WRC Lenkijoje ir Lietuvoje prasideda ketvirtadienį

„LOTOS 71st Rally Poland“ šią savaitę sugrižta i FIA Pasaulio ralio čempionatą po penkerių metų pertraukos. Visgi, šis etapas turi ilgą ir turtingą istoriją bei yra vienas seniausiu raliu automobiliu sporto istorijoje.
„Citroen“ WRC komanda
„Citroen“ WRC komanda / „Scanpix“ nuotr.

„Rally Poland“ yra antras seniausias ralis pasaulyje, už ji senesnis tik garsusis Monte Karlo ralis. 

Ralio istorijos pradžioje šis sportas labai skyrėsi nuo šių dienų. Anksčiau svarbu buvo ne tik greitis ir laikas, per kurį įveikiami greičio ruožai, bet ir važiavimo technika. Pavyzdžiui, 1924 m. teisėjų komisija taip pat vertino ir dalyvius už įgūdžių demonstravimą bei skirdavo baudas už pavojingą vairavimą.

1939 m. „Rally Poland“ maršrutas buvo 4358 km ilgio. Tai buvo paskutinis ralis iki antrojo pasaulinio karo, per kurįi ekipažai aplanke beveik visus Lenkijos regionus. Tačiau 1921 m. „Rally Poland“ maršrutas tesiekė 600 km ir buvo trumpiausias istorijoje. Jame dalyvavo tik 6 ekipažai – taip pat mažiausiai istorijoje.

Gamintojo nuotr./„Alpine A110“
Gamintojo nuotr./„Alpine A110“

Daugiausiai „Rally Poland“ dalyvių sulaukė 1972 m., kai jame dalyvavo 130 ekipažų. Po trejų metu ralyje prie starto stojo 129 dalyviai.

Iki 2014 m. „Rally Poland“ du kartus buvo FIA Pasaulio ralio čempionato etapu (1973 m. ir 2009 m.) Taip pat jis net 48 kartus buvo Europos ralio čempionato dalimi.

Penki pasaulio ralio čempionai yra dalyvavę „Rally Poland“: Stigas Blomqvistas, Walteris Rohrlas, Petteris Solbergas, Sébastienas Loebas ir dabartinis čempionas Sébastienas Ogier.

Iki 1989 m. vietiniai lenktynininkai dažnai varžydavosi „Rally Poland“ gimtojoje šalyje pagamintais automobiliais. Jiems su tokiu automobiliu pavyko užkopti aukščiausiai iki 3-iosios vietos. Tai pavyko padaryti tris kartus: 1973 m. ir 1976 m. su lenkišku „Fiat 125p“ ir 1986 m. su „FSO Polonez“.

Gamintojo nuotr./„Audi quattro“ – 30 metų
Gamintojo nuotr./„Audi quattro“ – 30 metų

Dažniausiai „Rally Poland“ vykdavo birželĮ – 28 kartus. 24 kartus sportininkai varžėsi liepos mėnesį, 6 rugpjūtį ir 4 rugsėjį.

2005 m. „Rally Poland“ persikele i Mozūrijos regioną, o jo pagrindinė bazė įsikūre Mikolaikose, bet tai nebuvo pirmas kartas, kada sportininkai aplankė šį miestą. Ralio maršrutas per Mikolaikas driekėsi du kartus – 1955 m. ir 1957 m.

Panaši istorija yra ir Druskininkuose, kur bus įrengta antra ralio serviso zona birželio 27 dieną. Prieš II pasaulinį karą „Rally Poland“ maršrutas driekėsi ir per šį įspūdingą Lietuvos kurortą.

Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr./„Rally Classic“ akimirka
Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr./„Rally Classic“ akimirka

Nuo 1990 m. „Rally Poland“ tik kartą laimėjo dvejais ratais varomas automobilis. Tai 2004 m. padare italas Lucas Pedersoli su „Peugeot 306 Maxi“.

Vienintelis pilotas, kuriam pavyko šį ralį laimėti tris kartus iš eiles – ispanas Antonio Zanini. Tai jis padare 1978-1980 m.

Daugiausiai tarp Lenkijos sportininku pergaliu iškovojo Sobieslawas Zasada. Pilotas laimėjo keturis kartus su „Steyr – Puch 650TR“, „Porsche 911“ ir 912 bei „BMW 2002 tii“ automobiliais.

„Scanpix“ nuotr./WRC ralis Italijoje
„Scanpix“ nuotr./WRC ralis Italijoje

Ralyje įsigalėjus keturiais ratais varomiems automobiliams, daugiausiai pergalių pasiekė „Ford“ ir „Subaru“ automobiliai. Nuo 1989 m. jie laimėjo po 6 kartus. Įdomus faktas, kad Kajetanas Kajetanowiczius ralį laimėjo su abejais automobiliais. 2010 m. ir 2011 m. K. Kajetanowiczius laimėjo su „Subaru Impreza“, o praėjusiais metais su „Ford Fiesta R5“.

Michalas Solowowas niekada nelaimejo „Rally Poland“, nors ant podiumo lipo net penkis kartus.

Daugiausiai kartu ralyje dalyvavęs užsienietis – Attila Ferjancz. Vengras Lenkijoje varžėsi 14 kartu.

„Scanpix“ nuotr./„Volkswagen Polo WRC“
„Scanpix“ nuotr./„Volkswagen Polo WRC“

1977 m. į ralį susirinko ekipažai iš 73 šalių.

Devintame ir dešimtame dešimtmečiuose ralyje dominavo belgų pilotai. Tris pergales pasieke Robertas Droogmansas (1989 m., 1990 m. ir 1993 m.), Patrickas Snijersas laimejo du kartus (1994 m., 1997 m.) ir Marcas Soulet triumfavo 1988 m.

10,3 sekundes yra mažiausias laiko tarpas, kuris skyrė nugalėtoją nuo persekiotojo. 2011 m. Kajetanas Kajetanowiczius tokiu laiko skirtumu aplenkė Michalą Solowową. Nugalėtojo vidutinis greitis buvo tik 0,2 km/val. didesnis už antrosios vietos laimėtojo.

Garsusis suomis Rauno Aaltonenas ralį laimėjo ir kaip vairuotojas (1965 m.) ir kaip šturmanas (1961 m.).

„Scanpix“ nuotr./Martinas Prokopas
„Scanpix“ nuotr./Martinas Prokopas

Šturmanų kategorijoje daugiausiai pergalių pasiekė Jarosławas Baranas, kuris laimėjo 4 kartus: vieną su Januszu Kuligu (2002 m.) ir tris su Kajetanu Kajetanowicziumi (2010 m., 2011 m. ir 2013 m.).

Grįžtant prie šių metu „LOTOS 71st Rally Poland“, ketvirtadieni 15.30 val. keletas geriausių WRC ir WRC 2 pilotu dalyvaus oficialioje FIA spaudos konferencijoje ralio centre, prieš prasidedant oficialiam etapo atidarymui pagrindinėje Mikolaikų miesto aikštėje.

Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr./„Lotos Rally Poland“: šeštadienio akimirkos
Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr./„Lotos Rally Poland“: šeštadienio akimirkos

Lenkijos ir Lietuvos FIA Pasaulio ralio čempionato etapas prasidės 14,54 km ilgio „Milki“ greičio ruožu 16.40 val. Toliau seks 17,24 km ilgio „Kruklanki“ greičio ruožas, kuris prasidės 17.30 val. ir trumpesnis 2,5 km ilgio „super special“ ruožas Mikolaikų arenoje nuo 20.05 val.

Pirmą dieną sportininkai nuvažiuos 34,28 varžybų kilometrus.

Penktadieni pirmą kartą istorijoje ralis persikels i kaimyninę Lietuvą, kur lenktynininkai važiuos 4 greičio ruožus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis