Už sąmoningą kosėjimą ant varžovų – raudona kortelė

Tarptautinė futbolo asociacijų valdyba (IFAB), reguliuojanti futbolo taisyklių knygą visame pasaulyje, priėmė pakeitimus atsižvelgdama į koronaviruso pandemiją. Vienas iš naujų taisyklių punktų skelbia, jog žaidėjams grės pašalinimas iš aikštės už sąmoningą varžovų apkosėjimą.
Teisėjams leista bausti futbolininkus už sąmoningą kosulį ant varžovų
Teisėjams leista bausti futbolininkus už sąmoningą kosulį ant varžovų / „Scanpix“ nuotr.

IFAB teigimu, toks nusižengimas prilygsta taisyklių punktui, kuriame teigiama, kad futbolininkams gali būti rodomos raudonos kortelės „už agresyvius, įžeidžiančius ar užgaulius žodžius ar veiksmus“.

Taip pat priduriama, kad kiekviename epizode galutinį sprendimą galiausiai turėtų priimti pats teisėjas, atsižvelgęs į pačią situaciją.

„Jeigu tai nutinka akivaizdžiai netyčia arba jeigu žaidėjas kosėjo būdamas toli nuo varžovo, tuomet teisėjas neturėtų imtis veiksmų, – teigiama IFAB pranešime. – Tačiau tuo atveju, jei žaidėjai yra arti vienas kito, o veiksmas padarytas tyčia, arbitras gali griebtis sankcijų.“

Už sąmoningą kosėjimą ant varžovų teisėjai galės futbolininkus įspėti ir žodžiu ar parodyti jiems geltonas korteles.

Panašias taisykles vaikų ir mėgėjų futbole ne per seniausiai įvedė ir Anglijos futbolo asociacija (FA). Ji savo dokumente teigė, jog „bausmę galima taikyti tik tuomet, kai veiksmas buvo akivaizdžiai nesportiškas ir nukreiptas prieš varžovą“.

Dar koronaviruso pandemijos pradžioje futbole buvo imtasi veiksmų ir prieš futbolininkų spjaudymąsi aikštėje. Tuomet teisėjams už tokius žaidėjų veiksmus leista dalinti geltonas korteles.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis