Šeštadienį penktą valandą vakaro, Šeimyniškių gatvėje esančiose patalpose susirinko nemažas būrys virtualių lenktynių mėgėjų. Naudojant sparčiausiai tobulinamą ir labiausiai realybę atitinkantį simuliatorių „iRacing“, rinkosi „Simuliatorių akademijos“ komanda, startavusi specialiose lenktynėse, skirtose išbandyti neseniai simuliatoriaus kūrėjų lenktynininkams pristatytą legendinę „Circuit de la Sarthe“ – autosporto mėgėjams labiau žinoma LeMano 24-ių valandų lenktynių trasą, esančią Prancūzijoje, Le Mano mieste.
Tikrų lenktynininkų ir mėgėjų komanda
Tai yra pirma tokia tiksli, lazerio pagalba nuskenuota virtuali legendinės trasos kopija, kurioje šį savaitgalį važiavo maždaug 450 lenktynininkų iš viso pasaulio. Tarp jų – iš penkių lietuvių sudaryta komanda, vairavusi vyčiu ir trispalve papuoštą prototipų klasės bolidą.
Jie – Tauras Tunyla, autosporto mėgėjams žinomas iš “Fast Lap” lenktynių serijos, ne sezono metu nusprendęs neprarasti formos ir pirmą kartą dalyvavęs tokio tipo virtualiose lenktynėse. Šių lenktynių mylėtojams taipogi žinomas Dovydas Jakštas, irgi važiuojantis „Fast Lap“ ir nepabūgęs išbandyti virtualaus iššūkio. Trečiasis – Martynas Sidunovas – daugiausiai patirties virtualiose lenktynėse iš visų penkių turintis vilnietis, savo virtualią karjerą pradėjęs ir daugiausiai pasiekęs „rFactor“ simuliatoriuje. Paskutinieji du, bet tikrai neprasčiausi, Ignas Abečiūnas ir Laurynas Černeckas – „Simuliatorių akademijos“ įkūrėjai ir virtualių lenktynių entuziastai.
Šių penkių jaunuolių komanda sekmadienio pavakare, po 24 valandų praleistų prie vairo ir atkaklios kovos šovė šampaną, nes pasiekė įstorinį rezultatą: kvalifikacijoje neįtikėtiną trečią poziciją (viename serveryje startavo 60 bolidų) užėmęs Martynas pirmasis pradėjo lenktynes, pirmame rate aplenkė antroje vietoje važiavusią komandą, penktą ratą pradėjo pirmoje pozicijoje. Tiesa tokių ilgų lenktynių metu būna visko, nuotykių neišvengė ir „Simuliatorių akademijos“ komanda.
Po klaidos ir kontakto su konkurentų automobiliu, prarastų daug pozicijų ir po apsilankymo techninio aptarnavimo zonoje, į trasą grįžę 12-toje vietoje komanda keitė strategija ir susikaupė ilgam darbui, siekiant atsikovoti prarastas pozicijas.
Lenktynės simuliatoriuje nuo paprasto žaidimo skiriasi būtent tuo, kad kiekvienas mažas faktorius automobilyje, lenktynių strategijoje turi realios įtakos rezultatui. Po ilgos kovos, nuovargio sukeltų mažų klaidų, sekmadienį vakare vienas komandos pilotų Tauras Tunyla finišo vėliavą pamatė važiuodamas penktoje vietoje. Lenktynių finišą pasiekė maždaug 45 bolidai.
Po lenktynių finišo visi bendrai teigė, kad tai buvo fiziškai ir psichologiškai sunki para, tačiau tai tikrai nepaskutinės lenktynės pasaulinio lygio varžybose, kur tarp daugybės lenktynininkų matomos ir lietuvių pavardės.
Lenktynių statistika: Per 24 valandas nuvažiuoti 382 Le Mano trasos ratai; sunaudota 1080 kilogramų degalų; sunaudota 10 padangų komplektų; iš viso atlikti 18 sustojimų techninio aptarnavimo zonoje; pasiektas greičiausias serveryje rato įveikimo laikas 3:24.921 (M.Sidunovas).