Po sekmadienį įvykusio pirmojo čempionato etapo pirmąją vietą užima klubo „Nautikus“ įgula (12 t.), vadovaujama kapitono Raimondo Šiugždinio. Antrąją vietą užėmė 6 taškais atsilikusi „Gero vėjo klubo II“ komanda (18 t.), vadovaujama jaunosios kartos buriuotojo Karolio Janulionio, kuris šiuo metu siekia ir kelialapio į Tokijo olimpinės žaidynes.
„2021 metams į tarptautinę čempionų lygą turėtų atsirinkti iš viso 4 Lietuvos įgulos – 2 iš Lietuvos „RS-280“ jachtų klasės asociacijos ir 2 – iš kitų Lietuvos buriavimo klubų. Pirmųjų atranka vyksta Lietuvos buriavimo lygos įskaitos varžybose, antrųjų – šiame Lietuvos buriavimo klubų čempionate. Abi įskaitos sudarytos iš 3 etapų“,- atrankos eigą komentuoja Lietuvos „RS-280“ jachtų klasės asociacijos prezidentas Simonas Steponavičius.
Po pirmojo Lietuvos buriavimo lygos etapo, kuris įvyko šeštadienį, birželio 27 d., atrankoje pirmauja jachtos „Raganosis“ (kpt. Saulius Pajarskas) įgula, antrąją vietą užima jachtos „Barta“ (kpt. S. Steponavičius) įgula.
Pasak S.Steponavičiaus, jau kelerius metus intensyviai vystomas tarptautinės buriavimo čempionų lygos projektas išlieka vienu perspektyviausių ir labiausiai buriuotojus viliojančių formatu. Absoliučiai vienodais sportiniais laivais vykdomos varžybos kaskart suteikia progą varžytis itin dinamiškomis, artimos kovos sąlygomis su pajėgiausiomis visos Europos įgulomis, kas leidžia įvertinti būtent įgulų sportinį meistriškumą, o ne skirtingų laivų techninius pranašumus.
„Kai mes prieš kelerius metus įstojom į tarptautinę buriavimo čempionų lygą, ji turėjo 13 šalių narių, dabar jų yra 21. Praėjusiais metais atsirado ir Australijos bei Ramiojo vandenyno salų valstybių divizija. Į šias varžybas susirenka buriuotojai, kurių meistriškumas siekia labai aukštą, net olimpinį lygį. Palengva prasideda diskusija su pasauline buriavimo federacija („World sailing“) dėl šio formato galimybių pavirsti olimpine buriavimo rungtimi“,- apie tarptautinės buriavimo čempionų lygos formato tendencijas pasakoja S.Steponavičius.
Pasak jo, kol kas tarptautinės šio formato varžybos vykdomos „J70“ klasės laivais, kas Lietuvos įguloms nebuvo itin naudinga, mat kitos šalys turi daugiau įgūdžių buriuoti būtent šia jachtų klase, o Lietuva šių laivų neturi. Tačiau pastaruoju metu vyksta diskusijos dėl galimybės šį formatą įgyvendinti ir kitokiomis monotipinėmis (identiškos konstrukcijos) jachtomis.
Tiesa, šiemet pasaulį apėmusi covid-19 pandemija šiek tiek pakoregavo ir Tarptautinės buriavimo čempionų lygos planus. Vietoj planuotų trijų pusfinalių rugpjūčio antroje pusėje bus siekiama įvykdyti du, o juose geriausiai pasirodžiusios įgulos turėtų startuoti spalio pabaigoje vyksiančiame finale. Visa tai – jei leis tarptautinė padėtis dėl COVID-19 pandemijos.
„Tiesa, kaip tik šiandien vyko ir tarptautinės buriavimo lygų asociacijos virtualus posėdis, kur tarp kitų klausimų svarstėme ir „plano B“ šiam variantui galimybes. Bet kuriuo atveju, vietoj planuotų 5 Lietuvos įgulų 2020-aisiais tarptautiniame formate sudalyvaus, ko gero, 3 iš praėjusiais metais atsirinkusių – „Nautikus“ (kpt. R.Šiugždinis), „RS-280“ asociacijos (kpt. S.Pajarskas) ir Vilniaus jachtklubo (kpt. K.Janulionis) įgulos.
Lietuvos buriavimo klubų čempionatą organizuoja Lietuvos „RS-280“ jachtų klasės asociacija su Lietuvos buriuotojų sąjunga. Kiti du Lietuvos buriavimo klubų čempionato etapai numatomi rugpjūčio 4 d. Nidoje („Kuršių marių regatos“ metu) bei rugsėjo 27 d. Kaune.
Lietuvos buriavimo klubų čempionato rezultatai:
- „Nautikus“ (kpt. R.Šiugždinis) – 12 t.
- „Gero vėjo klubas II komanda“ (kpt. K.Janulionis) – 18 t.
- „Gero vėjo klubas I komanda“ (kpt. A.Žižys) – 21 t.
- „Platu 25 Lithuania“ (kpt. T.Žižys) – 22 t.
- „Kauno buriuotojų klubas“ (kpt. A.Liubinas) – 23 t.
- „Panevėžio jachtklubas“ (kpt. V.Juškevičius) – 23 t.
- „Trakų buriuotojų klubas“ (kpt. R.Jokubauskas) – 24 t.
- „Žalgiris“ (kpt. V.Tamkvaitis) – 32 t.
- „Neringos BK „Vėtrungis““ (kpt. K.Atkočaitis) – 56 t.
Lietuvos buriavimo lygos rezultatai:
- „Raganosis“ (kpt. S.Pajarskas) – 1 t.
- „Barta“ (kpt. S.Steponavičius) – 2 t.
- „Presto“ (kpt. G.Kažemekaitis) – 3 t.
- „Alfeta“ (kpt. D.Juškevičius) – 4 t.
- „Hornas“ (kpt. A.Liubinas) – 5 t.
- „Zig Zag“ (kpt. A.Mieliauskas) – 6 t.
- „Verdenė Plius“ (kpt. G.Lukoševičius) – 7 t.
- „Levante“ (B.Martišauskis) – 8 t.
- „LTU333 by UNOHUB“ – 9 t.
Visas naujienas apie buriavimą sekite projekto „Su vėju!“ puslapyje