Turinys
Socialinių tinklų vartotojus traukia tik įdomus ir interaktyvus turinys. Pamirškime apie renginio anonso ir rungtynių rezultato paskelbimą, nes to tikrai nebepakanka. Todėl pažiūrėkime, ar Lietuvos futbolo klubai peržengia įprasto turinio „Facebook“ tinkle slenkstį. Jei ir peržengia, ar visa tai daro patraukliai?
Vilniaus „Žalgiris“. Užtikrintas lyderis tiek aikštelėje, tiek socialiniuose tinkluose. Administracija visuomet pasirūpina, jog būtų sukurtas rungtynių renginys. Taip pat pateikiama labai daug patrauklaus turinio, aprėpiančio ne tik komandos rungtynes ir treniruotes, tačiau ir vaizdus iš „rūbinės“, žaidėjų „iššūkio“ konkursus. Ypatingas dėmesys skiriamas vaizdo įrašams, kurių „Facebook“ tinkle apstu.
Utenos „Utenis“. Taip pat gerai besidarbuojantis klubas, kuriam vertėtų išrėžti daugiau komplimentų, nei pareikšti priekaištų. Grafinio dizaino programų paliestas turinys tikrai žavi, „gyvas“ rungtynių komentavimas taip pat svarbi ir pastebima kuriamo turinio dalis. Visgi per ilgi tekstai įrašuose rėžia akis, o gausesnis vaizdo įrašų talpinimas labiau pagyvintų puslapį.
Trakų „Trakai“. Pažvelgus į riterių paskyrą iškart galima pasakyti, jog įmanoma sėkmingai dirbti apsieinant ir be grafinio dizaino iliustracijų. „Facebook“ paskyroje nesunku aptikti daug įdomių nuotraukų, tačiau pasigendama paties įdomiausio turinio – vaizdo įrašų. Daroma labai daug nukreipimų į pagrindinį klubo internetinį puslapį, kas, tikėtina, nėra gerai, kadangi sumažinamas unikalaus turinio, skirto socialiniams tinklams, kūrimas.
„Kauno Žalgiris“. Akivaizdu, jog futbolo ir krepšinio klubų keliai susiveda tik retkarčiais. Futbolo klubo paskyroje įkeliami vaizdo įrašai iškart patraukia dėmesį. Deja, jų mažai. Pasigendama daugiau nuotraukų ir išsamesnės informacijos apie komandos veiklą. Dažniau nei kitų klubų įrašuose pastebimos skyrybos klaidos.
Marijampolės „Sūduva“. Itin džiugina vaizdžiai pateikiama komandos sudėtis prieš rungtynes. Rezultatai skelbimas visuomet patraukia akį, nes jie pateikiami iliustruotai. Bet vėlgi pasigendama vaizdo įrašų, kurių čia tikrai mažoka.
Klaipėdos „Atlantas“. Apsiribojama „švariu“ turiniu: rezultatai, anonsai, trenerių ar žaidėjų komentarai. Tuo viskas ir pasibaigia. Trūksta įvairesnio turinio, pavyzdžiui, nuotraukų ar vaizdo įrašų iš komandos „virtuvės“.
Kauno „Stumbras“. Jeigu nuotraukos gan įprastas reiškinys, tai vaizdo įrašų, kurių labiausiai reikia, beveik nėra. Ir vėlgi figūruoja „švarus“ turinys, kurio kasdienybę praskaidrina konkursai.
Jonavos „Lietava“. Bene labiausiai pasitempti turintis klubas, stokojantis kasdienio ir įprasto turinio. Paskyroje dominuoja nukreipimai į Jonavos miesto naujienų ir A lygos internetinį puslapį. Visgi šiam lygos naujokui dar viskas prieš akis, todėl tikėtina, jog naujame sezone klubas susitvarkys su savo užduotimis.
Lyderis komunikuoja angliškai
Žengiant į kitų socialinių tinklų srautą, galima pastebėti tendenciją, jog visi klubai apsiriboja bendravimu vien tik lietuvių kalba. „Twitter“ tinkle „Kauno Žalgiris“ ir „Trakai“ įrašus skelbia lietuviškai. „Sūduva“, kurios paskutiniai įrašai atlikti dar praėjusiais metais, taip pat naudodavo lietuvių kalbą.
Bet socialinėse medijose pirmaujantis Vilniaus „Žalgiris“, dažniausiai iš visų klubų skelbiantis įrašus „Twitter“ tinkle, puikiai darbuojasi anglų kalba. Ir tai yra geras ėjimas, kadangi šis socialinis tinklas yra orientuotas į užsienio auditoriją. Dar vienas pliusas „Žalgiriui“.
Bendravimas su fanais
Klubams vertėtų atkreipti dėmesį į bendravimą su savo fanais socialiniuose tinkluose. Peržiūrėjus A lygos klubų įrašus „Facebook“ tinkle pastebėta, jog labai maža dalis klubų atsako fanams į užduotus klausimus komentaruose. Reikia nepamiršti, jog visas kuriamas turinys yra skirtas klubo fanams, todėl derėtų atsakyti į visus jų užduodamus klausimus.
Meilė sirgaliams gali būti parodoma ir kitokiais būdais. Juk labai paprasta pasidalinti fano istorija ar nuotrauka iš jo įsimintinų rungtynių. Sirgaliui laimės suteiktų ir nuotrauka iš tribūnos, kurioje jis rastų save intensyviai palaikantį komandą.
Statistika
Socialiniuose tinkluose vasario 23 d. duomenimis Lietuvos A lygos klubų tarpe nepralenkiamas Vilniaus „Žalgiris“. Jis sekėjų skaičiumi nepalyginamai lenkia savo varžovus.
Puiku, jog visi 8 A lygos klubai turi „Facebook“ paskyras. Tik 4 iš visų klubų turi „Twitter“, kuriame aktyviau komunikuoja Vilniaus „Žalgiris“, FK „Trakai“ ir „Kauno Žalgiris“. Pastaruoju metu ypatingai Lietuvoje populiarėjančiame „Instagram“ tinkle lyderio pozicijos įsikibęs laikosi Vilniaus „Žalgiris“. Visgi vilniečiai čia turi daugiau grėsmingų konkurentų, nei populiariausiame socialiniame tinkle Lietuvoje. „Instagram“ tinkle įvairiu turiniu dalinasi „Sūduva“, „Atlantas“, „Utenis“, „Trakai“ ir „Kauno Žalgiris“.
Tobulybė
Pastaruoju metu skleisti informaciją socialiniuose tinkluose yra neįtikėtinai svarbu ir efektyvu. Retas kuris nesinaudoja šia populiaria medijų terpe. Todėl nekyla jokių abejonių dėl socialinių tinklų priežiūros ir kruopštaus darbo svarbos.
Vieniems šalies klubams iki tobulumo trūksta mažiau, kitiems daugiau. Juntama didelė spraga nesilaikant populiariausių pasaulio futbolo klubų tendencijų. Žymos (angl. hashtag), populiariausių socialinių tinklų panaudojimas, bendravimas su fanais, įrašai tik su nuotraukomis, video turinys – vieni svarbiausių ir populiariausių akcentų, naudojamų užsienio klubų socialinėse medijose.
Galimybių socialiniuose tinkluose tikrai daug. Tereikia jomis pasinaudoti, nuolatos skirti tam laiko ir šiokių tokių investicijų. Ir, žiūrėk, esi žinomas bei matomas. Ir stadione viena kita laisva vieta mažiau.