Kad Vokietijoje esanti Niurburgringo trasa – viena įdomiausių ir techniškai sudėtingiausių, pripažįsta daugelis. Vien ko vertas faktas, kad automobilis, greičiausiai įveikęs šią trasą be išlygų gauna „greičiausio pasaulyje“ titulą. Vieną tokį vardą yra pelnę ir SUBARU gamintojai – greičiausiu serijiniu sedanu pasaulyje yra WRX STI: 2011 m. pavasarį keturiskart automobilių ralio pasaulio čempionas Tommis Makinenas būtent šioje trasoje 20,8 km ilgio ratą įveikė per 7 min. 55 sek.
Joks kitas sedanas šio SUBARU rezultato iki šiol nepagerino, nors rinkoje tikrai yra galingesnių nei 300 AG turinčių konkurentų. Matyt, todėl, kad beveik 21 km trasoje yra net 73 posūkiai (33 – į kairę, 40 – į dešinę), daug įkalnių ir nuokalnių, aukščių skirtumas distancijoje – 300 metrų: visa tai leidžia vadinti šią trasą pragaru. Pragariškai sunkia vairuotojams ir negailestinga technikai.
Šioje trasoje vyksta daugybė įvairiausių varžybų. Pradedant F1 pasaulio čempionato etapu ir baigiant Vokietijos čempionato etapais. Automobilių sporto pergalėmis ir puikiais sportiniais automobiliais garsėjanti šalis vos ne kiekvieną savaitgalį kviečia sportininkus į varžybas. O be F1 etapo, Niurburgringas garsėja tradicinėmis 24 valandų lenktynėmis. Jose jau keletą metų iš eilės dalyvauja SUBARU gamintojo globojama komanda. Šiemet labai mažai nuo serijinio WRX STI besiskiriantis automobilis per 24 valandas nuvažiavo 3500 kilometrų ir įveikęs Niurburgringe 138 ratus absoliučioje rikiuotėje užėmė 32-ą vietą, o SP3T klasėje liko per žingsnelį nuo garbės pakylos – klasėje užima 4-oji vieta.
Galima tik prisiminti, kad japonų Yoshida Toshihiro, Sasaki Kota, vokiečio Marcelo Lasee ir olando Carlo van Damo komanda 2011 ir 2012 metais nugalėjo SP3T klasėje, o pernai užėmė 2-ąją vietą.
Lietuvos sportininkų pavardės 24 valandų lenktynėse Niurburgringe pirmą kartą atsirado 1995 metais – tada Vytautas Venskūnas startavo būtent SUBARU Impreza WRX STI automobiliu ir absoliučioje įskaitoje užėmė 32 vietą.
„Aišku, pajusti savo automobilio galimybes ir suprasti, kad vairavimo įgūdžius tikrai reikia tobulinti, visada naudinga. Tačiau „pralėkti“ šią trasą profesionaliu sportiniu automobiliu – tai neužmirštami įspūdžiai. Čia įvairiais automobiliais lenktyniauju jau daugelį metų ir galiu pasakyti, kad Niurburgingą pažinti iki galo turbūt yra neįmanoma. Kiekvieną kartą atrandu kažką naujo, todėl galiu garantuoti, kad žmogus, važiuojantis sportiniu automobiliu, po šios kelionės bus devintame danguje. Tai bus įspūdžiai visam gyvenimui“, – teigia Vytautas Venskūnas.
Šis lenktynininkas (beje, ir 4 kartus laimėjęs Palangos 1000 km lenktynes), Niurburgringe jaučiasi kaip žuvis vandenyje – čia jis varžybose dalyvauja jau du dešimtmečius. Puikiai žino kiekvieną trasos posūkį ir visus vairavimo subtilumus, todėl bus puikus gidas ir konsultantas JMA centro akcijos laimėtojui, kuris trasa bus pavėžintas sportininkų treniruotės metu.
Taigi belieka pasakyti: „Sveiki atvykę į pragarą!”.