„Mini Maxi“ kategorijoje besivaržantys lietuviai šiuo metu yra penktoje vietoje. M.Jotautis neslepia – aplenkti tuos, kurie daugeliu atžvilgiu turi stiprų pranašumą, ne pati lengviausia užduotis. Įprastai „Ambersail2“ vardas lenktynių sąrašuose puikuojasi pačių didžiausių laivų grupėje, tačiau šioje regatoje tarp pusšimčio dalyvių sportinis bolidas – vienas mažesnių.
Tačiau iššūkį priėmusi „Ambersail2“ komanda nepasiduoda, „Maxi Yacht Rolex Cup“ regatoje 18 buriuotojų įgula kasdien rodo vis geresnius rezultatus.
„Visi čia dalyvaujantys laivai yra statyti būtent tokioms – kranto, lenktynėms. Mūsų jachta sukurta, kad suktų ratus aplink planetą, jai reikia vėjo ir bangų. Deja, bet šįkart vėjo nėra tiek daug, kad galėtume parodyti tai, ką galime geriausiai“, – 15min sakė pašnekovas.
Pasak jo, per tris regatos dienas komandai teko susidurti su pačiomis įvairiausiomis oro sąlygomis. Nors nurimus vėjui visi dalyviai strigo štilio zonoje, o kaip kam pasiseks iš ten išplaukti, kaip M.Jotautis sako, jau lemia ir sėkmė.
„Įplaukus į štilį išplaukti iš jo loterija tokia pat, kaip fotbole mušti baudinius. Bet taip jau yra tame buriavime – niekada negali žinoti. Visi stovėjome, stovėjo ir kitos jachtos: vieni arčiau kranto, kiti – toliau. O kai vėjas pūstelėjo, tai visi laivai finišavo vos kelių minučių intervalu“, – pasakojo M.Jotautis.
„Ambersail2“ pasirodymą pirmąją lenktynių dieną jis vertina pozityviai, priešingai nei antrąją, kalbėdamas apie ją vis pabrėžia – pasirodė prastai.
„Kadangi mūsų laivas palyginti su kitais dalyviais – kitoks, gavę užduotį priėmėme ir kitokį taktinį sprendimą. Konkurentai nuplaukė vienu kursu, mes bandydami gaudyti vėją rizikavome plaukti kitu. Rizika deja nepasiteisino“, – kalbėjo komandos vadovas.
Tačiau trečioji regatos diena įkvėpė daugiau motyvacijos – laivas finišavo ketvirtoje vietoje, nors buvo akimirkų, kai plaukė ir tarp lyderių – būdamas trečias vijosi ir antroje vietoje plaukiantį laivą.
„Vien tai, kad „Ambersail2“ maudosi jūroje su laivais, skirtais pakrančių lenktynėms – jau didelis pasiekimas. Džiugi žinia ir ta, kad sugebėjome pavyti pirmaujančias jachtas – įvertinant techninius parametrus tai ne pati lengviausia užduotis. Mum čia – kaip šaltas dušas. Esame įpratę rodyti geresnius rezultatus, nors šiose lenktynėse jie po truputį gerėja“, – prieš penktadienio varžybų startą kalbėjo M.Jotautis.
Pasak jo, norint bent „koja kojon vaikytis konkurentus, norint su jais būti tame pačiam lygyje, įgulai reikia keliolika kartų daugiau dirbti“. Esą ką jau kalbėti apie kovojimą dėl prizinių vietų, dėl pergalės.
„Pagal perskaičiuotą laiką kol kas esame penktoje vietoje, pagal perskaičiuotą laiką atsilikome 27 minutes. Kitaip tariant – norint aplenkti varžovus, mums reiktų atplaukti 40 minučių anksčiau, o tai padaryti, ypač esant tokioms oro sąlygoms, nėra šansų. Mūsų laivo konstrukcija tokia, kad norint pasiekti tą patį rezultatą įgulai tektų dirbti keliolika kartų daugiau. Nors fiziškai dar nelabai ir atsiliekame“, – realiai situaciją bandė vertinti M.Jotautis.
Pasak jo, viskas susiveda į tuos pačius, ne kartą minėtus dalykus – tam, kad „Ambersail2“ rodytų puikius rezultatus reikia stipraus vėjo ir bangų, tuomet laivas gali su stipriais varžovais konkuruoti kaip lygus su lygiu. Tuo tarpu jei ant vandens – štilis, įveikti numatytą distanciją tampa labai sudėtinga.
„Tobulėti, žinoma, yra kur. Tačiau džiaugiamės, kad ant kranto esam žvaigždės, lenktynėse esame vieninteliai su tokiu laivu, esame visiems įdomūs. „Volvo65“ laivas yra pirmas, dalyvaujantis tokiose lenktynėse. Visi supranta, kad mums varžytis su dideliais laivais sunku, todėl visi sveikina, nori fotografuotis, žino, kad mes – kitokie. Čia kaip su Dakaro automobiliu atvykti į „Formulę-1“ ir joje vis tiek rodyti neprastą rezultatą“, – šmaikščiai palygino pašnekovas.
Likusios porą regatos dienų dalyvių vėjuotais orais taip pat neplanuoja džiuginti – oro sąlygos nuolat keičiasi, todėl teks atlaikyti ne vieną iššūkį. Tačiau „Ambersail2“ komanda tikisi, kad iki šeštadienio tarp salų užpūs stipresni gūsiai – tai komandai padėtų pagerinti rezultatus.
„Ši regata – ne tik viena prestižiškiausių, bet ir viena sudėtingiausių Europoje. Distancijos joje driekiasi aplink salas, čia vėjas tai atsiranda, tai dingsta, tenka daryti labai daug manevrų. Bet tikimės, kad prognozės mums bus palankios“, – sakė „Ambersail2“ įgulos vadas M.Jotautis.
Rugsėjo 1-7 dienomis Sardinijos šiaurinėje dalyje vykstančioje „Maxi Yacht Rolex Cup“ regatoje be jo dalyvauja ir dar 17 buriuotojų. Tarp jų – kapitonas kapitonas Audrius Jasinskas, laivą puikiai pažįstantys Linas Ivanauskas-Linkus, Tomas Ivanauskas, specialiai dėl lenktynių prisijungęs svečias iš Maljorkos, laivų architektas, akvatoriją gerai pažįstantis Peteris Bresmanas iš Maljorkos, taip pat – Arnas Eimutis, Andrius Danilaitis, Raimundas Slavinskas, Vidas Gedutis, Tomas Vencius, Marius Kybartas, Gintautas Milevičius, Kęstutis Kalėda, Linas Šukys, Rimas Danilevičius, Mindaugas Žemaitis, Šarūnas Sodeika, Alfredas Babkovskis.
Visas naujienas apie buriavimą sekite projekto „Su vėju!“ puslapyje