Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vytauto Švedo debiutas su R5 technika: netrūko klaidų ir siurprizų

Ralis Lietuvoje išlaiko aukštą kokybinį lygį ir palengva tobulėja. Tuo įsitikinęs aštuoniskart Lietuvos ralio čempionas Vytautas Švedas, praėjusį savaitgalį pirmą kartą oficialiose lenktynėse startavęs prie R5 klasės bolido vairo. Savojo debiuto kaunietis pernelyg nesureikšmina, sakydamas, jog tai tebuvo kokybiška ir koncentruota pamokų sesija. Tačiau vertindamas varžovų pasirodymą, jis pastebi akivaizdų progresą ne tiek technikos, kiek ekipažų meistriškumo požiūriu.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr.
Temos: 1 Vytautas Švedas

Kaip rašoma pranešime, jau antrus metus „Rally Žemaitija“ tampa žiūrovų akims malonia premjera, kuomet trasoje pasirodo naujos ir modernios technikos. Pernai čia į savąją „Škoda Fabia R5“ persėdo Vaidotas Žala, o šiemet tokiu pačiu automobiliu startavo ir V. Švedas. Tiesa, jau artimiausiu metu „Juta Racing“ komandos pilotas ketina persėsti prie praėjusią savaitę pristatyto naujutėlaičio „Volkswagen Polo GTI R5“ vairo.

Kol kas veikiau „mokomuoju“ režimu naujoves prisijaukinti mėginantis Vytautas tarp visų dalyvių Žemaitijoje finišavo ketvirtas, o savo trofėjų kolekciją papildė II vietos laureatų taurėmis LARČ1 klasėje.

Klaidos erzina ir moko

Po 13 metų, praleistų lenktyniaujant devintosios bei dešimtosios kartų „Mitsubishi Lancer EVO“ automobiliais, bandydamas prisipratinti WRC2 standartus atitinkančią techniką, Vytautas pripažįsta neišvengęs net ir gana „vaikiškų“ klaidų. Devynioliktus sportinės karjeros metus skaičiuojantis lenktynininkas tokias „pradinuko“ patirtis jau buvo gerokai primiršęs.

„Du kartus užgesome greičio ruožų startuose. Po pirmo „siurprizo“, regis, jau buvau pasitreniravęs, bet kitame starte – antrąsyk tas pats: vos akimirkai atleidau koją nuo sankabos pedalo norėdamas pakeisti pėdos padėtį į patogesnę ir vėl „burpt“, automobilis užgeso. Sekundės tiksi, o jis nejuda.

Dar „pavyko“ vidury greičio ruožo netyčia įjungti valytuvus ir šie, veikdami aukščiausiu režimu, „mušė“ per koncentraciją, nes tiesiog nesugebėjau apgraibomis jų išjungti, o atitraukti dėmesį nuo kelio būtų tiesiog neatleistina. Po visko kalbėjausi su Vaidotu Žala, tad jis nuramino, kad ir pats buvo pririnkęs nemažą kraitį tokių klaidų. Jos tiesiog neišvengiamos“, – apie patirtus nuotykius atvirai pasakojo V.Švedas.

Jis užsiminė ne kartą trasoje suklusęs, ar dideliu greičiu lekiantis bolidas „tilps“ į vieną ar kitą posūkį. Vienoje sankryžoje pilotas nusprendė vengti perdėtos rizikos ir vietoje eksperimento metodo pasirinko saugesnį būdą: ištiesino ratus ir nulėkė į šalutinį keliuką šalia trasos. Sustojimas, išvažiavimas atbulomis irgi kainavo apie 12–14 sekundžių.

Atliks išsamią analizę

„Vis dėlto sugaištas brangus laikas nublanksta prieš tas karčias pamokas, kurias išmokome lenktynių trasoje. Geriausia yra tai, kad jų tiek daug sukrito į vieną vietą. Vadinasi, ateityje daug ko jau galėsime išvengti, nebekartoti. Tai buvo tikrai kokybiška, koncentruota „sesija“, davusi daug vertingų žinių ir praktinės patirties. Džiaugiuosi, kad automobilio ir paties ekipažo tarpusavio pajautimas per visą ralį ženkliai progresavo ir dabar esame tikrai tikslesni, nei buvome prieš startą.

Jei pradžioje kamavo pernelyg ankstyvas stabdymas prieš posūkius, užblokuoti ratai ir dėl to gęstantis variklis, neteisingai pasirinktos pavaros, važiavimo trajektorijos, refleksiškai užsilikusios dar nuo „Mitsubishi“, tai dabar jau turime supratimą, kaip visa tai ištaisyti. Dar nemažai parodys iš automobilio kompiuterio ištraukti dataloging duomenys, kuriuos lyginsime su salone esančios vaizdo kameros užfiksuotu onboard vaizdu. Manau, po praėjusio savaitgalio nusipelnėme būti perkvalifikuoti iš paruošiamosios klasės auklėtinių į pradinukus“, – šyptelėjo V.Švedas.

Didžiąją karjeros dalį su šturmanu Žilvinu Sakalausku važiuojantis lenktynininkas užsiminė, kad R5 klasės automobiliai dėl savo dinamikos bei kitų savybių pareikalaus įvesti ženklių korekcijų ir ekipažui sudarinėjant stenogramas.

Varžovai greitesni nei pernai

Praėjus kelioms dienoms po finišo Kelmėje ir atslūgus emocijų antplūdžiui, lenktynininkai paprastai imasi vertinti skaičius ir kitus objektyviai pamatuojamus duomenis. Vienas iš „Rally Žemaitija“ greičio ruožų pernai ir šiemet driekėsi identišku keliu.

Nors tai tebuvo 4,60 km ilgio distancija, tačiau ji gana iškalbinga: V.Žala už „pernykštį save“ čia buvo greitesnis 4 sekundėmis, o Giedrius Notkus su savo senuoju „Mitsubishi“ pagerino praėjusių metų V. Žalos rezultatą ir pagreitėjo net 7 sek. Svečias iš Lenkijos – Dakaro patirties turintis Aron Domžala, kaip ir V.Švedas, šiemet atliko technikos rokiruotę iš „Subaru Impreza STI“ persėsdamas į „Škoda Fabia R5“, tad jo tempas analogiškoje trasoje pagreitėjo net 15 sekundžių.

Panašiai savo pernykštį rezultatą pranoko ir pats V.Švedas. Visa tai, anot jo, liudija neginčijamą faktą, kad pilotai nuolat tobulėja ir trasoje demonstruoja vis didesnį greitį, kartu kurdami daugiau intrigos žiūrovams ir konkurencijos greta važiuojantiems varžovams.

Kitas startas – Lenkijoje

„Galbūt tai pasirodys kiek subjektyvu, tačiau susidaro įspūdis, kad ne tik mūsų komandos stovykloje, bet ir visame lietuviškame ralyje kokybės kartelė daugiau ar mažiau kyla aukštyn, o tai nuteikia optimistiškai. Man asmeniškai pozityvumo pridėjo jau seniai nepatirtas jausmas, kai technika visų varžybų metu nereiškia jokių kaprizų ir viskas veikia tiesiog idealiai. Už tai komandos vardu noriu padėkoti nuo šiol mus aptarnaujančiai „Pro Racing“ kompanijai ir, žinoma, ištikimiems partneriams, rėmėjams bei vis stipresnį palaikymą demonstruojantiems fanams. Į kitas lenktynes vyksime su dideliu naujų žinių bagažu, kuris leis jaustis drąsiau“, – sako lenktynininkas.

Trečiasis Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas drauge su Europos čempionato ketvirtuoju etapu birželio 28–30 dienomis vyks Lenkijoje, Mikolaikose. „Rally Poland“ yra vienas seniausių Senojo Žemyno ralių, keletą kartų priėmęs tituluočiausius WRC pilotus iš viso pasaulio.

Organizatorių nuotr./Vytauto Švedo „Volkswagen Polo R5“
Organizatorių nuotr./Vytauto Švedo „Volkswagen Polo R5“

Specialistų teigimu, reikia įveikti bent 500 km, kad ekipažas lenktynių trasoje jaustųsi pakankamai užtikrintai. „Juta Racing“ ekipažas skaičiuoja iki šiol su R5 bolidu treniruočių ir lenktynių režimais nuvažiavę apie 180 kilometrų, tad trūksta dar bemaž dukart tiek. V.Švedas tikisi savąjį potencialą pademonstruoti ketvirtajame mūsų šalies ralio pirmenybių etape, kuris liepos 12–13 d. vyks Elektrėnuose. Čia jis planuoja pagaliau į lietuviškas trasas išvairuoti ir naująjį „VW Polo R5“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai