„Figuritų“ šokas: kaip L.Messi ir rinka paskatino kolekcininkų krizę

Kainoms nenustojanti kilti, Argentinos prekybos departamentas nusprendė, kad reikia kažką daryti. Parduotuvių savininkai nerimavo dėl trūkumo. Pagrindinis tiekėjas stengėsi patenkinti paklausą. Nusivylę klientai stovėjo ilgose eilėse. Tad prieš dvi savaites šalies prekybos sekretorius Matiasas Tombolini ir grupė kitų vyriausybės pareigūnų subūrė suinteresuotas šalis prie didelio konferencijų stalo miesto centre esančiame biurų pastate. Iškilmingoje diskusijoje buvo „ieškoma galimų sprendimų“.
„Panini“ lipdukų kolekcija kelia aistras Argentinoje
„Panini“ lipdukų kolekcija kelia aistras Argentinoje / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Esant negailestingam ekonominiam klimatui, kai prognozuojama, jog metinė infliacija pasieks 100 proc., futbolo komandos šlovės momentas yra itin laukiamas kaip pozityvus dėmesio nukreipimas.

Ir visa tai sukūrė beprotybę, kurioje išaugo lipdukų pakuočių kainos juodojoje rinkoje. Neseniai Buenos Airėse vykusiame figuritų turguje vienas L.Messi lipdukas buvo parduodamas už 3000 pesų. Specialus L.Messi „auksinės legendos“ lipdukas populiarioje Argentinos internetinėje prekyvietėje kainuoja 60 000 pesų – tai suma, lygi minimaliam atlyginimui šalyje.

Lipdukų karštinė pasiekė ir paties L.Messi šeimą. žaidėjas neseniai po rungtynių JAV pasakojo, kad jo vaikai taip pat juos kolekcionuoja.

„Argentiniečiai reaguoja į aistras“, – sakė E.Acuna, kioskų savininkams atstovaujančios sąjungos viceprezidentas. Praėjusį mėnesį ši organizacija surengė protestą šalia „Panini“ biuro, reikalaudama daugiau lipdukų.

„Scanpix“ nuotr./„Panini“ lipdukai
„Scanpix“ nuotr./„Panini“ lipdukai

Kioskuose esantį didžiulį trūkumą daugelis aiškina tuo, kad lipdukus dabar galima įsigyti didžiosiose parduotuvėse, degalinėse, internetinėse parduotuvėse ir kitose prekybos vietose. „Panini Argentina“ tvirtino, kad kioskai niekada neturėjo išskirtinių teisių. E.Acuna aiškino, kad „Panini“ lipdukus parduoda platintojams, šie – mažesniems platintojams, o pastarieji tiekia prekę kioskams.

Tačiau šiais metais kioskų savininkai piktinosi, kad tiekimo grandinė neveikia. O jei suveikia – reikia mokėti didesnę kainą. Norėdamas iliustruoti savo mintį, E.Acuna parodė keletą „WhatsApp“ susirašinėjimų su kitais kioskų savininkais. Šie itin emocingai reagavo į platintojų, parduodančių lipdukus už daugiau nei 200 pesų, pasiūlymus.

Kiekvieną savaitę lipdukų pakuotė kioske, parduotuvėje ar internete kainuoja vis brangiau

„Panini Argentina“ – Italijos firmos, kuri pirmą kartą pasaulio čempionato lipdukus pardavinėjo dar 1970-siais – vietinė dukterinė įmonė teigė, kad lipdukų netrūksta.

„Paklausa tiesiog yra daug didesnė“, – teigiama bendrovės pranešime. Esą reaguojant buvo padidinta gamyba, nors E.Acuna teigė, kad tai situacijos nepagerino.

„Kiekvieną savaitę lipdukų pakuotė kioske, parduotuvėje ar internete kainuoja vis brangiau“, – sakė jis.

Jorge Vargasas, figuritų parduotuvės Buenos Airių centre savininkas, sakė, kad lipdukų iš esmės rasti nėra sunku. „Sunkų jų rasti, jei pirkti nori už 150 pesų“, – sakė jis.

J.Vargasas pats sugebėjo užsitikrinti gerą kainą iš patikimo tiekėjo, leidžiančio laikytis pastovios mažesnės kainos. Jis pasakojo, kad kiti platintojai renkasi parduoti lipdukus tiesiogiai vartotojui, dažnai tai daro internetu ir pakelia kainą.

AFP/„Scanpix“ nuotr./„Panini“ lipdukai
AFP/„Scanpix“ nuotr./„Panini“ lipdukai

J.Vargaso klientai perka lipdukus urmu, o paskui greitai parduoda juos parkuose. Buvo ir toks atvejis, kai klientai ėmė elgtis agresyviai, nes parduotuvėje lipdukų nebeliko. Teko net kviesti policiją.

Kolekcininkai užbaigtą lipdukų albumą mato kaip investiciją, mat jo vertė gali padidėti. Kaip buvo po Argentinos paskutinio pergalingo pasaulio čempionato, kurį 1986 m. Meksikoje laimėjo Diego Maradonos vedama rinktinė. Tačiau lipdukų rinkimas yra ne tik pinigai. Tai ir prisiminimas.

„Atsigręžęs ateityje tu gali pasakyti, kad aš irgi buvau tos eros dalis“, – pasakojo J.Vargasas.

Figuritos kelia nostalgiją. Buenos Airių Rivadavia parke – prekybos lipdukais centre – sekmadienį suaugusiųjų buvo daugiau nei vaikų. Susispietę į grupes jie vartė lapus, kad lengviau nustatytų, kokių lipdukų jų kolekcijose trūksta.

Kolekcionieriai šaukė šalių pavadinimus ir marškinėlių numerius. „Urugvajus – 18. Portugalija – 11. Šveicarija – 2. Serbija – 8. Ar turite jų?“ – jaunuolis klausė Agustino Corredoiros, šis papurtė galvą.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Lionelis Messi
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Lionelis Messi

18-metis A.Corredoira buvo ten su savo mama Maria Laura ir seserimi Karolina. Jie daugiau nei dvi valandas ėjo į kioską, kad nusipirktų 20 pakuočių.

19-metis Matiasas Mannara savo lipdukus pirko kioske netoli vakarinėe mokyklos. Jis mokėjo 300 pesų už pakuotę. „Kaina skausminga“, – prisipažino vaikinas.

Netoliese Diego Radio niurzgėjo dėl „mafijos“, kuri esą padidino figuritų kainą. Tačiau jam jau buvo sėkminga medžioklė. Keturi Messi lipdukai pakuotėse, pirktose su 8-erių sūnumi. Vienas jų – jau albume. Kitas buvo iškeistas į portugalo Cristiano Ronaldo atvaizdą. Dar du – saugomi.

„Jis nenori jų iškeisti“, – sakė Radio, šypsodamasis sūnui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis