Labai intriguojančiai ir kovingai vykusiame ralyje Vytautas Švedas nuo nugalėtoju tapusio Deivido Jociaus atsiliko 8,2 sek. ir užėmė trečiąją vietą absoliučioje įskaitoje. Nors V. Švedui ir vėl nepavyko laimėti savo pirmojo žiemos ralio, tačiau lenktynininkas dėl to nenusimena. „Nuotaikos sportiškos. Šio ralio baigtis galėjo būti visiškai kitokia, turėjome galimybę jį laimėti. Deja, keletas smulkių klaidelių ir gana ilgas pasivažinėjimas pusnyse už trasos ribų ketvirtąjame greičio ruože viską sudėliojo kitaip, – kalbėjo V. Švedas. – Antroje ralio dalyje stengėmis važiuoti greičiau, pavyko atlošti prarastų sekundžių – iki finišo likus dviems greičio ruožams jau buvome antri ir nuo lyderio skyrė maždaug septynios sekundės. Deja, priešpaskutiniame greičio ruože kabinome kupstą, kuris išderino pakabos geometriją, tad toliau atakuoti ir važiuoti ant galimybių ribos jau nepavyko“.
Artimiausią savaitgalį Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko laukia naujas iššūkis – atgaivintas Europos ralio čempionatas, kuris pagal savo sudėtingumą ir dalyvius šiemet nusileidžia tik pasaulio ralio čempionatui.
Europos čempionatas jau ne vieną dešimtmetį išgyveno krizę, o paskutiniuoju viniu į karstą galėjo tapti IRC („Intercontinental Rally Challenge“) serija, rengta nuo 2006 m. Tačiau praėjusių metų pabaigoje abiejų pirmenybių organizatoriai susėdo prie bendro stalo ir gimė projektas po Europos čempionato vėliava, paimant viską kas geriausio buvo IRC. Vien ko vertas šių varžybų nušvietimas per „Eurosport“ televizijos kanalą, kai tuo tarpu įvykius pasaulio ralio čempionate jau keleri metai įmanoma stebėti tik epizodiškai per internetą.
Paraiškas dalyvauti ralyje Latvijoje buvo pateikę 79 ekipažai iš 17 valstybių. Preliminariais duomenimis 40 ekipažų registravosi Europos čempionato antrojo etapo įskaitai, 48 ekipažai – Latvijos čempionato pirmojo ir antrojo etapų įskaitai. 11 ekipažų iš visų dalyvių registravosi abejoms įskaitoms. Beje, Europos čempionate privaloma važiuoti 15 colių skersmens platesnėmis padangomis, o visi kiti naudoja mūsų žiemos raliuose įprastas 16 colių skersmens siauras padangas.
Europos čempionato etape be V. Švedo ir Ž. Sakalausko, dar dalyvaus Rokas Kvaraciejus ir Mindaugas Čepulis bei Edvinas Rudaitis ir Edvinas Pagirskas. Latvijos čempionato įskaitoje dėl taškų kovos V. Švedo ir Ž. Sakalausko, R. Kvaraciejaus ir M. Čepulio, Ramūno Čapkausko ir Tomo Šipkausko bei Mindaugo Daunoravičiaus ir Artūro Daunoravičiaus ekipažai.
Ralyje startuos greitasis suomis Jari Ketomaa, 1993 m. pasaulio ralio vicečempionas prancūzas Francoisas Delecouras, gamyklinės „Peugeot“ komandos atstovas airis Craigas Breenas, patirties Europos čempionatuose turintys čekai Antoninas Tlustakas, Janas Černys ir Jaroslavas Orsakas, praėjusio sezono atradimas rusas Aleksejus Lukianukas („Tallinn“ ir „Saaremaa“ ralių laimėtojas), latvis Raimondas Kisielsas su egzotišku „Mini JCW RRC“ automobiliu...
„Patekti į pirmąjį dešimtuką, gal net penketuką – realu. Yra labai greitų mūsų regiono atstovų, o tikrai ne visi užsieniečiai iš tolimesnių šalių bus supergreiti. Mums trasų specifika yra šiek tiek pažįstama. Žinoma, tam tikrų niuansų teks laukti iš 15 colių padangų. Apskritai, žiemos raliai yra sunkiai prognozuojami“, – sako V. Švedas.
Jau penktadienio ryte (vasario 1 d.) bus surengtas 5,89 km ilgio kvalifikacinis greičio ruožas, kuriame 12 pirmųjų dalyvių aiškinsis savo starto pozicijas pirmąjai varžybų dienai. Penktadienį vakare bus surengti trys greičio ruožai (bendras ilgis 41,77 km). Šeštadienį dalyviams teks įveikti šešis greičio ruožus (92,05 km), sekmadienį – dar šešis (109,18 km). Iš viso per tris dienas teks įveikti 852,07 km ilgio trasą, iš kurių 243 km bus greičio ruožai.