Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Žemaitijos ralis: kur dingo ralio „braliukai“?

Panagrinėjus „Viada Rally Žemaitija 2018“ startuosiančių ekipažų sąrašą, nori nenori akis kliūva už vieno dalyko: šįkart 4 automobilius puoš bus Latvijos vėliavos. Turint galvoje, kad prieš porą metų Latvijos automobilių federacijos (LAF) ralio komisijos vadovai Kelmės ASK buvo pasirinkę pagrindiniais savo partneriais Lietuvoje, o „Žemaitijos ralio“ trasose savo meistriškumą demonstravo visi pajėgiausi kaimyninės šalies pilotai, klausimas „kas atsitiko?“ tiesiog privalo būti užduotas, rašoma pranešime.
A.Malnieks, J.Vorobjovs
A.Malnieks, J.Vorobjovs

Kuriais Lietuvos ir Latvijos ralio čempionatų etapais geriausia dalintis sportininkai diskutavo jau seniai, tačiau keletą pastarųjų metų mūsiškiai grunto meistrai dažniausiai keliaudavo į „Talsi rally“, o latviai rinkdavosi „300 ežerų ralį“ arba „Žemaitijos ralį“. Deja, pernai viešnagė į Kurzemę baigėsi apmaudžiu nesusipratimu, nulėmusiu ir šio lenktynių sezono dėlionę: net trys lietuvių ekipažai gavo 20 minučių baudas, kurios iš pirmojo greičiausiųjų dešimtuko juos nubloškė į pačią rikiuotės pabaigą. Dar du ekipažai baudų išvengė tik todėl, kad finišo linijos nepasiekė.

Tokį drakonišką sprendimą lėmė sportininkų ir varžybų teisėjų nesusikalbėjimas dėl degalų užpylimo procedūros: kadangi mūsiškiai savo techniką „girdė“ bioetanoliu, kurio sąnaudos kiek didesnės nei sportinio benzino, todėl dar prieš startą buvo aišku, kad įprastas papildymo degalais algoritmas Lietuvos ralio čempionato lyderiams netinka. Jie kreipėsi į organizatorius, paaiškino reikalo esmę ir buvo patikinti, kad dėl to problemų nekils – degalų bakus bus galima papildyti drauge su istorinių automobilių įskaitoje startuojančiais ekipažais. Tačiau galiausiai viskas apsivertė aukštyn kojom, nes šis žodinis susitarimas nebuvo užfiksuotas raštu, o jokio dokumento nematę latvių ralio teisėjai pasielgė kaip kirviai...

„Tiesą sakant, aš tąkart nukentėjau skaudžiausiai, nes į finišą atvažiavom treti bendroje įskaitoje, o pritaikius sankcijas už degalų pylimą, dėl kurio nesusikalbėjo oficialūs lenktynių asmenys – buvom išspirti velniop. Kaip bežiūrėsi, tada ir sveiko proto, ir geranoriškumo latvių teisėjams smarkiai pritrūko, todėl kai sezono pabaigoje buvo braižomi 2018-ųjų varžybų kalendoriaus eskizai, balsų dauguma buvo nutarta ieškoti alternatyvių sprendimų. Kita vertus akivaizdu, kad nebendradarbiaujant su artimiausių kaimynų verstis sunkoka – latvių čempionatas pakankamai kokybiškas, jų lyderiai greiti, todėl jungtiniai etapai visuomet pasižymi aštresne konkurencija ir tampa patrauklesniu reginiu žiūrovams“, – dėsto vienas „Viada Rally Žemaitija 2018“ favoritų Vaidotas Žala.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Vaidotas Žala
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Vaidotas Žala

Beje, patys Latvijos ralio komisijos strategai sukirto rankomis dėl glaudesnio bendradarbiavimo su estais. Lietuvoje buvo ieškoma galimų sąlyčio taškų su Lenkijos ralio čempionato organizatoriais, tačiau ten dominuoja lenktynės ant asfaltinės kelio dangos, todėl vien automobilių adaptavimas specifinėms sąlygoms (lenkų sportininkams – pasiruošimui kovoms žvyrkeliuose) kelia papildomų rūpesčių.

LASF ralio komiteto pirmininkas Donatas Liesis komentuodamas šią situaciją pripažino, kad pernykštis konfliktas turėjo įtakos sprendimui nerengti išvažiuojamųjų etapų į Latviją, tačiau patikino, kad bendradarbiavimas su kaimynais nenutrūko.

„Gera žinia, kad iš klaidų „Talsi Rally“ visi pasimokėme ir aiškiai užfiksavome, kaip turėtų būti elgiamasi, kad panašių nesusipratimų nekiltų. Be to, kolegos latviai taip pat „legalizavo“ bioetanolio naudojimą saviškiame ralio čempionate, todėl neliko net teorinių galimybių skirtingai interpretuoti lenktynių taisykles ir ekipažų elgseną. Faktas, kad bendradarbiauti naudinga tiek mums, tiek latviams, nes taip ir taupomos lėšos, ir išvengiama rutinos, kai metai iš metų lenktyniaujama tose pat trasose“, – teigia D. Liesis.

Vienas aktyviausių ralio bendruomenės narių Mindaugas Varža savo ruožtu patikino, kad santykiai tarp pačių Lietuvos bei Latvijos sportininkų buvo ir tebėra pavydėtinai geri.

„Žinoma labai gaila dėl pernykščio mūsų šalių federacijų nesusikalbėjimo, bet svarbu išmokti visas pamokas. Esu tikras, kad jei panaši dviprasmybė pasikartotų, tai išminties ir geranoriškumo nebepritrūktų“, – teigė M. Varža.

Mindaugas Varža
Mindaugas Varža

Šį savaitgalį vyksiančiose „Viada Rally Žemaitija 2018“ lenktynėse startuos gyva Latvijos ralio legenda Janis Vorobjovs su šturmanu Ivo Pūkiu, taip pat Dmitry Feofanov ir Normunds Kokins, Guntis Lielkājis ir Vilnis Miķelsons bei Vigo Rubenis ir Kristaps Eglīte ekipažai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų