„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Viskas, ką turite žinote apie Monte Karlo WRC ralį

Sausis kiekvienais metais autosporto pasaulį pasitinka su Dakaro raliu, o iškart po jo, mėnesio pabaigoje Monte Karlo apylinkėse surengiamas ir legendinis WRC ralio etapas. Šiais metais jis prasidės jau šį ketvirtadienį. Straipsnyje apžvelgsime 2024 m. sezono naujoves, pokyčius komandose ir favoritus varžantis dėl pasaulio čempiono titulo.
WRC organizatorių „facebook“ tinkle patalpinta nuotrauka
Akimirka iš pasiruošimo Monte Karlo raliui. WRC organizatorių „facebook“ tinkle patalpinta nuotrauka

Pirmasis ralio greičio ruožas (SS1) startuos ketvirtadienį 20:35 val.

Prologo rezultatai:

Jau po pirmo lenktynininkų bandymo supratome, kad šiemet matysime itin artimą konkurenciją. Kai P1 laiką užfiksavęs O.Tanakas aplenkė E.Evansą (P2) vos 0,1 sek. Abu sportininkai užfiksavo iš esmės identiškus greičio ruožo įveikimo laikus.

Vėlesnių bandymų metu ant trasos susikaupęs žvyras nebeleido favoritams pagerinti savo laikų ir greičiausiuoju prologe išliko Ottas Tanakas.

Prologo rezultatai
Prologo rezultatai

Kodėl Monte Karle nebus praeitų metų čempiono K.Rovanperos?

Dar praeitais metais paaiškėjo, kad 23-erių metų amžiaus K.Rovanpera nutarė neginti sau priklausančio WRC čempiono titulo (triumfavo WRC 2022 ir 2023 m.). Nuo aštuonerių metų amžiaus automobiliais lenktyniaujantis sportininkas nutarė pasekti S.Ogier pavyzdžiu ir vienerius metus kiek atsipūsti, dalyvaujant tik dalyje čempionato etapų.

Tik viena kartą ant podiumo Monte Karlo ralyje lipęs Kalle nutarė šį etapą praleisti ir startuos tik antrajame, Švedijoje vasarį rengiamame WRC etape.

Į Monte Karlo ralį sugrįš Sebastienas Ogier

Tuo tarpu jau trečius metus iš eilės tik dalyje WRC čempionato etapų startuos ir S.Ogier. Nepaisant to, jis Monte Karle važiuos ir net bus laikomas šio ralio favoritu, kadangi praeityje yra laimėjęs čia net rekordinius devynis kartus. Joks ralistas WRC istorijoje nėra Monte Karle laimėjęs daugiau kartų. Būtent S.Ogier pernai pradėjo sezoną nuo pergalės šiame ralyje.

Svajojau dalyvauti šiame garsiame ralyje nuo pat vaikystės

„Svajojau dalyvauti šiame garsiame ralyje nuo pat vaikystės. Man didžiulė garbė būti šio ralio rekordininku. Ne taip toli nuo šių vietų ir gimiau, augau kalnuose, visą gyvenimą mėgau žiemos metų laiką. Man tai labai artimos, tarsi lenktynės namuose ir tokiomis sąlygomis, kurias labai mėgstu“, - žurnalistams prieš ralio pradžią sakė S.Ogier

Kas šiemet varžysis dėl titulo?

K.Rovanperai ir S.Ogier dalyvaujant tik dalyje čempionato etapų, reiks važiuoti praktiškai be klaidų, kad galėtų varžytis su visuose etapuose startuosiančiais konkurentais. Plius kuo rečiau važiuoji, tuo sunkiau varžytis su reguliariai tą praktikuojančiais varžovais. Visa tai reiškia, kad didžiulė tikimybė, jog šiemet turėsime naują čempioną. Kas jis galėtų būti?

Abiem „Toyota“ komandos vėliavnešiams nutarus daryti pertrauką, japonų komandos gretose realiausius šansus savo rankose turės Elfynas Evansas. Pernai Elfynas bendroje čempionato įskaitoje liko antras. Tai buvo jau trečiasis kartas jo karjeroje, kai jis per plauką liko nuo WRC titulo. Ar jis būdamas komandos lyderio rolėje pagaliau gali iškovoti taip ilgai lauktą titulą?

Žinant, kad O.Tanaką praradusioje „M-Sport Ford“ komandoje važiuos tik jaunimas (G.Munster ir A.Fourmaux), tikėti jų realiais šansais atrodo naivoka. Susidariusi situacija yra itin palanki „Hyundai“ komandai, kurios gretose važiuojantys Thierry Neuville ir Ottas Tanakas neabejotinai taikysis tik į titulą.

Mums savotiškai artimas ir iš netoli mūsų esančios Estijos kilęs Ottas Tanakas 2019 m. jau yra tapęs WRC čempionu. Klausimas tik ar net dviejų pajėgių pilotų turėjimas nepakiš „Hyundai“ kojos? Jei „Toyota“ iš esmės galės susikoncentruoti ir visą dėmesį sutelkti į E.Evansą, tai „Hyundai“ komandos viduje užvirusi konkurencija gali neleisti jos komandos atstovams parodyti geriausio įmanomo rezultato.

Nauja taškų sistema

Viena iš didžiausių naujovių taps naujo tipo taškų sistema, kuri pradžioje gali pasirodyti kiek painoka, tačiau ilgainiui tik turėtų padidinti konkurenciją.

Pagal naują sistemą šeštadienio pabaigoje greičiausieji išsidalins taškus tokia tvarka: 18-15-13-10-8-6-4-3-2-1. Tačiau jie šiuos taškus gaus su ta sąlyga, jei sekmadienį pasieks finišo liniją.

Organizatoriai siekdami išvengti praeities problemų sekmadieniais, kai dalis ralistų taupydami padangas paskutiniam „Power stage“ ruožui, tiesiog saugiai ir ramiai važiuodavo, nuo šių metų už pasirodymą sekmadienį skirs 7-6-5-4-3-2-1 tvarka išdėliotus taškus.

Negana to, nepakitusi išliks ir „Power stage“ taškų sistema, pagal kurią greičiausieji išsidalins taškus tokia tvarka: 5-4-3-2-1.

Šie pakeitimai turėtų garantuoti visų ralio dienų metų vyraujančią aršią konkurenciją ir padidintą įdomumą ralio entuziastams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“