„Po pergalingų praėjusių metų šį gerokai užsivėlinusį sezoną pradedame pakilios nuotaikos. Jaučiasi lenktynių badas, esame pasiilgę trasų ir kupini motyvacijos nuo pat pradžių kovoti dėl aukščiausių pozicijų. Laukia pirmos rimtos lenktynės, Lietuvos ralio čempionato startas. Taigi svarstyklės kol kas nenusvertos nė į vieną pusę – visi varžovai esame vienodose pozicijose“, – įdomią ir intriguojančią kovą nuo pat starto prognozuoja V. Švedas.
„Juta-Bauer Rally Team“ komandos lenktynininkas šiuos metus pasitinka atnaujintu „Mitsubishi Lancer Evo X“. Pasak Vytauto, sportinis automobilis per žiemą buvo kiek palengvintas, tačiau žymesnių techninių pakeitimų neatlikta. Vis tik sirgaliai iškart pastebės atsinaujinusią automobilio išvaizdą. Lenktynininkas su pasididžiavimu pasakoja naująjį dizainą kūręs drauge su skulptorium Gintaru Kamarausku.
„Į naują išvaizdą įdėta daug meilės ir pastangų. Automobilio siela dabar gerokai šviežesnė. Naujas rūbas visada maloniai nuteikia, tad ir mums šiemet su pasikeitusiu automobilio apdaru bus smagu pasirodyti trasose. Dizainas nėra revoliucinis, bet veikiau evoliucinis, su tam tikrais unikaliais elementais. Linijas ir pagrindinius štrichus menininkas piešė teptuku, o ne kompiuterinėmis programomis, – pirmaisiais pokyčiais džiaugėsi V. Švedas. – Norisi išsiskirti ne vien sportiniais pasiekimais, bet ir išvaizda. Stengėmės, kad dinamiški akcentai gerai atrodytų tiek ant stovinčio automobilio, tiek ir suteiktų veržlumo įspūdį trasoje.“
Techninėje automobilio dalyje didelių permainų kol kas nesiėmęs sportininkas neatmeta, kad ateityje gali tekti priimti gana kardinalius sprendimus. Anot jo, pastaruoju metu Lietuvos ralyje ryškėja tendencijos, jog automobilių techniniai parametrai tampa laisvesni: „Martynas Samsonas važiuoja keturiais ratais varomu BMW, o kaimynas latvis Janis Vorobjovs jau paruošė du automobilius į „Mitsubishi Mirage“ modelio kėbulą sumontavęs visus „Lancer EVO X“ agregatus. Žiūrėsime, kiek tie automobiliai gali būti greiti ir tuomet spręsime, ar mums tai įdomu. Galbūt ir mes ateityje pereisime prie kažkokio labiau eksperimentinio modelio.“
Praėjusią savaitę V. Švedas ir Ž. Sakalauskas savo techniką išbandė ralio sprinto varžybose Užventyje. Treniruotę surengęs kauniečių tandemas sėkmingai konkuravo su nuolatiniais varžovais – Vaidotu Žala, Martynu Samuičiu, Deividu Jocium ir Ramūnu Čapkausku. V. Švedas šįkart buvo greičiausias.
„Visa tai nuteikia optimistiškai. Įsitikinome, kad automobilis turi pakankamai greičio, o mes patys per žiemą neužsisėdėjom ir galim važiuoti pakankamai greitai“, – kalba lenktynininkas.
„Talsi“ ralis garsėja kaip čempionų lenktynės, kuriose kiekvienos šalies čempionai varžosi atskiroje įskaitoje. Septyniskart Lietuvos čempionas V. Švedas čia ne kartą surėmė pečius su tituluotais kitų šalių ralio meistrais ir net du kartus yra iškovojęs pereinamąją čempionų taurę. Tiek pat sykių ją laimėjęs ir Janis Vorobjovs. Trečią kartą šį prestižinį trofėjų pelnęs ekipažas įgyja teisę jį pasilikti visam laikui. Taigi šiųmetis ralis gali būti lemtingas ir V. Švedas sieks tokį šansą išnaudoti.
„Tai yra mūsų ekipažo siekiamybė. Labai norime šį trofėjų susigrąžinti visam laikui. Stengsimės tai padaryti, bet reikia pripažinti, kad J. Vorobjovs yra labai greitas lenktynininkas. Prieš kelias savaites jis laimėjo Kurzemės ralį Latvijoje, nugalėjęs net vienu perspektyviausių pasaulyje tituluojamą legendinio Harri Rovanpera sūnų Kalle, demonstruojantį įspūdingus rezultatus. Šis penkiolikmetis autosporto vunderkindas, vairuojantis „Škoda Fabia S2000“, irgi dalyvaus „Talsi“ ralyje.“
Būtent taip ir išsidėstys pirmasis startinis dalyvių trejetas: J. Vorobjovs, V. Švedas ir K. Rovanpera. Lietuvos čempionas kviečia sirgalius palaikyti jo ekipažą ne tik trasoje, bet ir aplankyti serviso zonoje bei įsiamžinti prie atnaujinto lenktyninio automobilio.
Talsio mieste šį savaitgalį vyksiantis ralis šiemet drieksis iš viso 347 km, iš kurių 113 km sudarys vienuolika greičio ruožų.