Valstybinė Vokietijos geležinkelių bendrovė, kurią kontroliuoja šalies vyriausybė, kasdieniniame 80 mln. gyventojų tautos gyvenime atlieka svarbų vaidmenį, tačiau šį mėnesį DB reikšmė šoktelėjo kelis sykius.
Vokiečiai juokauja, kad „Deutsche Bahn“ nori valdyti „Euro 2024“. Ir tai sėkmingai daro...
Senojo žemyno pirmenybėse raudonoms DB raidėms užapvalintame stačiakampyje tenka svarbus vaidmuo. Pirmiausia dėl tvarumo.
Tiek UEFA, tiek čempionatą priimanti Vokietija šią vasarą nori parodyti tvarių didžiųjų renginių pavyzdį. Kai tik šaliai buvo patikėta organizatoriaus teisė, iš karto buvo aišku, kad sirgaliai ir komandos į stadionus bus raginamos kuo dažniau keliauti traukiniais.
Tačiau čia yra vienas bet...
„DB“ – bendrovė, kuri daugeliui vokiečių pirmiausia asocijuojasi su nepunktualumu ir nusidėvėjusia infrastruktūra, tad daugelis į tokias organizatorių ambicijas žvelgė ypač atsargiai.
UEFA entuziastingą siekį surengti visų laikų klimatui draugiškiausią turnyrą tauta vertino nestokodama skepsio ne tik dėl šių priežasčių. Žemutinėje Saksonijoje, Brėmene, Tiuringijoje, Saksonijoje ir Saksonijoje-Anhalte būtent šiomis savaitėmis prasideda tradicinis atostogų sezonas.
Daugiausiai gyventojų turinčioje žemėje, Šiaurės Reine-Vestfalijoje, šis karštas laikotarpis prasidės likus savaitei iki Europos čempionato finalo. Tai apkrovas ne pirmos jaunystės geležinkeliams tik dar labiau padidins.
Vokietijos infrastruktūra jau kuris laikas stipriai girgžda. Apšepę mokyklų pastatai, griūvantys tiltai, nepatikimas internetas ir nepakankamai finansuojama kariuomenė.
Bet pirmiausia, traukiniai... Kai pirmą čempionato dieną prieš atidarymo rungtynes tarp Vokietijos ir Škotijos vietinio kolegos pasiteiravau, ką jis mano apie „DB“, jis kaipmat atšovė, kad traukiniai niekada nevažiuoja laiku.
Apsišarvuok kantrybe ir nusiteik, kad septynios iš dešimties kelionių baigsis keliolika minučių vėliau nei suplanuota. Ir vokietis tik gūžčioja pečiais. „Taip tiesiog yra“, – konkretus atsakymas, net ir man lengvai apeliuojant vokišką punktualumą.
Pagalvojau, kad 10-20 minučių vėlavimai gal ir nėra didelė problema, juolab beveik visi mano šios „Euro 2024“ kelionės maršrutai yra tiesioginiai ir be persėdimų.
Visgi kai likus dienai iki pirmųjų rungtynių iš organizatorių gavau laišką, kad „DB“ traukiniuose ir stotyse bus draudžiama fotografuoti, filmuoti ir daryti garso įrašus, pasidarė neramu.