuriose vietose leidžia artimas dvikovas. Štai tiek treniruotėje tiek kvalifikacijoje dominavęs E. Babelis lenktynių nesugebėjo atsilaikyti prieš patyrusius vilkus, ir bent po kelių incidentų liko penktas.
Žurnalistų autoklubo narių lenktynes užtikrintai laimėjo Renaldas Gabartas, antras finišo liniją kirto Ramūnas Fetingis, trečias – Dainius Leonavičius.
„Kartlando“ šeimininkai žada rengti lenktynes ir kartingo mėgėjams. Tą gana dažnai daro Kaune. Ir kiekvieną kartą jos būna įdomios, mat iš padangų ryšulių sukonstruota trasa leidžia lengvai pakeisti jos konfigūraciją.