Legalus pasivažinėjimas ledu šiemet – retenybė
Šiemet oro sąlygos nebuvo pačios dėkingiausios, tad ant ledo pasirodė tik motociklais važiuojantys sportininkai. Automobilių klasių dalyvių pasirodymą teko atšaukti likus savaitei iki renginio, mat ledo storis nesiekė 25 centimetrų.
Tačiau ant ledo pasirodęs gausus būrys motociklininkų žiūrovams neleido nuobodžiauti. Kupiškio mariomis skriejo keturračiai ir dviračiai motociklai, motociklai su priekabomis. Į renginį atvyko ne tik Panevėžio regiono lenktynininkai, bet ir svečiai iš kitų Lietuvos miestų – Tytuvėnų, Pabradės, Kybartų, Kelmės, Šilutės, Jonavos, Kauno.
Pasivažinėjimo dalyviai vieningai tvirtino, kad oficialių renginių ant ledo šiemet vyksta labai mažai, tad jie be jokių abejonių vyksta į pasivažinėjamus, kurie organizuojami net už kelių šimtų kilometrų nuo jų namų.
Visi renginio dalyviai buvo suskirstyti į klases pagal vairuojamą techniką ir pasirinktas padangas. Vieni ledo trasą bandė įveikti be dyglių, kiti į padangas sugebėjo prisukti ir kelis šimtus varžtų ir ledu skriejo kur kas greičiau. Iš viso buvo numatyti du važiavimai, po kurių paaiškėjo greičiausi lenktynininkai ir ekipažai.
Į orą kilo ir keturračiai, ir trasą žyminčios padangos
Visais ratais varomų keturračių klasėje nugalėjo ne tik efektyviai, bet ir efektingai važiavęs tytuvėniškis Vaclovas Gvozdas. Jis, tarsi šoninio slydimo varžybose, aštrius posūkius įveikdavo „backwards entry“ stiliumi. Dar dvi prizininkų taurės taip pat iškeliavo į Tytuvėnus. Antrąją vietą iškovojo Andrius Puidokas, trečioje pozicijoje atsidūrė Egidijus Puidokas.
Beje, šios klasės dalyvius teisėtai galima vadinti trasos naikintojais, mat jie nesikuklino savo galinga ir pravažia technika skrieti per padangas, žyminčias trasą.
Dėl tokių manevrų keturračiai motociklai vienu ar dviem ratais kelioms akimirkoms atsiplėšdavo nuo žemės, o sudėliotos padangos lėkdavo į šalis taip dažnai, kad trasos teisėjai nespėdavo jų rankioti.
Galine ašimi varomų keturračių klasėje kova virė tarp gausaus būrio sportininkų. Prie starto linijos jų išsirikiavo net vienuolika.
Geriausiai sekėsi Ričardui Vaičiuliui. Iš Kelmės atvykęs dalyvis į viršų kėlė pirmosios vietos taurę. Antros pozicijos nusipelnė Rolanas Kutra. Gediminas Kirvaitis džiaugėsi trečiosios vietos apdovanojimu.
Į atskirą klasę buvo suburti keturračių vairuotojai, kurie pasivažinėjimui rinkosi dygliuotas padangas. Čia geriausią laiką pademonstravo kelmiškis Justinas Sireikis. Antrą rezultatą parodė Dainius Griškevičius. Trečiosios vietos apdovanojimą iškovojo Norbert Mechovič, kuris į Kupiškį atvyko net iš Pabradės.
Ant motociklų sėdo mėgėjai ir profesionalai
Trys sportininkai į Kupiškį atsivežė „IŽ“ ir „JAWA“ motociklus, tad jiems buvo sukurta ir atskira klasė, pavadinta „Solo Retro“. Geriausiai šioje įskaitoje sekėsi Šilutės atstovams.
Pirmą vietą iškovojo Vytautas Degutis. Viena pozicija žemiau finišavo Mantas Degutis, o Jonui Pirtinui teko tenkintis trečiąja vieta. OPEN klasėje didelė konkurencija nesusidarė, nes joje varžėsi vos du dalyviai. Čia nugalėjo biržietis Egidijus Maciūnas.
Pati gausiausia buvo klasėje, kurioje motociklai buvo apauti padangomis su važiavimui ledu skirtais dygliais. Dėl pirmosios vietos čia kovojo net dvidešimt lenktynininkų.
Geriausiai sekėsi Dariui Moderiui, kuris užfiksavo trumpiausią trasos įveikimo laiką. Antros vietos taurę į viršų kėlė kaunietis Žilvinas Kazakavičius. Panevėžietis Rytis Kriaučiūnas pademonstravo trečią rezultatą.
Motociklus su priekabomis palydėjo ovacijomis
Bene labiausiai žiūrovų dėmesį kaustė motociklų su priekabomis klasė. Čia vienu motociklu važiuoja du lenktynininkai. Vieno vaidmuo – vairuotojas, kitas dueto narys rūpinasi tinkamu svorio balansu posūkiuose.
Nugalėtoju šioje klasėje tituluotas panevėžiečių Dainiaus Kazlausko ir Mariaus Urbono tandemas. Antrosios vietos taurę iškovojo kupiškėnai Deividas Notkus ir Martynas Žaliauskas. Darius Makštelė ir Jonas Pirtinas lipo ant trečiojo prizininkų pakylos laiptelio.
Garbus amžius – ne kliūtis lenktyniauti
Išdalijus apdovanojimus klasių prizininkams ant scenos liko stovėti didžiausia taurė. Ją įsteigė Kupiškio rajono meras Jonas Jarutis.
Pasivažinėjimo organizatoriai nusprendė, kad šio apdovanojimo nusipelnė vyriausias varžybų dalyvis Valerijus Kuchta.
Gausiausioje klasėje krosiniu motociklu su dygliuotomis padangomis važiavęs sportininkas jau skaičiuoja 64-us gyvenimo metus ir šalmo ant vinies kabinti dar nesiruošia.
Renginio organizatoriai pasidžiaugė, kad Užgavėnių šventės tradicija tampančiam pasivažinėjimui motociklais ledu pritaria ir Kupiškio rajono savivaldybė, o tūkstantinė žiūrovų minia byloja, jog tokių renginių Lietuvoje reikia kuo daugiau.