Gotlando lenktynių iššūkis: „Ambersail 2“ ir „Sailing Poland“ bekompromisę kovą pradėjo Klaipėdos uoste

Dvi iš aštuonių pasaulyje „Ocean Race“ lenktynėms aplink pasaulį sukurtų jachtų – Lietuvos „Ambersail 2“ ir Lenkijos „Sailing Poland“ – šiandien Klaipėdos uoste startavo antroje lenktyninėje dvikovoje, kurios kursas driekiasi iki Gotlando salos, o tuomet – Gdynės.
Klaipėdos uoste – antroji Lietuvos ir Lenkijos buriuotojų lenktyninė dvikova
Klaipėdos uoste – antroji Lietuvos ir Lenkijos buriuotojų lenktyninė dvikova / Domo Rimeikos nuotr.

Vos prieš savaitę iškovoję įspūdingą pergalę lenktynėse nuo Gdynės iki Klaipėdos, šiandien kapitono Roko Milevičiaus vadovaujama „Ambersail 2“ įgula trumposiose uosto lenktynėse konkurentams nusileido 5 min. 20 s, tačiau iki ilgųjų jūrinių lenktynių finišo Gdynėje buriuotojų laukia dar ilga ir įtemptą kova.

„Sailing Poland“ įgulai šioje dvikovoje vadovauja pasaulyje puikiai žinomas, net 8 „Ocean Race“ lenktynėse dalyvavęs olandų kapitonas Bouwe Bekkingas, kuris buvo kapitonu ir 2014–2015 m. „Team Brunel“ komandoje, kurios sudėtyje jėgas „Ocean Race“ lenktynėse išbandė ir lietuvis R.Milevičius.

Domo Rimeikos nuotr./„Ambersail 2“ įgula
Domo Rimeikos nuotr./„Ambersail 2“ įgula

„B.Bekkingas – mano kapitonas, vienas kitą labai gerai pažįstame, žinome stipriąsias ir silpnąsias puses. Tačiau buriavimas – komandinis sportas, todėl viskas priklauso ne nuo mūsų, o nuo komandos: kuri geriau sužais, padarys mažiau klaidų, pasirinks tinkamesnį maršrutą, ta ir laimės“, – prieš startą teigė „Ambersail 2“ komandai lenktynėse vadovaujantis, šįkart su savo mokytoju konkuruojantis R.Milevičius.

Jo teigimu, lietuvių įgulos pranašumas – turima įgulos bendroji patirtis.

„Kiek teko susipažinti, lenkų įguloje labai daug jaunimo, kurį jie augina, treniruoja. Lietuvių įgulos pranašumas yra patirtis ir mylios, kurias mes jau esame nuplaukę su šiuo laivu. Be to, mūsų komandos sudėtyje yra bent 4 buriuotojai, kurie laivą žino kiaurai išilgai – visas jo savybes, technines galimybes ir panašius dalykus, kurie kovoje gali būti labai svarbūs“, – pabrėžė R.Milevičius.

13:30 val. Klaipėdos uoste ties Kruizinių laivų terminalo startavusios abi lenktyninės „Volvo 65“ klasės jachtos trumpųjų uosto lenktynių distancijoje užtruko beveik pusantros valandos.

Puikiai startavusi „Sailing Poland“ komanda finišo liniją šįkart kirto pirmoji – 14 val. 54 min. 30 s. Lietuvos „Ambersail 2“ nuo jų atsiliko 5 min. 20 s.

Domo Rimeikos nuotr./„Sailing Poland“ komanda
Domo Rimeikos nuotr./„Sailing Poland“ komanda

Uosto lenktynių finišo linija drauge buvo ir starto į ilgąją jūrinę distanciją linija. Šiose lenktynėse įgulos sieks pasiekti Gotlando salą ir tada pasuks Gdynės link.

Atsižvelgiant į dabartinę orų prognozę, dvikova, kuri finišuos Gdynėje, turėtų trukti apie parą.

„Iš to, ką matome dabar, tai vėjas laukia labai stabilus. Iš Rusijos pusės užėjęs anticiklonas, tad mūsų lenktynių metu vyraus ta pati vėjo kryptis ir daugiau mažiau tas pats vėjo stiprumas. Tai yra apie 15–16 (apie 8 m/s), na, galbūt iki 20 (apie 10 m/s) mazgų“, – prieš starto pradžią svarstė „Ambersail 2“ įgulos vairininkas Saulius Pajarskas.

Ši lenktyninių „Volvo 65“ klasės jachtų „Ambersail 2“ ir „Sailing Poland“ dvikova – jau antroji. Vos prieš savaitę, rugsėjo 18–19 d., įgulos susirungė pirmosiose varžybose – uosto lenktynėse ties Gdyne ir jūrinėje distancijoje Gdynė–Klaipėda. Abejose pirmosios dvikovos lenktynėse pergalę šventė Lietuvos įgula.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų