„Džiaugiuosi, jog po mėnesio mes vėl su jumis susitiksime jau 24-osiose mūsų rengiamose lenktynėse, kurios startuos liepos 19 d. Palangoje, – pradėdamas daug žiūrovų paviliojusį renginį kalbėjo automobilių maratoną nuo pat 2000 metų be pertraukų rengiančios VšĮ „Promo Events“ direktorius Darius Jonušis. – Beveik ketvirčio amžiaus visų mūsų įdirbis, lenktynėse dalyvaujančių sportininkų meistriškumas ir didelis žiūrovų dėmesys lėmė, kad „Aurum 1006 km lenktynės“ prasimušė į populiariausiųjų Europoje trejetuką“.
„Tiek kartų laimėjus grąžinti negaila“
Pristatymo kulminacija tapo „Aurum 1006 km lenktynių“ pagrindinio trofėjaus – pereinamosios nugalėtojų taurės – sugrąžinimas lenktynių organizatoriui, kurią jis saugos tik mėnesį, iki liepos 22-osios, kai ant pagrindinio trofėjaus bus išgraviruotas naujų laimėtojų vardas.
Taurę sugrąžino pernykščių nugalėtojų „Circle K milesPlus Racing Team“ komandos vadovas Haris Aleksandravičius ir ekipos lyderis Jonas Gelžinis, Palangoje vykstančių lenktynių nugalėtojo titulą iškovojęs net dešimt kartų.
Renginio vedėjai juokavo, jog Jonas teturi vos vieną konkurentą – savo brolį Igną, kuris su komanda lenktynių Palangoje finišą pirmas kirto šešis kartus.
„Didžiausi konkurentai esame patys sau“, – atsakė J. Gelžinis ir tuoj pat pridūrė, jog ir lyderiams nevalia atsipalaiduoti nė sekundei, nes varžovų gretos didėja, gausėja ir naujų, galingų ir greitų automobilių, kuriuos vairuojantys sportininkai į didžiausią Baltijos šalyse greičio festivalį atvažiuoja anaiptol ne technikos parodyti.
„Iškovojus tiek pergalių ir tiek pat kartų grąžinus pagrindinį tuos laimėjimus primenantį trofėjų dar kartą jį atiduoti organizatoriams negaila“, – juokavo H. Aleksandravičius.
Galbūt grąžinti labai trumpam, kad liepos 22-ąją jį vėl pasiimtų?
Nori matyti kovą dėl sekundžių
„Aurum 1006 km lenktynių“ pristatyme sostinės Gedimino prospekte stigo tik vieno – spėlionių kas laimės 24 kartą rengiamas lenktynes.
Visi kaip susitarę akcentavo šiemetinį automobilių parką, kuriame ko gero dar nebuvo tiek naujų, galingų automobilių, kuriuos vairuojantys daugelis sportininkų gali laimėti.
„Puiku, to ir norime, kad nugalėtojas finišuotų ne atsiplėšęs keliais ratais, o kad intriga užgestų tik paskutiniame rate, o jį, maždaug kaip pernai, pradėtų 3-5 komandos, – sakė D. Jonušis. – Tokios lenktynės patinka visiems, jas ilgiausiai prisimena žiūrovai. Linkėčiau ir tikiu, kad laimės stipriausieji“.
„Nugalėti šiemet tikrai nebus lengva, tačiau vardan pergalės ir triūsiame garažuose bei treniruotėse, – lenktynių spaudos centrui, viešųjų ryšių agentūrai „Visus Bonus“ sakė komandos „Stateta BRO by ESmotorsport“ komandos lenktynininkas Eimantas Navikauskas. – Tikiu, kad iškovoti pergalę padės ir mūsų kovinis ginklas – 2022 m gamybos „Mercedes Benz AMG GT3 Evo“, išvystantis per 500 AG ir maitinamas pažangiais, ekologiškais BRO S Power degalais“.
Pernai su šiuo automobiliu komanda sėkmingai dalyvavo Baltijos šalių čempionate, laimėjo 6 val. lenktynes bei jų kvalifikaciją, o varžybų metu nuvažiavo greičiausiąjį ratą.
Visos šios puokštės pasiekimų autorius – latvis Reinis Nitišas.
„Aurum 1006 km lenktynių“ pristatyme „Stateta BRO by ESmotorsport“ ekipai atstovavo tik vienas E. Navikauskas. Paklaustas kur kiti jo kolegos, Eimantas prisipažino, jog jų dar nėra.
„Tačiau tikrai bus, juk nevažiuosiu vienas... Labiausiai tikėtina, kad mano ekipos draugai nebus Lietuvos sportininkai, o užsieniečiai“, – paslapties šydą praskleidė ekipos atstovas, pažadėjęs, jog nežinomųjų greitai nebeliks.
Vilniečiai ir sostinės svečiai kiek ilgiau užtruko prie naujojo „TDS group-TOKS racing team“ komandos naujausiojo „Porsche 911 GT3 Cup“ bolido, kokių Lietuvoje yra tik keturi.
Pristatyme dalyvavę ekipos lyderis, daugkartinis šalies čempionas Ramūnas Čapkauskas ir komandoje debiutuosiantis vienas pajėgiausių Latvijos jaunųjų talentų, 22-jų Valteris Zviedris, kuris prieš kelis metus su jaunimo grupe jau yra važiavęs lenktynėse Palangoje, neslėpė, jog puoselėja tik didžiausias ambicijas.
Kaip ir „Porsche 911 GT3 Cup“ pristačiusi „LGOLED & LKU by Porsche Club Lithuania“ ir dar kelios komandos.
Ne kuklumas puošia
Esame jau įpratę, jog Dovilo Čiutelės legendinę LADA labai šiltai sutinka ir ralio, ir žiedinių, ir „Aurum 1006 km lenktynių“ žiūrovai. Priežasčių toli ieškoti netenka – ekipa niekada nepasiduoda, kovoja netgi tada, kai paprasta logika diktuotų slėptis garaže ir laižytis žaizdas.
O iš jau įvykusių 23 ilgų nuotolių lenktynių Palangoje raudonojo „žiguliuko“ žiūrovai nematė tik per vos vienas lenktynes.
Šįsyk Dovilo Vilniuje nebuvo, tačiau taip pat šiltai sutikti jo „Kauno ASK“ ekipos nariai Tomas Šutinis ir Paulius Novakas sakė, jog absoliučioje įskaitoje jie ne konkurentai, tačiau klasėje dar parodysią ko verti...
„Juk ne kuklumas puošia sportininką, o jo iškovotos pergalės, kurias mes pasiekėme dar ne visas“, – atviravo vyrai.
Kauniečiams antrino ir „Hemi Racing Team“ komandos atstovas Jonas Jancevičius, kurio, o kartu ir visos komandos pagrindinis tikslas – patekti į pirmąjį dešimtuką.
Naujų triukų į maratonines lenktynes susirinkusiems žiūrovams pažadėjo ir Renaldas Šeinauskas, kuris prieš dvejus metus Palangoje, vairuodamas BMW, sugebėjo ant dviejų ratų nuvažiuoti 118,18 metro atstumą ir užfiksavo rekordą.
Pernai jis, leisdamas automobiliui suktis aplink savo ašį 360 laipsnių kampu ir tą užfiksavęs, užlipo ant automobilio stogo ir su BMW E46 jo nevairuodamas apsuko šešias „saulutes“.
Kuo Renaldas nustebins šiemet – pamatysime jau po mėnesio.
„Antėja Racing team“ komandos pristatyme nedalyvavo vienas ekipos senbuvių Audrius Gricius.
Audrius, kuriam šios lenktynės Palangoje bus jubiliejinės, 20-osios, šiemet lenktyniaus naujoje, „Porsche Lietuva“ komandoje ir kartu su kitais ekipos sportininkais vairuos „Porsche Cayman GT4“ automobilį.
KIA visada startuoja pirma
Į renginio vedėjų suktą klausimą kas žino koks automobilis „Aurum 1006 km lenktynėse“ visada startuoja pirmas, atsakymas nuskambėjo neįtikėtinai greitai – KIA.
Iš tiesų jau keletą metų KIA gamintojų automobiliai užtikrina varžybų saugą, todėl daugelis žiūrovų lenktynių pristatyme ilgėliau stabtelėdavo prie ryškiais SC ir RC logotipais paženklintų KIA EV6 ir „KIA Sportage“, padėsiančių užtikrinti lenktynių saugą, kuri be gerų, specialia įranga aprūpintų automobilių būtų tiesiog neįmanoma misija.
„Safety Car“ ir gelbėjimo „Rescue Car“ funkcijas atliekantys automobiliai turi būti ne tik talpūs, bet ir greiti, nes į avarijas trasoje būtina reaguoti kaip įmanoma sparčiau.
Tenkins įvairų skonį
Gedimino prospekte pristatyta ir visą eilė kitų varžybų bei pramogų, praturtinsiančių „Aurum 1006 km lenktynių“ programą ir subalansuotų įvairiam skoniui.
Didžiausio dėmesio kasmet susilaukiančios „Ultim8 Drag“ lenktynės, kurios paprastai vykdavo ketvirtadieniais, šiemet perkeltos į penktadienį, o finalai vyks iškart po kvalifikacinių varžybų.
108 km moterų iššūkio lenktynes šįkart pristatė nuolatinės jų dalyvės – sostinės „Women‘s Garage“ komanda, kurios sudėtyje ekipos kapitonė Rita Rotaru, Ieva Morkūnaitė, Kristina Klimienė ir Ieva Devainienė.
Damos, nelaukdamos 108 km iššūkio lenktynių, jau pristatyme pateikė nemenką iššūkį, prie pat improvizuotos scenos atvažiavusios su jų svajonių automobiliu „Mercedes Benz CLA 180“.
„Aurum 1006 km lenktynės“ unikalios ir tuo, kad jose sportininko kailyje gali atsidurti bet kuris žiūrovas. Tokią galimybę garantuoja „Technitis“ žiūrovų slalomo varžybos, kurios šiemet rengiamos jau septintąjį kartą.
Ne sensacija, tačiau „Aurum 1006 km lenktynės“ vienu aspektu panašės ir į automobilių sporto karalienę „Formulę1“. Tai „Audio Freakz Lietuva dB Drag“ varžytuvės, kurioje, kaip ir F1, žiūrovams gali prireikti ausų kamštelių.