Italija uždraudė futbolininkams rinktis 88 marškinėlių numerį: kodėl?

Pagal Italijoje paskelbtą kovos su antisemitizmu iniciatyvą šios šalies futbolininkams bus uždrausta vilkėti marškinėlius su 88 numeriu.

Nr. 88 yra skaitmeninis kodas, reiškiantis „Heil Hitler“.

Kovo mėn. sirgaliui, vilkinčiam „Lazio“ marškinėlius su užrašu „Hitlerson“ ir Nr. 88, iki gyvos galvos buvo uždrausta lankytis Romos klubo rungtynėse.

Praeityje 88 numeriu paženklintus marškinėlius trumpai yra vilkėjęs ir legendinis italų vartininkas Gianluigi Buffonas:

Italijos vyriausybės ir Italijos futbolo federacijos koordinuojama iniciatyva apima etikos kodekso papildymą pagal Tarptautinį holokausto atminimo aljansą.

Iniciatyvoje taip pat raginama sustabdyti rungtynes, jei pasitaiko antisemitinių skanduočių ar veiksmų – panašiai kaip turėtų būti sprendžiami ir rasizmo atvejai.

Italijos vidaus reikalų ministras Matteo Piantedosi sakė, kad šie veiksmai yra „adekvatus ir veiksmingas atsakas į netoleruotiną išankstinį nusistatymą, kuris pernelyg dažnai kyla Apeninų stadionuose“.

„Scanpix“ nuotr./Mario Pašaličius
„Scanpix“ nuotr./Mario Pašaličius

Italijos futbolo federacijos prezidentas Gabriele Gravina pridūrė: „Futbolo patikimumas, kuris nukenčia dėl diskriminacijos, galiausiai tiesiogiai atsispindi Italijos visuomenėje.“

Įdomu, kad Lietuvoje 88 numeris yra gana populiarus – A lygoje jį turi pusė šalies komandų.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Mantas Kuklys (kairėje)
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Mantas Kuklys (kairėje)

Su tokiu numeriu žaidžia ir lietuviai – Mantas Kuklys (FA „Šiauliai“), Erikas Smulkys (Gargždų „Banga“), Dariuš Stankevičius (Marijampolės „Sūduva“) – ir legionieriai – Adrija Krivokapičius iš Juodkalnijos (Telšių „Džiugas“) bei Antonas Fase („Kauno Žalgiris“) iš Nyderlandų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis