Apie tai pasakojo anonimiškumo pageidavę žmonės, negalintys viešai kalbėti apie pasaulio čempionato užkulisius. Bet pirmenybių rengėjai tai irgi jau patvirtino. Oficialus čempionato alaus pardavėjas „Budweiser“ pareiškė, kad apie pokyčius sužinojo tik savaitgalį, likus savaitei iki šį sekmadienį startuosiančių pirmųjų rungtynių.
Sprendimas iškelti alaus stoteles atsirado kilus susirūpinimui, jog alkoholis per pasaulio čempionatą išbalansuos vietinę populiaciją ir tuos, kurie sprendžia potencialias saugumo problemas. Tačiau akivaizdu, kad esmė slypi ir dėl to, kad pasaulio čempionatas pirmą kartą vyksta Arabų žemėje, kur konservatyvi musulmonų šalis griežtai kontroliuoja alkoholio prekybą.
Net FIFA – pasaulio futbolo vykdomoji valdžia, skyrusi teises Katarui rengti pasaulio čempionatą dar 2010 metų gruodį, susidūrė su keblumais balansuojant ir derinant sąlygas su vietos turnyro rengėjais.
Iš vienos pusės, prekyba alkoholiu ir reklamos erdvė vienam didžiausių FIFA rėmėjų – „Budweiser“ – yra būtina. Iš kitos pusės, kilo nerimas dėl galimo kultūrinio konflikto: pasaulio futbolo čempionate sirgaliams šventę tradiciškai papildo dideli alaus kiekiai, o tai sunkiai dera su musulmonų įsitikinimais.
Alkoholis nėra uždraustas Katare, bet dauguma šalies svečių gali įsigyti gėrimų tik viešbučių baruose. FIFA ir Kataro atstovai strigo derindami planą pasaulio pirmenybėms, kuriose metai iš metų alus liedavosi laisvai, kol galiausiai nusprendė leisti alkoholinius gėrimus saugomose vietose už stadiono ribų, bet ne viduje.
Vis dėlto, tokie apribojimai „Budweiser“ prekiauti savo produktais gali komplikuoti FIFA santykius su galingu partneriu.