„Apibendrinant galiu pasakyti, kad regata tikrai buvo sudėtinga tiek dalyviams, tiek teisėjams. Nepalankios meteorologinės sąlygos visada išbalansuoja ir vienus, ir kitus – reikia rasti gerą kompromisinį sprendimą, surasti viduriuką. O jausmas toks, kad kaip regata greit prasidėjo, taip greit ir baigėsi. Manau, kad jau dabar visi su nekantrumu laukia kitąmet vyksiančios jubiliejinės 55-osios „Kuršių marių regatos““,- po regatos finišo teigė vyriausiasis regatos teisėjas Rolandas Žentelis.
Pasak jo, kadangi regatos įskaitoje viena iš 6 įvykusių blogiausių lenktynių kiekvienai įgulai yra atmetama ir neskaičiuojama į bendrą rezultatą, kai kurios įgulos, lyderiavusios visuose etapuose ir užsitikrinusios rezultatus, paskutiniąją dieną galėjo net nebedalyvauti lenktynėse. Tačiau kai kurios turėjo dėl rezultato kovoti iki paskutinės minutės.
Kovą dėl Didžiosios regatos taurės šiemet po atkaklios ir permainingos kovos laimėjo jachtos „Keturi vėjai“ įgula. Kova šioje įskaitoje vyko iki paskutinės minutės ir nuo jų nepilnomis 5 minutėmis atsiliko kapitono Arūno Burkšo vadovaujama „Nida III“ įgula.
Jachtos „Keturi vėjai“ įgula pirmąją vietą iškovojo ir didžiųjų jūrinių jachtų grupėje (1-ORC-RC). Net 9 šios grupės įgulos kone iškart po „Kuršių marių regatos“ pajudės link Talino atstovauti Lietuvai, kur vyks pasaulio ORC čempionatas.
Mažoji regatos taurė visiškai užtikrintai atiteko jachtos „Mirage“ įgulai, kurių artimiausi konkurentai šioje įskaitoje atsiliko net 103 minutėmis. Absoliučiai greičiausios jachtos titulą iškovojo kapitono Raimondo Šiugždinio vadovaujama „Arabela-Auga“. Šis titulas suteikiamas įgulai, kuri, suskaičiavus bendrai praleistą laiką visos „Kuršių marių regatos“ lenktynių distancijose, sugaišo mažiausiai laiko.
Pakankamai užtikrintas pergales pasiekė abiejų monotipinių jachtų grupių – „RS-280“ ir „Platu 25“ – nugalėtojai. Pirmojoje pergalę iškovojo kapitono Sauliaus Pajasko vadovaujama įgula „Legenda-Raganosis“, antrojoje – kapitono Aisčio Kalanavičiaus vadovaujama įgula „Itella TV3“.
Keliose jachtų grupėse kova buvo tiek įtempta, kad net galutiniuose rezultatuose prizininkai surinko po lygiai taškų, kuriuo atveju aukštesnė pozicija suteikiama tai įgulai, kuri lenktynėse yra surinkusi daugiau aukštesnių pozicijų. Tokia situacija susidarė 2-ORC-RC grupėje tarp antrąją vietą užėmusios jachtos „Xxs (kpt. Donatas Simkus) įgulos bei trečioje vietoje likusios „Why Knot“ (kpt. Vitalis Danilavičius) įgulos. Pirmąją vietą šioje grupėje užėmė jachta „Belone“ (kpt. Tomas Niparas).
Tas pats nutiko ir 3-ORC grupėje, kur vienodą taškų skaičių surinko pirmąją vietą užėmusi jachtos „Alka“ (kpt. Romualdas Kerinas) ir antrąją vietą iškovojusios jachtos „Regina“ (kpt. Edgaras Šabonas) įgula.
„Kuršių marių regata“ startavo liepos 24 dieną Smiltynėje, o 27 dieną persikėlė į Nidą, kur karaliavo iki liepos 31 dienos. Prasidėjusi su lengvais vėjais, bandžiusiais buriuotojų kantrybę jūriniuose etapuose, vėliau regata padovanojo dalyviams ir stipresnių vėjų, o penktadienį turėjusi vykti Rėmėjų ir Žurnalistų regata dėl per stipraus vėjo net buvo nukelta į šeštadienį.
Visos regatos metu buvo aktyviai vykdoma buriuotojų tvarumo programa „Gero vėjo be CO2“, kurios metu buvo siekiama sumažinti į aplinką išmetamo CO2 kiekius. Taip pat organizatoriai įsipareigojo, remdamiesi Jungtinių Tautų ir „The Ocean Race“ parengta metodologija, įvertinti regatos metu į aplinką vis tik išmesto CO2 kiekį įtraukiant keliones automobiliais, nakvynes viešbutyje, kranto renginiams sunaudotą elektrą, ir šį kiekį kompensuoti diegiant saulės elektrines bei sodinant medžius.
Ši programa inspiravo ir šeštadienį Nidoje tarp Lietuvos buriuotojų sąjungos bei Nidos savivaldybės pasirašytą reikšmingą įsipareigojimą bendromis pastangomis siekti, kad iki 2030 metų Neringa taptų žaliąja savivaldybe, kurioje būtų pasiektas nulinis anglies dioksido (CO2) išmetimas į aplinką.