Pastarojo automobilio premjera įvyko gegužės 19 d, vykusiame „Talsi Rally, kuriame Egidijus tik pačiame paskutiniame greičio ruože padaręs klaidą ir apsisukęs vienoje kryžkelių, praleido į priekį Benediktą Vanagą, vienintelį lig šiol turėjusį tokią modernią ralio techniką. Kitaip tariant – Žemaitijoje žiūrovų laukia išskirtinai įdomus ralio trileris.
V.Žala, pristatydamas rokiruotes savo transporto parke prisipažino, kad startus Lietuvos ralio čempionate laiko vienu svarbiausių pasirengimo „Dakaro“ maratonui etapų, kurio metu judama aštriausiu sportiniu režimu ir šlifuojamos tam tikros vairavimo technikos detalės. Deja, pastaraisiais metais V.Žalos naudoto senuko „Mitsubishi“ kaprizai dažnai tapdavo svarbiausia kliūtimi, neleidžiančia pasiekti finišo. Kaip tik todėl, sulaukus komandos rėmėjų pritarimo, buvo priimtas sprendimas lizingo būdu įsigyti visiškai naują „Škoda Fabia R5“ ir taip išspręsti patikimumo problemą.
Klausiamas, kodėl būtent šio prekinio ženklo ralio mašiną pasirinko, lenktynininkas teigė analizavęs statistinius „Škoda“ vairavusių pilotų rezultatus žvyro trasose, o čia daugiau pergalių pasiekė čekišką prekinį ženklą vežantys automobiliai.
„Tikiuosi, kad persėdus prie „Fabia R5“ reiks priprasti tik prie malonių dalykų. Vienas didesnių iššūkių – gerokai trumpesnis, stabdymo kelias. Taškai, kuriuos pasiekus būtina pradėti vaduotis nuo greičio perkeliaus, yra kone dvigubai toliau nei važiuojant su „Mistubishi“. Visa kita – tiesiog aukštesnė klasė“, – teigė V.Žala.
Taip pat labai įdomu laukti antrosios techninės premjeros „Viada Rally Žemaitija“ lenktynėse E.Valeišos pasirodymo su „Ford Fiesta R5“. Oficialiai skelbiamos šio ir „Škoda Fabia R5“ charakteristikos labai panašios: abiejų automobilių 1,6 darbinio tūrio turbiniai varikliai generuoja beveik 300 AG, turi visų varančiųjų ratų transmisiją ir sveria po 1230 kg.
„Mes lyginom visus R5 klasės automobilius, o pirmenybę „Ford Fiesta“ atidavėm tik todėl, kad komanda turi itin gerus ryšius su šios markės sportine technika prižiūrinčiais inžinieriais, dirbusiais su geriausiomis Lenkijos ralio meistrų komandomis. Todėl kai reikėjo rinktis – greita mašina ir savarankiški bandymai perprasti jos specifiką ar toks pat greitas automobilis su techniniu palaikymu – sukirtom rankom su „Ford“ atstovais, įsipareigojusiais reikiamas detales pristatyti per parą“, – pasakojo naujas E.Valeišos šturmanas Mindaugas Varža.
Po debiutinių lenktynių „Talsi rally“ M.Varža prisipažino, kad kol kas automobilis yra greitesnis už juos su E.Valeiša, tačiau pasidžiaugė sklandžiai ir greitai suderintais ekipažo bendravimo „dažniais“ bei draugiška mašinos elgsena.
„Nors tai gerokai modernesnė technika, tiek vairuotojams, tiek mechanikas su ja dirbti gerokai paprasčiau. Žinoma, viskas kainuoja žvėriškai daug, bet tokią kainą lemia milžiniškas kiekis testų, kurių metu randami optimalūs ir patikimi sprendimai, todėl jei tik ekipažas išvengia šalikelėje pasibaigiančių klaidų, be rimtesnių rūpesčių galima važiuoti visą sezoną, – pastebėjo M.Varža. – Šia prasme mūsų ekipažo koziris yra ir E.Valeišos branda bei racionali elgsena trasoje. Labai džiaugiuosi, kad atsiradusios pertraukos (Martynas Samsonas šį sezoną visą dėmesį skirs savo sūnaus Kajaus startams ralio kroso čempionate) metu, galiu dirbti būtent su juo.“
Už ką statyti lažybose? B.Vanagą, sausį laimėjusį pirmąjį 2018-ųjų Lietuvos čempionato etapą, itin tiksliai ir drąsiai pastaraisiais metais važiuojantį V.Žalą ar E.Valeišą, keletą pastarųjų metų ralio fanus džiuginusį nutrūktgalviška BMW vairavimo technika? Visi atsakymai jau šį savaitgalį Kelmės apylinkėse vyksiančiame „Viada Rally Žemaitija“.