„Atlikus keletą sumanių „I-Shift“ pavarų dėžės atnaujinimų, mums pavyko įdiegti daugybę naujų funkcijų, kurios pagerina vairavimo savybes, saugumą ir komfortą. Kiekviena iš jų palengvina valdymą ir supaprastina manevravimą“, – sako Päras Bergstrandas, „Volvo Trucks“ transmisijų departamento vadovas.
Naujos funkcijos, užtikrinančios tikslesnį valdymą ir didesnį saugumą esant sudėtingoms kelio sąlygoms
„Terrain Brake“ yra nauja unikali technologija, padedanti lengviau ir saugiau manevruoti sunkvežimiu, lėtai važiuojant duobėtu ir nelygiu paviršiumi.
Jei vairuotojas stabdo, o ratas atsiduria ant iškilaus paviršiaus krašto, pavyzdžiui, didelio akmens ar bortelio, jis gali nuriedėti dar prieš vairuotojui nuspaudžiant stabdžius, o tai pasunkina transporto priemonės valdymą. Naujoji „Terrain Brake“ technologija aktyvuoja stabdžius iškart, kai tik vairuotojas atleidžia akceleratoriaus pedalą. Ji neleidžia sunkvežimiui pariedėti nė į vieną pusę ir padeda išlaikyti reikiamą padėtį, o tai leidžia atlikti smulkius ir labai tikslius judesius.
„Technologija „Terrain Brake“ tobulai tinka važiuojant bekelę primenančiomis sąlygomis, pavyzdžiui, statybų aikštelėse, kasyklose ar nelygiais keliais. Lygiai taip pat ji gali praversti manevruojant miesto erdvėse ir įveikiant greitį mažinančius kalnelius bei gatvių bortelius. Nepriklausomai nuo situacijos, ši sistema suteiks vairuotojui daugiau kontrolės ir leis sklandžiau manevruoti, todėl dirbti bus saugiau ir lengviau“, – tęsia P. Bergstrandas.
„Change Direction“ yra dar viena naujovė, palengvinanti sunkvežimio manevravimą riedant mažu greičiu. Kai kuriose situacijose, pavyzdžiui, sukantis nedidelėje erdvėje arba atbuline eiga įvažiuojant į pakrovimo zoną, vairuotojui paprastai tenka atlikti daug smulkių staigių judesių, spaudžiant stabdžių ir akceleratoriaus pedalus.
Dėl naujosios funkcijos vairuotojui nereikia spausti stabdžių – jis gali įjungti atbulinės eigos pavarą vis dar judėdamas į priekį. „Change Direction“ sistema automatiškai palengva sustabdys transporto priemonę ir ims važiuoti atbuline eiga, vairuotojui tiesiog laikant nuspaustą akceleratoriaus pedalą. Norint vėl pajudėti pirmyn, tereikia įjungti priekinę pavarą toliau laikant nuspaustą akceleratoriaus pedalą.
„Active Grip Control“ funkcija žymiai pagerina stabilumą ir greitėjimą esant slidžiai kelio dangai. Jei sunkvežimis ima slysti, transporto priemonės valdymo sistema, naudojanti keletą jutiklių, atitinkamai reaguoja į kelio dangos sąlygas ir padeda vairuotojui išlaikyti sunkiasvorį kelyje. Naujoji funkcija taip pat sumažina priekabos susiskersavimo ar galinės sunkvežimio ašies nuslydimo važiuojant be krovinio riziką.
„Volvo Trucks“ taip pat atnaujino automatinę greičio palaikymo sistemą. Dabar šią funkciją galima įjungti net važiuojant vos 4 km/val. greičiu – arba 2 km/val., jei naudojamos papildomos palėtintos pavaros.
„Nepaprastai didžiuojuosi, kad mums pavyko sukurti tiek daug naudingų funkcijų, kurios ne tik pagerina vairavimą statybų aikštelėse, bet ir pasitarnauja daugelyje kitų situacijų, tarkime, gabenant medieną ir vairuojant miestuose“, – apibendrina naujoves P. Bergstrandas.
Siūlomos technologijos:
• „Terrain Brake“ sistema papildomai užsakoma komplektuojant „Volvo FH16“ ir kitus „Volvo“ sunkvežimius su priekine varančiąja ašimi.
• „Change Direction“ sistema yra papildoma „Volvo FH“, FM ir FMX modelių įranga.
• „Active Grip Control“ diegiama visų „Volvo“ sunkiasvorių sunkvežimių su elektrine pavaros sistema ir, išskyrus kelias išimtis, visų sunkiasvorių sunkvežimių su „Euro 6“ standartą atitinkančiais varikliais standartinėje įrangoje.
• Atnaujinta automatinė greičio palaikymo sistema yra standartinė visų sunkiųjų „Volvo“ sunkvežimių įranga.