WEC pasaulio čempionatą laimėjęs Edgaras: kitais metais Le Mane startuosime LMP2

Lenktynininko ir lenktynių inžinieriaus Edgaro Kochanovskio suburta komanda „Manthey Purerxcing“ laimėjo pasaulio ilgų nuotolių lenktynių čempionatą. Vienas iš aštuonių WEC etapų – Le Mano 24 val. lenktynės, į kurias gali patekti tik pasaulio autosporto elitas. Lietuvos vėliava Edgaro dėka plazdėjo ir Le Mane, ir Spa Francorchamps, ir kitose sudėtingiausiose pasaulio žiedinių lenktynių trasose. Galiausiai Bahreine neliko abejonių, kad su Lietuvos vėliava startuojanti ir lietuvio vadovaujama „Manthey Purerxcing“ – pasaulio čempionė.
Edgaras Kochanovskis ir „Manthey Purerxcing“ komanda
Edgaras Kochanovskis ir „Manthey Purerxcing“ komanda / Scanpix ir 15min koliažas

E.Kochanovskio komanda varžosi LMGT3 klasėje, „Porsche 911“, pažymėtu Nr.92.

Susiję: Kodėl „Manthey Purerxcing“ startuoja su Lietuvos vėliava, nors PORSCHE vairuoja užsieniečiai?

Apie tai, kad E.Kochanovskio komanda laimėjo WEC pirmąją vietą ir kad tai yra unikalus pasiekimas, plačiau jau rašėme čia, rubrikoje GAZAS.LT.

„Scanpix“ nuotr./Manthey Purerxcing komanda Bahreino lenktynėse
„Scanpix“ nuotr./Manthey Purerxcing komanda Bahreino lenktynėse

Pasveikinome Edgarą su pergale ir paprašėme pirmųjų komentarų po tokio stulbinamo finišo.

– Kas lėmė tokį sėkmingą rezultatą, nepaisant, kad neišvengėte incidentų ir gedimų?

– Geras techninis pasirengimas tikrai lėmė didelę dalį patikimumo ir greičio automobiliui. Automobilį dabar jau pažįstame nuo A iki Z. Ruošdamiesi lenktynėms atliekame daug simuliacijų, bandymų dirbtuvėse. Ir tik po to išvažiuojame į trasą. Turime ir daug inžinerinių įrankių, sukūrę šiam automobiliui.

Vairuotojų indėlis taip pat labai didelis. Jie komandoje – jau trečią sezoną. Tarpusavyje jie puikiai susidirbę, kiekvienas žino savo privalumus ir trūkumus. Taigi vienas kitą papildė, kai to reikėjo, neleido vienas kitam atsipalaiduoti.

Incidentų riziką vertinome prieš kiekvienas lenktynes, turime duomenų bazę, kaip kiekvienas iš lenktynių dalyvių važiuoja, koks vairavimo stilius, kokios silpnos ir stiprios pusės. Nesivėlėme į kvailas situacijas. Analizavome ir praėjusias varžybas trasose, kuriose ruošėmės startuoti.

Daug treniravomes pitstopams (sustojimams techninio aptarnavimo zonoje) su mechanikais. Visa „choreografija“ atidirbta iki 0,1sekundės tikslumo. Klaidų išvengėme ir pitlane. Buvom greičiausi visą sezoną, vertinant sustojimus.

– Kurios lenktynės iš 8 WEC etapų šiame sezone pateikė daugiausiai išbandymų?

– „24h Le Mans“ buvo sudėtingiausios varžybos šių metų WEC sezone. Ne tik dėl to, kad gedimą turėjome, kuris atėmė galimybę kovoti dėl podiumo (iki 17 val. t.y. iki gedimo, važiavome pirmoje pozicijoje LMGT3 klasėje). Bet ir apskritai šios lenktynės yra sudėtingos visiems: vairuotojams, mechanikams, technikai.

Le Mano trasoje startuoja daugiausiai automobilių per visą sezoną. Tą kartą varžėsi 62 automobiliai 3 skirtingos klasėse (Le Mane prisijungia ir LMP2 klasės automobiliai).

Trasa iš pirmo žvilgsnio atrodo ne pati sudėtingiausia fiziškai ar techniškai, bet kai reikia kovoti prieš komandas, kurios čia dalyvauja jau 10-20 metų tada, bet kokia maža paslaptėlė/patirtis tampa dideliu pranašumu, vertinant visą 24 val. lenktynių distanciją. Iš organizacinės pusės „24h Le Mans“ irgi yra pačios sudėtingiausios lenktynės, kurioms teko ruoštis.

– Kaip nugalėtojų titulas pakeitė jūsų ir komandos gyvenimą? Gal koregavo ir ateities startus?

– Pasaulio čempiono titulas niekaip nepakeitė asmeninio gyvenimo. Tai – tik prierašas prie mano CV, didelė graži taurė, kuri dulkės namuose. Ateityje, matyt, ją vertinsiu dar mažiau.

Dėl komandos gyvenimo, tai vykdysime planą, kurį suplanavau jau nuo šio sezono vidurio. Planuoju kitais metais startuoti ir LMP2 prototipais. Tai – daug greitesnis, dar labiau lenktyninis bolidas, lyginant su GT3. Kitais metais su LMGT3 WEC važiuoti nebenoriu. „24h Le Mans“ pasirodysime su LMP2.

– Paskutinės lenktynės buvo Bahreine. Nors turėjote didelį taškų skirtumą, ar prieš startą jautėte daugiau spaudimo, nors buvo aišku, kad laimėsite titulą finišuodami net ir ne ant podiumo?

– Paskutinės varžybos nieko nebelėmė. Po lenktynių Fuji (Japonija) jau turėjome pakankamai taškų. Į paskutines varžybas Bahreine atvažiavome turėdami didelę mums taikomą „nenaudą“. Mes, kaip čempionato lyderiai, turime vežti papildomą svorį (success balast). O ši trasa ypatingai nedėkinga dideliam svoriui.

„Scanpix“ nuotr./Manthey Purerxcing komanda Bahreino lenktynėse
„Scanpix“ nuotr./Manthey Purerxcing komanda Bahreino lenktynėse

8 val. trukusiose lenktynėse iš pradžių sekėsi gana neblogai. Dėl pasirinktos taktikos ir, protingai naudodami padangų strategiją, turėjome galimybę kovoti dėl podiumo. Bet trasoje įvyko incidentas ir į trasą išvažiavęs saugos automobilis tarsi nutrynė mūsų per 6 val. sukauptą pranašumą. Keliems konkurentams pasisekė atsidurti pitlane per saugos automobilio fazę, tad jie tokiu būdu įgavo didžiulį pranašumą, atlikė „nemokamus“ sustojimus.

– Kas sieja abi „Manthey“ komandas – Nr. 91 ir Nr.92. Viena su Lietuvos, o kita – su Vokietijos vėliava.

– „Manthey PureRxcing“ ir EMA sieja tik tas, kad atstovaujame tam pačiam gamintojui „Porsche“ – buvo renkami gamintojo čempionato taškai.

Konkuruojant trasoje dėl pozicijų jokių kompromisų nebuvo. Kovojome kaip prieš bet kurią kitą komandą. Komandos skirtingos ir komandų licencijos yra skirtingos.

WEC turnyrinė lentelė
WEC turnyrinė lentelė

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis