Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

WRC Safari ralis: kaip atrodys į Dakarą panašiausias WRC etapas?

WRC keliasi į Afriką. Neseniai prasidėjo Safari WRC etapas Kenijoje, kuris savo specifika bus panašiausias į mūsų pamiltą Dakaro ralį. Kuo jis primena legendinį dykumų ralį? Ko jame tikėtis ir kodėl šis sunkiai prognozuojamas ralis, gali tapti lūžio tašku kovojant dėl šių metų WRC karūnos?
WRC Safari ralis Kenijoje. Organizatorių „facebook“ paskyroje publikuota nuotr.
WRC Safari ralis Kenijoje. Organizatorių „facebook“ paskyroje publikuota nuotr.

Pradžioje apie patį ralį. Jis pirmą kartą buvo surengtas 1953-aisiais, švenčiant karalienės Elžbietos II karūnavimą, kadangi tuo metu Kenija, kaip kolonija priklausė Didžiajai Britanijai. Tik vėliau kukliai Afrikos valstybei suteikus nepriklausomybę, joje nuo 1973 iki 2002 m. rengtos WRC varžybos.

2021 m. Safari ralis grįžo į kalendorių, kai jose laimėjo S.Ogieras, o pernai K.Rovanpera. Po jo grįžimo, o Dakaro raliui pasitraukus į Saudo Arabiją, tai yra didžiausio susidomėjimo sulaukiantis autosporto renginys Afrikos žemyne.

Kuo jis primena Dakaro ralį?

Pagrindiniai šio ralio akcentai: dėl smėlio dangos bolidų vairuotojai greičio ruožų metu turi dažnai kovoti su dulkėmis. Visgi tai nėra didžiausias galvos skausmas. Daugiausiai problemų vairuotojams kels mums iš Dakaro ralio gerai pažįstamas birus „feš feš“ tipo smėlis. Tai yra nenuspėjamas dalykas, dėl ko jo lenktynininkai labiausiai nemėgsta.

Vairuodami šiame ralyje sportininkai turės būti budrūs kaip niekad.

„Šio ralio metu gali pasitaikyti visko, o juk būti pasiruošusiam viskam yra neįmanoma. Kai kur rimtai spausime, o vietomis tiesiog bandysime išgyventi. Tai labai įdomus, sudėtingas ralis“, - sakė 2022 m. čia laimėjęs K.Rovanpera.

Sąlygas apsunkins ir ralio metu prognozuojamas lietus, kuris smėlį pavertęs klampiu purvynu gali lenktynininkams sumaišyti visas kortas.

Su tokia klampia danga 1996 m. susidūrė šio ralio dalyviai:

„Šis ralis kardinaliai skiriasi nuo visų mums įprastų etapų Europoje. Jis reikalauja visai kitokio vairavimo, sukibimas ant jo dangos dažnai būna nenuspėjamas. Kenijos smėlis neturi nieko bendro su mums įprasta europietiška žvyrine danga“, - pagrindinius skirtumus paaiškino E.Evansas.

O O.Tanakas nuogąstavo dėl rizikos pramušti padangas laukuose: „Kenijoje mes kartais vairuojame ir įprastais, civiliniam naudojimui skirtais keliais, tačiau kartais pravažiuojame ir kuo paprasčiausius laukus, kur mūsų visada gali laukti uolos ir besimėtantys dideli akmenys.“

Pirmieji bolidų gedimai dar „shakedown“ metu

Kad šis ralis bus negailestingu žinojome, tačiau negalėjome patikėti tuo, kad bus net nesugebančių sėkmingai įveikti dar bandomojo „shakedown“ greičio ruožo.

Pravažiavęs vos 2 kilometrus turėjo stoti E.Lappi dėl iš jo „Hyundai“ sklindančio kalenimo garso.

Nors ir K.Rovanpera laimėjo „shakedown“ greičio ruožą, vis vien daugelio akys nukrypo į Kenijos etape startuoti nutarusį Sebastieną Ogier. Nors ir jis „shakedown“ neparodęs aukščiausio tempo liko penktas, tuoj pat po finišo paaiškino to priežastis:

„Šis savaitgalis bus ne apie didžiausią greitį, kuris tikrai nebūtinas ir „shakedown“ sesijos metu, čia laimės sugebėjęs išgyventi šiose sąlygose. Tikiuosi, kad sėkmė nuo manęs Afrikoje nenusisuks, nes jos čia tikrai prireiks“, - po finišo kalbėjo S.Ogier.

WRC bendra įskaita po šešių etapų
WRC bendra įskaita po šešių etapų

Jei čempionate pirmaujančiam K.Rovanperai pergalė čia yra mažiau reikalinga nei jį besivejančiams. T.Neuville identifikavo šį ralį kaip vieną svarbiausių sezone. Čempionato bendroje įskaitoje į priekį paleidęs K.Rovanperą, antroje vietoje esantis belgas neabejotinai visais būdais vengs leisti suomiui tolti toliau. Afrikoje laimėjęs T.Neuville galėtų itin sustiprinti savo paraišką šiemet konkuruoti dėl titulo, kaip neseniai tai padarė triumfavęs Sardinijoje.

Antras „shakedown“ etape buvo estas Otto Tanakas. Kas yra įdomu, kad trečioje vietoje bendroje įskaitoje besirikiuojantis sportininkas kuo puikiausiai išryškina 2023 m. WRC vyraujančią aršią konkurenciją tarp gamintojų. Visi TOP3 bendroje įskaitoje esantys pilotai vairuoja skirtingo gamintojo automobilius. Praeityje O.Tanakas visuomet buvo greitas ant Afrikos smėlio, tačiau, anot O.Tanako, čia pirmiausiai reiks ne to:

„Šiame ralyje svarbiausia bus tikrai ne greitis. Čia svarbiausia bus išgyventi, tiesiog kaip nors tausojant techniką pasiekti finišą. Safari ralis kasmet pateikia staigmenų, todėl sutelksiu visą dėmesį į bandymą čia finišuoti“, - savo planais dalinosi O.Tanakas.

„Shakedown“ rezultatai:

„Shakedown“ rezultatai
„Shakedown“ rezultatai

Ketvirtadienį 14:00 val. (Lietuvos laiku) prasidės SS1 greičio ruožas.

Kviečiame artimiausiomis dienomis kartu su 15min Gazas redakcija, gyvai sekti Dakaro ralio versiją klasikinio ralio pavidale, WRC etape Afrikoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos