„Ambersail 2“ surems bures su identišku lenkų laivu Baltijoje: „Mūsų įgulos pranašumas – patirtis“

Praėjusį savaitgalį jūrinę dvikovą per Baltijos bangas surengusios „Ambersail 2“ ir „Sailing Poland“ jachtos ruošiasi antram lenktynių raundui. Du identiški, lenktynėms aplink pasaulį sukurti „Volvo65“ laivai penktadienį meta vienas kitam iššūkį: startavę Klaipėdoje iš pradžių susirungs uoste, vėliau naviguos aplink Gotlando salą ir plauks iki Gdynės, kur numatomas regatos finišas.
„Ambersail 2“ įgulos treniruotė Baltijos jūroje
„Ambersail 2“ įgulos treniruotė Baltijos jūroje / Monikos Svėrytės nuotr.

„Ambersail 2“ ir „Sailing Poland“ varžybos – tai ne tik burių surėmimas tarp laivų, lietuviams ir lenkams priklausančios jachtos sieks viena kitai įrodyti, kad turi stiprias, patyrusias, pasaulinio lygio standartus atitinkančias ir net sunkiausiomis sąlygomis buriuoti pasiruošusias įgulas.

„Varžomės su dar viena, mums identiška, „Volvo 65“ klasės jachta, kurių pasaulyje – vos 8. Manau, šios varžybos – tai pradžia puikaus bendradarbiavimo su Lenkijos buriuotojais“, – dar po pirmųjų varžybų sakė „Ambersail 2“ kapitonas Rokas Milevičius.

Monikos Svėrytės nuotr./„Ambersail 2“ įgulos treniruotė Baltijos jūroje
Monikos Svėrytės nuotr./„Ambersail 2“ įgulos treniruotė Baltijos jūroje

Tuomet lietuviai prieš lenkus išplėšė pergalę. Tačiau kiekvienos lenktynės – naujas iššūkis, o šįkart norint išsaugoti nugalėtojų vardą teks kaip reikiant pasistengti – „Sailing Poland“ įgulai vadovaus pasaulio buriavimo žvaigždė, olandas Bouwe Bekkingas, drauge su R.Milevičiumi plaukęs aplink pasaulį „Brunel“ laivu.

„Bouwe Bekkingas – mano kapitonas, vienas kitą labai gerai pažįstame, žinome stipriąsias ir silpnąsias puses. Tačiau buriavimas – komandinis sportas, todėl viskas priklauso ne nuo mūsų, o nuo komandos: kuri geriau sužais, kuri padarys mažiau klaidų, kuri pasirinks tinkamesnį maršrutą, ta ir laimės“, – 15min komentavo R.Milevičius.

Dieną prieš lenktynių startą „Ambersail 2“ turėjo treniruotę Baltijos jūroje. Po keturias valandas trukusio plaukimo įgulos kapitonas tikino, kad komanda pasiruošusi iššūkiui – nusiteikusi pozityviai ir su nekantrumu laukia starto.

Monikos Svėrytės nuotr./„Ambersail 2“ įgulos treniruotė Baltijos jūroje
Monikos Svėrytės nuotr./„Ambersail 2“ įgulos treniruotė Baltijos jūroje

„Padarėme nemažai manevrų, pasiskirstėme pozicijomis, susiskirstėme vachtomis. Visi padarė namų darbus, todėl dabar belieka tik viską iš naujo apgalvoti, tinkamai susikrauti daiktus ir pasiruošti varžyboms. Orų prognozė žada daug vėjo, tačiau bus ir valandų, kai frontas keisis ir vėjas visai nurims – todėl norime būti kuo lengvesni, neprisiimti nereikalingų daiktų“, – kalbėjo R.Milevičius.

Pasak komandos kapitono, didesnis laivo svoris tam tikrose situacijose gali tapti ir trūkumu, ir pranašumu – šįkart įguloje kiek daugiau narių nei įprastai, laivas šiek tiek sunkesnis, tačiau jei vėjo netrūks – „Ambersail 2“ skros bangas maksimaliu pajėgumu.

Monikos Svėrytės nuotr./„Ambersail 2“ įgulos treniruotė Baltijos jūroje
Monikos Svėrytės nuotr./„Ambersail 2“ įgulos treniruotė Baltijos jūroje

„Komandoje kiekvienas žino savo pozicijas, visi žino savo funkcijas, visi yra buriavę šiuo laivu, kai kuriems nariams tai jau antras ar trečias sezonas. Žinoma, reikia susidirbti, tačiau tam ir skirtos treniruotės, o jau per varžybas klaidų nebedovanosim“, – sakė R.Milevičius.

Nepakeičiamais „Ambersail 2“ nariais ir komandos stiprybe jis vadina Lino Ivanausko-Linkaus, Tomo Ivanausko, Domanto Juškevičiaus ir savo paties dalyvavimą regatoje – šie buriuotojai „Volvo65“ laivą labai gerai pažįsta, turi didelę patirtį plaukiant juo.

Monikos Svėrytės nuotr./„Ambersail 2“ įgulos treniruotė Baltijos jūroje
Monikos Svėrytės nuotr./„Ambersail 2“ įgulos treniruotė Baltijos jūroje

„Tiek aš, tiek Tomas turime tiesioginės „Ocean Race“ patirties – tai labai svarbu. Lenkai turi B.Bekkingą ir daugiau jaunimo, kurį ruošia, su kuriuo dirba prieš varžybas. Lenkų įgula apskritai jaunesnė nei mūsų, lietuvių pranašumas – patirtis, mūsų komanda brandesnė, joje – suaugę vyrai, kurie kitaip priima informaciją, iškart daro išvadas, sprendimus, iš klaidų mokosi iškart“, – 15min kalbėjo R.Milevičius.

„Ambersail 2“ ir „Sailing Poland“ laivų startas numatomas penktadienį 12 val. ties Klaipėdos Kruizinių laivų terminalu. Lenkų laivas dar pakeliui iki starto vietos, jis atplaukia iš Gdynės, tačiau dėl silpnesnio vėjo teko plaukti lėčiau, todėl yra tikimybės, kad lenktynes gali tekti šiek tiek pavėlinti.

Monikos Svėrytės nuotr./„Ambersail 2“ įgulos treniruotė Baltijos jūroje
Monikos Svėrytės nuotr./„Ambersail 2“ įgulos treniruotė Baltijos jūroje

Lenktynės tarp sportinių vandenynų bolidų prasidės trumpomis, dinamiškomis uosto lenktynėmis (in-port race), vėliau bus duotas navigacinių lenktynių aplink Gotlando salą startas (offshore race).

Finišas planuojamas Gdynėje sekmadienį paryčiais. Priklausomai nuo besikeičiančio vėjo – nuo vidurnakčio iki 5 val. ryto laivai turėtų pasiekti krantą. „Buriuojame ne prieš vėją, o prieš konkurentus pagal vėją, bet viskas priklausys nuo oro sąlygų, kol kas turime tris modelius ir visi rodo, kad finišuosime naktį“, – sakė R.Milevičius.

„Ambersail 2“ ir „Sailing Poland“ startą bus galima stebėti tiesiogiai 15min portale ir feisbuke.

Visas naujienas apie buriavimą sekite projekto „Su vėju!“ puslapyje

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis