Tačiau „M-Sport“ atstovas estas Ottas Tanakas su „Ford Fiesta“ pastaruoju metu demonstruoja puikią spartą. O ką jau kalbėti apie jo komandos draugą ir absoliutų lyderį Sebastieną Ogier.
Unikali dangos kombinacija: žvyras ir asfaltas
Tačiau prieš penktadienio etapą visi lenktynininkai buvo labai atsargūs ir kalbėjo maždaug tą patį. Prieš startą 15min kalbintas suomių trejetas Jari-Matti Latvala, Esapekka Lappi ir Juho Hänninen (visi – „Toyota“) sakė, kad penktadienio lenktynės įdomios dėl besikeičiančio paviršiaus.
Jos penktadienį startavo greituose, tačiau pavojinguose žvyro ruožuose, o ilgiausiame (38,95 km) Terra Alta ruože yra ir asfalto atkarpų. Taigi bet koks rato smūgis į aštrią uolą ar akmenį gali baigtis sustojimu. Be to, keičiantis dangai, pilotams reikia trumpam keisti ir vairavimo stilių.
Primename, kad anksčiau Pasaulio ralio čempionato etapas Ispanijoje vykdavo lygiais, greitais ir tiesiais asfaltuotais Katalonijos keliais, kurių charakteristikos panašios į žiedinių lenktynių trasų. Nuo 2010 m. šio etapo bandomųjų važiavimų dieną važiuojama žvyrkeliu.
Puikus esto Otto Tanako spurtas
15min jau rašė, kad trečioje vietoje žengiančio Estijos piloto Otto Tanako palaikymas WRC trasose tiesiog fenomenalus. Tad ir Katalonijoje turistų iš Estijos, pasidabinusių tautinėmis spalvomis puoštais marškinėliais ir nešinų vėliavomis – daugybė.
Estas ir lenktynių atidarymo metu buvo sutiktas garsiausiais plojimais ir ovacijomis. Tad nieko nuostabaus, kad penktadienį pirmuose dviejuose žvyro ruožuose estas demonstravo patį geriausią laiką.
Bet vėliau smuktelėjo žemyn. Kaip vėliau komentavo, davikliai parodė, kad krenta padangų slėgis, galvojo, kad galimai vieną iš jų pradūrė, todėl turėjo važiuoti konservatyviau, išsimušė iš pradinio ritmo.
O Katalonijos ralio lyderio poziciją penktadienį, įveikus 115,9 km greičio ruožų (maždaug iš 300 km), užėmė Andreas Mikkelsenas su „Hyundai“, prie šios komandos prisijungęs mažiau nei prieš mėnesį. Jis absoliutų WRC 2017 lyderį Sebastieną Ogier aplenkė 1,4 sek.
Trečias liko kelis greičio ruožus laimėjęs Krisas Meeke su „Citroën C3“, o nuo jo 3,3 sekundės atsiliko Ottas Tanakas.
O didelę patirtį Katalonijos greičio ruožuose turintis J.M.Latvala dėl tepimo sistemos gedimo sugadino „Toyota“ variklį ir šeštadienį nestartavo.
Papildomas laikas automobilių aptarnavimui
Paprastai WRC etapų metu komandos turi galimybę tris kartus per dieną – ryte, per pietus ir vakare – atlikti remonto darbus techninio aptarnavimo zonoje. Atitinkamai 15, 30 ir 45 min. Tačiau būtent dėl Katalonijos ralio specifikos, kai po žvyro trasų pilotai turi grįžti į asfalto kelius, penktadienio vakarą serviso zonoje komandoms buvo skirtos 75 minutės – pilnai pakeisti automobilių pakaboms. Taigi šeštadienio rytą jie startavo būdami gerokai arčiau žemės.
Katalonijos asfaltiniai greičio ruožai yra unikalūs. Suomio Esapekka Lappi nuomone, tai geriausi asfalto ruožai pasaulyje. Asfaltiniai keliai yra labai lygūs, nevingiuoti kaip Korsikoje, ir nesiauri kaip Vokietijoje, todėl jais smagu važiuoti.
2017 m. FIA Pasaulio ralio čempionato pilotų įskaita po dešimtojo etapo:
1. Sebastienas Ogier – 177 tšk.
2. Thierry Neuville – 160,
3. Ottas Tanakas – 144,
4. Jari-Matti Latvala – 123,
5. Dani Sordo – 89,
6. Elfynas Evansas – 87,
7. Craigas Breenas – 64,
8. Juho Hänninenas 58,
9. Haydenas Paddonas – 55,
10. Esapekka Lappi 49.
2017 m. FIA Pasaulio ralio čempionato komandų įskaita po dešimtojo etapo:
1. „M-Sport World Rally Team“ – 325 tšk.
2. „Hyundai Motorsport“ – 261,
3. „TOYOTA GAZOO Racing WRT“ – 213,
4. „Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team“ – 163.