Nuo 2003-ųjų organizuojamas renginys kasmet suburia daugybę šio sporto profesionalų.
Ne išimtis ir šis kartas – čia dalyvauja ir tokie buriavimo grandai, kaip Raimondas Šiugždinis, Arūnas Burkšas. Jų vadovaujami laivai „Cool Water“ ir „NidaIII“ drauge su „TEGU“ (kap. Jurgis Janulionis) ir „eXtreme“ (kap. Aistis Kalanavičius) čia varžosi išskirtinės sportinės X-35 klasės kategorijoje.
Tačiau jūroje vietos užtenka visiems – „Gero vėjo!“ lenktynėse prie starto linijos stojo ir 5 sportiniai ORC klasės laivai bei 7 vadinamos turistinės LKRT-H jachtos.
„Atskyrėme ne tik sportinius ir turistinius laivus, bet ir X-35 grupę. Tai monotipiniai, labai greiti lenktyniniai laivai, kurie praktiškai be konkurencijos atplaukia pirmi. Jei kategorija būtų ta pati, tai jie regatoje užimtų pirmas keturias vietas, o visi kiti liktų tik... statistais“, – 15min linksmai pasakojo regatos organizatorius ir jos sumanytojas, buriuotojas Marius Ambrulaitis.
Po visą dieną trukusio plaukimo, pirmąsias vietas komandos pasidalijo taip:
- X-35 grupė – 1 vieta „Cool Water“, 2 vieta – „NidaIII“, 3 vieta – „eXtreme“.
- ORC grupė – 1 vieta „Mia Mia/Samsara sailing team“ (kap. Rimantas Stropus), 2 vieta – „Prus Primo“ (kap. Gintaras Chomentauskas), 3 vieta – „Joker“ (kap. Marius Ambrulaitis).
- LKRT-H grupė – 1 vieta „X-xs“ (kap. Donatas Šimkus), 2 vieta – „Regina“ (kap. Gabrielius Marozas), 3 vieta – „Festina“ (kap. Tomas Kavaliauskas).
Visus regatos rezultatus rasite čia.
Jūrinė regata Lietuvoje atsirado ir tradicijas tęsia būtent jo dėka. Pats Smiltynėje užaugęs, nuo 9-erių buriuojantis M.Ambrulaitis prieš 16 metų Smiltynės jachtklube nusprendė įkurti barą „Gero vėjo!“. O tuomet kilo mintis – kodėl nesurengus ir regatos tokiu pat pavadinimu?
„Tuo metu visos regatos vykdavo Kuršių mariose. Su buriuotojais pasvarstėme – sakome, kaip čia yra, kad prie jūros gyvename, o jūroje nėra renginių? Vėliau viskas savaime dėliojosi, prigijo ir pavadinimas, kuris kilo atsitiktinai – tik todėl, kad taip baras vadinosi. Metams bėgant baro nebeliko, o regata prigijo“, – pasakojo M.Ambrulaitis.
Nors buvo metai, kai ji nevyko, bet po pertraukos 2006-aisias vėliau vis tik buvo nuspręsta – tokio renginio buriuotojams reikia.
„Su bičiuliu 2007 metais atgaivinome regatą, sugalvojome laimėtojams įteikti ir simbolinį prizą – specialiai dailininko kurtą, iš bronzos lietą burės formos taurę. Ji įteikiama metams, o vėliau perleidžiama kitiems laimėtojams. Ant taurės nuo 2003-ųjų išgraviruotas kasmet laimėjusio laivo pavadinimas.
Tiesa, buvome sumąstę, kad jei trejus metus iš eilės laimės tas pats – atiduosime taurę. Taip dar nebuvo, pavyko tik po du kartus iš eilės laimėti, bet galiausiai nusprendėme – taurė eis iš rankų į rankas“, – pasakojo „Gero vėjo!“ organizatorius.
Pasak jo, regatai pavasario pabaiga pasirinkta neatsitiktinai. Tokiu metu įprastai orai būna geri, būna ir užtektinai vėjo. M.Ambrulaitis sako norintis buriuotojus paraginti nelaukti kol sezonas įsibėgės, ir atidaryti jį kuo anksčiau – leisti laivus ir plaukti į jūrą.
O jūroje ir pats buriavimas kitoks – čia ir adrenalino daugiau, ir sportinės kovos. Nors jūroje – ir pavojingiau, su bangomis esą nepajuokausi. „Jūroje viskas vyksta kitaip, jūra klaidų neatleidžia, o ir krantas išplaukus visai dienai nutolsta. Žinoma, mariose taip pat būna įvairiausių išskirtinių sąlygų, tačiau kiekvienas buriuotojas pasakys tą patį – su jūra negali juokauti. Apskritai su vandeniu negali, bet jūroje – ypač“, – sakė M.Ambrulaitis.
Nors itin ekstremalių situacijų dėl buriavimo sąlygų ankstesnėse regatose jų organizatorius sako neprisimenantis – taip, kad žemė maišytųsi su dangumi nebuvo, dažniausiai ir orai lepina.
„Sunkiau tuomet, kai vėjo nėra. Buvo vieni metai, kai ryte išplaukę į jūrą planavome grįžti apie 18-19 val. bet pirmi laivai į krantą atplaukė apie 23 val. “, – prisiminė pašnekovas.
Jūroje užduočių sudėtingumas priklausomo nuo laivų tipo, kiekvienam jų skiriamos skirtingos distancijos: vieni plaukia prieš vėją, kiti pavėjui – siekiama, kad buriavimo sąlygos būtų lygios. Todėl ir dabar – išplaukę pro vartus jūroje sportiniai laivai plaukia į vieną pusę, turistiniai – į kitą.
Skiriasi ir įgulų pajėgumas – su sportiniais laivais dažniausiai plaukia jau tarpusavyje „susidirbusios“ komandos, patyrę buriuotojai, ne kartą lenktyniavę drauge. Tuo tarpu turistiniuose kartais ir vienas kitas naujokas savo jėgas išbando. „Buvo, kad pirmą kartą plaukiantį žmogų banga supykino, visai įgulai tokiu atveju nelengva. Tačiau jis savo kailiu pajautė, kas yra tas buriavimas“, – šypteli M.Ambrulaitis.
„Gero vėjo!“ regatos dalyviai lenktynes baigs vakare. Ši regata – vienas iš mažąja Jūros švente vadinamo, šeštadienį Klaipėdoje vykstančio Laivų parado renginių. Prie regatos organizavimo prisideda ir Klaipėdos jūrinis buriuotojų klubas.
Visas naujienas apie buriavimą sekite projekto „Su vėju!“ puslapyje