Lenktynių parado Palangos Vytauto g. metu sutiktas V.Švedas parodė, kad aktyvūs lenktynių žiūrovai spėjo apgadinti „Aquila SR1“ automobilį – nulenkė jo veidrodėlį. Jis juokavo, kad šiai mašinai veidrodėliai mažai reikalingi, tad tai – menkas praradimas.
Surimtėjęs jis papasakojo apie lenktynes ir savo pasiruošimą joms: V.Švedas prieš kiekvienas lenktynes laikosi specialaus režimo.
„Kiekvienose lenktynėse, ar tai yra tipinis ralis, kuriame dalyvauju, ar kitos lenktynės, aš laikausi sauso įstatymo, kur neleidžiu sau paliesti alaus butelio, įkvėpti vyno“, – pasakojo sportininkas.
Patikimumo trūksta
Kalbėdamas apie „Eneos 1000 km“ lenktynėms paruoštą komandos automobilį, jis neslėpė, kad „Aquila SR1“ nėra pats patikimiausias šiose lenktynėse. Vieną trasos ratą jis gali įveikti greičiau nei kiti, tačiau maratonas – iššūkis.
Kol jis važiuoja pakankamai lėtai ir netoli, jis yra labai greitas ir gali būti greičiausias.
„Kol jis važiuoja pakankamai lėtai ir netoli, jis yra labai greitas ir gali būti greičiausias. Kai prasideda kaitimo problemos, kai prasideda temperatūros, kurios yra per didelės negu jis gali pakelti, kai prasideda penkta, šešta, septinta valanda, tada mes matydavom, kad jisai nebe toks patikimas, kaip gamykliniai „Porsche“ ar „Silhouette“, – atviravo lenktynininkas.
Jis pasakojo, kad šiemet į automobilio paruošimą lenktynėms investavo daug, prie jo dirbo ne vienas automobilių sporte gerai žinomas mechanikas iš EAMV komandos ar Dariaus Biesevičiaus kolektyvo.
„Mes daug vietų patobulinom, pakeitėm, mechanikai padarė nuostabų darbą, dirbo iki paskutinės nakties, kaip pridera“, – kalbėjo sportininkas.
V.Švedas svarstė, kad lenktynėse gali tekti važiuoti ne maksimaliu „Aquila SR1“ pajėgumu ir neišnaudoti visų jo galimybių, taip padidinant jo patikimumą.
„Aišku, praėjusiais metais mes pabaigėm lenktynes, laimėjom galingiausių automobilių klasėj, tačiau nepavyko laimėti lenktynių (bendroje įskaitoje), nors atrodė, kad vienoje lenktynių fazėje pirmaujam ir pakankamai stipriai, galbūt esam nebetoli pergalės, bet paprasti granatos varžtai, atsisukę, sugriovė mūsų svajones ir tikslą“, – prisiminimais vaizdingai dalijosi „Algirdai racing team“ komandos vairuotojas.
Visų tikslas vienodas
„Tikslas bet kurio šiemet atvažiavusio to „pirmo dešimtuko“ lenktynininko, panašu, yra toks pat. Bet lenktynės yra tiek nenuspėjamos, tiek yra įdomios savo charakteriu, savo įvykių ir situacijų įvairove, kad dabar labai smarkiai sakyti, kad pretenduojam tik į pirmą vietą, negalim“, – paklaustas, kokie komandos tikslai šių metų lenktynėse, atsakė V.Švedas.
Tikslas bet kurio šiemet atvažiavusio to „pirmo dešimtuko“ lenktynininko, panašu, yra toks pat.
Jis teigė, kad prioritetas – pasiekti finišą su tokios pat būklės automobiliu, koks jis bus starte.
„Atlikus tą, manau, kad pergalės skonis bus gerokai arčiau“, – vylėsi lenktynininkas.
Daugkartinis Lietuvos ralio čempionas papasakojo ir apie pereinamąjį laikotarpį iš ralio į žiedinių lenktynių automobilį. Jo teigimu, nors ralyje naudojamas „Mitsubishi Lancer Evo X“ drastiškai skiriasi nuo „Aquila SR1“ svoriu, galia, varomąja ašimi, o pačių lenktynių principas irgi visai kitoks, priprasti nėra sunku.
Ralio lenktynininkas turi būti universalus ir važiuoti greitai ant bet kokio paviršiaus, ką mes ir darom ralio lenktynėse. Mes važiuojam ir naktimis, ir dienomis, ir ant žvyro, ir rūke, ir pliurzėj, ir kur bebūtų – mums organizatorius sugalvoja kuo sudėtingesnę trasą. Čia mes, bent jau aš pats, žiūriu į šitą kaip ir dar vieną kiek ilgesnį greičio ruožą, kuris yra važiuojamas kiek greitesniu automobiliu“, – kalbėjo pašnekovas.