Lietuva, Latvija, Estija, Suomija ir Lenkija – šių valstybių pilietybes turintys vairuotojai suko ratus „Žalgirio“ arenoje. Ne visi suprato, ką kalba renginio komentatoriai, tačiau vieną tarptautiniu mastu žinomą gestą – plojimus – suprato tikrai visi. O šito netrūko – žiūrovams vaizdų netrūko.
Guinnesso knygos perrašinėtojai
Organizatoriai planavo, kad Guinnesso rekordų knygoje renginio metu pavyks sukurti du naujus įrašus. Iš jų pavyko tik vienas – uždaroje patalpoje dar niekada nebuvo šešiolikos šoninio slydimo profesionalų. Būtent tiek žiūrovai šeštadienio vakarą išvydo „Žalgirio“ arenoje, o renginio metu buvęs lietuviškos „Factum“ rekordų agentūros atstovas patvirtino šį pasiekimą.
Kito pasiekimo – pirmojo uždaroje patalpoje automobiliu atlikto kūlversčio – padaryti nepavyko. Ilgametę patirtį turinčiam kaskadininkui Vyčiui Inziului fortūna nesišypsojo ir šio triuko atlikti jam nepavyko. Ne dėl jo paties kaltės – pačiu netinkamiausiu momentu, tiesiogine to žodžio prasme, nulūžo automobilio ratas.
apti rekordo dalimi norėjo ir vienas renginio žiūrovas. Prieš bandymą salėje buvo surengtas aukcionas – kas gi sėdės greta V.Inziulo šiam atliekant Guinnesso rekordo vertą manevrą. Aukščiausia pasiūlyta kaina – 1200 Lt. Žiūrovai juokavo, kad žmogus „už štuką litų nusipirko mirtį“.
Dūmų užsklandos
Dūmų debesys – firminis kiekvienų šoninio slydimo varžybų atributas. „Žalgirio“ arenoje baltų debesų taip pat netrūko – dalyviai atsivežtus naujų padangų komplektus nebenaudojamais darė greitai. Sparčiai nyko ir sveikų automobilių skaičius – kone kas antras „drifterių“ pasirodymas trasoje kainavo galinį žibintą, buferį ar kurią kitą dalį.
Kone didžiausia nesėkmė ištiko Dovilą Čiutelę. Ralio bei žiedinių lenktynių trasose dažniau matomam lenktynininkui šoninio slydimo varžybos prasidėjo jo „Lada“ automobilio smūgiu į trasą juosiančius betoninius atitvarus. Iškart po nesėkmės vedėjo pakalbintas D.Čiutelė didelės bėdos čia neįžvelgė – juk turi dar vieną automobilį. Tačiau jis – garaže. Ne bėda – raliui paruoštas „Lada“ buvo greitai atgabentas ir važiavo trasoje.
Kiek dalyvių savo automobiliams ieškos naujų žibintų, suskaičiuoti sunku, tačiau galima patvirtinti – „Žalgirio“ arena išpuoselėtoms „drifterių“ mašinoms buvo skausmingesnė nei bet kuri kita Lietuvoje įrengta šoninio slydimo trasa.
„ASFA Motor Show“ „Žalgirio“ arenoje |
Geriausieji
Šeštadienis Kaune akceleratoriaus pedalą mėgstantiems vairuotojams turbūt patiko ne mažiau nei bet kuri „Greiti ir įsiutę“ filmo dalis – renginiui pasibaigus, kieme netrūko profesionalių „drifterių“ slydimus savo transporto priemonėmis bandančių atkartoti žiūrovų. Tačiau praeivių aplodismentų jie sulaukė kur kas mažiau nei arenos žvaigždėmis šeštadienį buvę vairuotojai.
Vertinant dalyvių profesionalumo prasme, tai buvo geriausias ligšiolinis šoninio slydimo renginys Lietuvoje – jokie renginiai iki šiol nebuvo sutraukę tokios margos ir savo darbą išmanančios dalyvių armijos. Tarp jų įsiterpė ir keturi lietuviai – Andrius Vasiliauskas su BMW M3, Kęstutis Petronis su „Nissan 200SX S14“, D.Čiutelė su „Lada“ ir ralio trasose dažniausiai matomas Ramūnas Čapkauskas su BMW 3. Trims iš jų „ASFA motor show“ pavadintos varžybos pasibaigė jau po pirmojo „Top 16“ etapo. Ketvirtasis, 2012-ųjų Lietuvos „Drifto Karalius“ A.Vasiliauskas, nukeliavo iki pat finalo, kur turėjo pripažinti svečio iš Lenkijos Jakubo Tataros pranašumą. Pirmąjį porinį važiavimą A.Vasiliauskas buvo priekyje ir užtikrintai įrodė savo pranašumą, tačiau antrame, vydamasis varžovą, kiek persistengė ir automobilio galine dalimi kliudė trasą juosiančius betoninius blokus. To rezultatas – dužęs galinis žibintas ir automobilio „ištiesinimas“ toje vietoje, kurioje jis turėjo slysti šonu – tai lėmė kaimyno pergalę.
Trečią vietą po atkaklios kovos užėmė „braliukas“ latvis Janis Eglite, nugalėjęs lenką Grzegorzą Hypki.
Savotiška, tačiau visi „Top 4“ dalyviai vairavo trečiosios serijos BMW automobilius. Finale kovoję A.Vasiliauskas ir J.Tatara – BMW E46, dėl trečiosios vietos varžęsi J.Eglite ir G.Hypki – BMW E30. Po varžybų kalbinti šoninio slydimo ekspertai teigė, kad šią tendenciją iš dalies lėmė automobilių ilgis. Dideliems automobiams palankesnės greitos ir didelės trasos, o „Žalgirio“ arenoje suformuota buvo gana nedidelė, primenanti „drifto“ varžybas „Siemens“ arenos aikštelėje.
Žemiau galite peržiūrėti visus Audriaus Gavėno užfiksuotus vaizdo siužetus: pradedant treniruotėmis, baigiant skaudžiomis vairuotojų klaidomis varžybose.