Kauno parduotuvėje – Lietuvos rinktinės marškinėliai su C.Ronaldo pavarde: ar tai legalu?

Futbolo kultūros žurnalo „Sveiks Valio“ paskyroje feisbuke ketvirtadienį pasirodė intriguojanti nuotrauka iš „Hummel“ sporto prekių parduotuvės Kaune. Joje – Lietuvos futbolo rinktinės marškinėliai, ant kurių nugaros puikuojasi Ronaldo vardas ir 7 numeris.
Cristiano Ronaldo ir Lietuvos rinktinės marškinėliai
Cristiano Ronaldo ir Lietuvos rinktinės marškinėliai / 15min skaitytojo nuotr.

„Auginti Ronaldo Lietuvai buvo keista idėja. Žmonių atėjimas į LFF stadioną su Ronaldo marškinėliais irgi vertė pakelti antakį. Žmonių išėjimas iš stadiono, kai Ronaldo buvo pakeistas, stipriai nuvylė. Bet ant Lietuvos rinktinės marškinėlių uždėti Ronaldo pavardę ir pardavinėt tai „Hummel“ parduotuvėje yra virš visko“, – kandžiai nuotrauką pašiepia „Sveiks Valio“ kūrėjai.

Akivaizdu, kad marškinėliai yra kurti garsiojo Cristiano Ronaldo viešnagės Lietuvoje proga. Prieš mėnesį Turino „Juventus“ žvaigždė su Portugalijos rinktine viešėjo Vilniuje ir čia sužaidė „Euro 2020“ atrankos rungtynes su mūsų šalies komanda bei įmušė net keturis įvarčius.

Sveiks Valio nuotr./Ronaldo marškinėliai „Hummel“ parduotuvėje Kaune
Sveiks Valio nuotr./Ronaldo marškinėliai „Hummel“ parduotuvėje Kaune

15min susisiekė su Lietuvos rinktinę rengiančios „Hummel“ vadovu Lietuvoje Artūru Krukiu ir pasidomėjo apie sirgalių aistras įskėlusius marškinėlius.

„Tai yra tiesiog pavyzdys. Ne Cristiano Ronaldo marškinėliai, o Ronaldo ir septintasis numeris. Tokių marškinėlių mes parduodame kiekvieną dieną, tai yra ir internetinėje mūsų parduotuvėje reklamuojama paslauga. Bet kuris klientas gali susikurti savo norimus marškinėlius, užsirašyti savo ar bet kurio kitos žmogaus pavardę ar pravardę. Tai tikrai nėra masinė gamyba, tiesiog pavyzdys“, – situaciją komentavo A.Krukis.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Artūras Krukis
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Artūras Krukis

LFF vykdomajam komitetui priklausančio verslininko teigimu, šių konkrečių nuotraukoje pavaizduotų marškinėlių parduotuvėje nusipirkti negalima.

„Bet mes galime pagaminti tokius pačius marškinėlius ir atsiųsti paštu, jei tik to pageidausite ir užsisakysite. Tą daro visi klubai“, – kriminalo neįžvelgė A.Krukis.

Visgi paklaustas, ar savoje parduotuvėje turi jau paruoštų Lietuvos rinktinės marškinėlių su kitomis pavardėmis ar vardais, A.Krukis traukė pečiais.

„Buvo ir kitų pavyzdžių, bet dabar nepasakysiu, kokios tai buvo pavardės. Tai tiesiog yra pavyzdys, kad priėjęs žmogus galėtų pačiupinėti, įvertinti kokybę. Pakartosiu – čia yra pakabintas pavyzdys, jo atėję į parduotuvę nenusipirksite“, – tikino „Hummel“ vadovas.

C.Ronaldo Portugalijos rinktinėje ir Turino „Juventus“ klube žaidžia 7 numeriu pažymėtais marškinėliais, ant kurių nugaros – pavardė Ronaldo. „Juventus“ rengia vokiečių sporto aprangos gigantas „Adidas“, portugalų rinktinę – JAV kompanija „Nike“. Su ja individualią reklamos sutartį turi ir pats futbolininkas.

„Scanpix“ nuotr./Cristiano Ronaldo
„Scanpix“ nuotr./Cristiano Ronaldo

Advokatų kontoros „Primus-Derling“ vyresnysis teisininkas, sporto teisės specialistas, Martynas Kalvelis situaciją komentuoja paprastai. Anot jo, naudojant tokiam tikslui atvaizdą ar vardą, būtina gauti asmens sutikimą.

„Tam, kad komerciniais tikslais būtų naudojamas sportininko atvaizdas ar jo vardas, vienareikšmiškai būtinas sportininko sutikimas. Toks sutikimas gali būti duodamas tiesiogiai aprangos gamintojui, tačiau gali būti ir kitokių sutikimo dėl sportininko vardo ar pavardės naudojimo būdų. Pavyzdžiui, sportininkas sudarydamas sporto veiklos sutartį su klubu, sutinka, kad klubas pats ar kartu su trečiaisiais asmenimis gali prekiauti marškinėliais ar kita produkcija su sportininko vardu ar pavarde. Panašiai yra ir su rinktinių marškinėlių ar kitos atributikos gaminimu ir platinimu – federacijos ar rinktinės marškinėlių gamintojai turėtų gauti sportininko sutikimą“, – teigia teisininkas.

Anot M.Kalvelio, sportininkas ir federacija ar klubas gali susitarti dėl platinamos produkcijos, teisės platinti tokią produkciją laikotarpio ir teritorijos.

„Be to, neretai žinomų sportininkų vardai, pavardės ar jų elementai registruojami kaip prekių ženklai. Dėl to, kiekvieną situaciją reikėtų įvertinti ne tik kaip galimą teisės į atvaizdą pažeidimą, tačiau ir kaip galimą prekių ženklų savininko teisių pažeidimą, – situaciją komentuoja M.Kalvelis. – Nematyčiau jokios problemos marškinėlių platinimui, jeigu būtų gautas Ronaldo sutikimas. Priešingu atveju, nepatogumų kilti gali. Kitas svarbus klausimas, kas šiuo atveju atsakingas, taip ne visiškai aiškus ir reikalauja faktinių aplinkybių analizės“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų