Ir nors įprastai „Ambersail2“ vardas lenktynių sąrašuose puikuojasi pačių didžiausių laivų grupėje, šioje regatoje tarp pusšimčio dalyvių sportinis „Volvo65“ bolidas – vienas mažesnių.
Jau 30 metų organizuojama „Maxi Yacht Rolex Cup“ regata kasmet į saulėtą Italijos salą suburia daugybę pačių įvairiausių, „Maxi“ kategorijai priskiriamų laivų. Ne išimtis ir šie metai – „Ambersail2“ teks varžytis su dar 46 dideliais laivais.
Lietuvių jachta priskiriama mažesniųjų lenktyninių jachtų grupei „Racer 2“, kur jachtų ilgiai svyruoja nuo 60 iki 68 pėdų (nuo 18 iki maždaug 21 metrų) ilgio.
„Tai turbūt pirmas kartas, kai „Ambersail2“ lenktynėse yra vienas mažesnių laivų. Su savo 65 pėdų ilgio (20 metrų, – red.) laivu, kuris įprastai būna tarp didžiausių, šįkart jaučiamės mažučiai – tiek jachtklube, tiek vandenyje. Apie 40 čia dalyvaujančių laivų yra didesni už mus, o likusieji – labai panašūs ir pagal dydį nedaug skiriasi“, – 15min prieš startą pasakojo „Ambersail2“ įgulos vadovas, regatoje dalyvaujantis Martynas Jotautis.
Tarp išskirtinių laivų – 88 pėdų (27 metrų) „Rambler“ laivas, šiandien buriavimo pasaulyje žibantis kaip vienas greičiausių laivų, taip pat didžiausia „Topaz“ jachta, kurios ilgis siekia net 42 metrus.
Tačiau lenktynėse svarbus ne tik laivo dydis – sportinis „Ambersail2“ itin greitas, todėl jei oro sąlygos bus palankios, jis gali turėti nemenką pranašumą prieš kone dvigubai už save didesnius konkurentus.
„Ši regata – tikras iššūkis. Su „Ambersail2“ stengiamės dalyvauti visose dideliems laivams pritaikytose Europoje vykstančiose regatose, tačiau nesame varžęsi su tiek daug stiprių konkurentų, su tiek daug laivų. Kova bus didelė, tačiau mes turime tam tikrų privalumų, stengsimės nepasiduoti“, – sakė M.Jotautis.
Pasak jo, Viduržemio jūroje vykstančios lenktynės reikalaus ir daug strateginio mąstymo, įgulai teks įveikti ir nemažai įvairių manevrų – aplink salą yra daug įvairių uolų, mažesnių salų.
Rugsėjo 1-ąją prasidėjusi „Maxi Yacht Rolex Cup“ regata tęsis iki rugsėjo 7-osios. Čia dalyvauja tokių šalių, kaip Italijos, Maltos, Didžiosios Britanijos, Lietuvos, Vokietijos, Jungtinių Amerikos Valstijų, Kroatijos, Liuksemburgo, Ispanijos atstovai.
Per šią savaitę penkios dienos bus skirtos lenktynėms, laivams, priklausomai nuo besikeičiančių oro sąlygų, kasdien teks įveikti vieną iš 45 numatytų maršrutų. Pirmasis startas – rugsėjo 2-ąją.
Apie konkrečią distanciją įgulos sužinos prieš pat startą, tuomet kiekvienai klasei bus nurodomos užduotys. Dėl šios priežasties sprendimus teks priimti labai greitai, o tai reikalauja komandos profesionalumo.
„Įprastai apie konkrečią distanciją žinodavome dieną prieš, lenktynių išvakarėse, o čia – prieš pat startą. Tačiau plaukimai vyks kiekvieną dieną, distancijos – kelių valandų, ir jau vakare žinosime, kaip mums sekėsi“, – pasakojo M.Jotautis.
„Ambersail2“ vadovo teigimu, rezultatams įtakos turės ir oro sąlygos, ir tinkamai priimti sprendimai, ir bendras įgulos darbas. Tačiau stebint prognozes, jau dabar matyti, kad buriuoti veikiausiai teks pačiomis įvairiausiomis sąlygomis – kai vėjo bus daugiau, teks įveikti ilgesnius atstumus, kai šis rims, laukia daugiau įvairių posūkių reikalaujantis plaukimas.
„Amebersail2“ sukurtas ilgoms atkarpoms, lenktynėms aplink pasaulį. O čia – pakrantės varžybos – atstumai mažesni, o ir prognozės dažnai keičiasi. Panašu, kad teks varžytis pačiomis įvairiausiomis sąlygomis, bet jei vėjas pakils, parodysime, kad galime plaukti greitai“, – kalbėjo M.Jotautis.
Lietuvai Sardinijoje atstovauja 18 buriuotojų įgula, Porto Červo regatoje „Ambersail2“ vairą laiko kapitonas Audrius Jasinskas, komandoje – patyrę buriavimo grandai, laivą puikiai pažįstantys Linas Ivanauskas-Linkus, Tomas Ivanauskas.
Lenktynėse svarbią funkciją atlieka Peteris Bresmanas iš Maljorkos – specialiai čia kviestas profesionalas, laivų architektas, gerai žinantis visą akvatoriją. „Buriavimo pasaulyje Peteris yra puikiai žinomas. Specialiai jį samdome, bandysime išnaudoti jo kompetenciją – jis žino, kaip pastatyti konkurentų laivai, žino kiekvieno jų privalumus, trūkumus. Kadangi pažįsta šiuos vandenis, pagal konkrečius vėjus gali nuspėti konkurentų sprendimus pagal kokius kursus plaukti – tai labai svarbu“, – gražių žodžių komandos nariui negailėjo M.Jotautis.
Įguloje taip pat dalyvauja buriuotojai Arnas Eimutis, Andrius Danilaitis, Raimundas Slavinskas, Vidas Gedutis, Tomas Vencius, Marius Kybartas, Gintautas Milevičius, Kęstutis Kalėda, Linas Šukys, Rimas Danilevičius, Mindaugas Žemaitis, Šarūnas Sodeika, Alfredas Babkovskis, jai vadovauja M.Jotautis.
„Žinome, kad bendrąja profesionalumo prasme nesame patys stipriausi, tačiau visa komanda – labai motyvuota. Norime išspausti maksimaliai gerą rezultatą, sieksime parodyti, kad esame profesionalūs ir galime varžytis net su didesniais už save“, – 15min kalbėjo M.Jotautis.
Regatos rezultatus galima sekti čia.
Iki rugsėjo 7-osios „Ambersail2“ skros jūrą aplink Sardiniją, vėliau pajudės į Barseloną, iš ten – į Genują, kur rugsėjo 20-ąją prasidės kelias dienas truksiantis būsimoms „The Ocean Race“ lenktynėms skirtas renginys. Ten išskirtinė – vos viena iš aštuonių pasaulyje – lietuvių „Volvo65“ jachta bus pristatyta potencialiems prestižinių lenktynių aplink pasaulį rėmėjams.
Rugsėjo pabaigoje „Ambersail2“ startuos Prancūzijos San Tropezo kurorte, kur dalyvaus dar vienoje išskirtinėje regatoje „Les Voiles de Saint Tropez“.
TAIP PAT SKAITYKITE:
- Vandenynų galiūnas „Ambersail2“ regatoje į Monaką atlaikė štilį: po 75 valandų finišavo 5 vietoje
- Jauniausias „Ambersail2“ įgulos narys – 14-metis Jonas Drąsutavičius: „Tai – ypatinga patirtis“
- Palermo-Monte Karlo regatoje „Ambersail2“ plaukia su lyderiais: Bonifacijaus sąsiaurį pasiekė trečia
Visas naujienas apie buriavimą sekite projekto „Su vėju!“ puslapyje