Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Villarreal“ sėkmės receptas: kaip įminti Čempionų lygos kodą

Kaip atsitiko, kad Čempionų lygos pusfinalyje žaidžia „Villarreal“ – futbolo komanda iš 50 tūkst. gyventojų turinčio Ispanijos miestelio?
„Villarreal“ futbolininkai
„Villarreal“ futbolininkai / ZUMAPRESS / Scanpix nuotr.

Kiek mažiau nei pusė visų Viljarealio gyventojų sutilptų į stadioną, kuriame namų rungtynes žaidžia miesto pasididžiavimas.

Prekybos centras „Mercadona“ ir futbolo klubas yra tarsi korporatyviniai pusbroliai. Fernando Roigas, „Villarreal“ prezidentas ir mecenatas, turi mažumos akcijų paketą ir didžiausiame Ispanijos mažmeninės prekybos tinkle „Mercadona“. Jo brolis Juanas yra pagrindinis akcininkas ir atsakingas už „Mercadona“ verslo sėkmę visame pasaulyje.

Pagrindinis verslininko požiūris ir idėjos nesikeičia jau daugybę metų. Anot jo, bet kokio verslo sėkmę lemia tik pirkėjai. Juk būtent jie sprendžia, kas turėtų būti jų parduotuvėse. Siekdama įsitikinti, kad įmonė atitinka jų poreikius, „Mercadona“ kas tam tikrą laiką kviečia atrinktus patikimiausius klientus dalyvauti bandymų laboratorijoje.

AFP/„Scanpix“ nuotr./„Villarreal“ triumfas
AFP/„Scanpix“ nuotr./„Villarreal“ triumfas

Tai vyksta dešimtyje parduotuvių visoje Ispanijoje ir kiekviena iš jų skirta tam tikrai verslo sričiai: pavyzdžiui, naminių gyvūnėlių priežiūrai, užkandžiams ar asmens higienai. Klientų prašoma ne tik pateikti atsiliepimus apie įvairius produktus – pakuotę, kainą, skonį, kvapą – bet ir patarti „Mercadona“ darbuotojams, kaip juos naudoti.

Taip „Mercadona“ sužino tokius dalykus kaip kad nors daug žmonių perka baltojo vyno actą kaip prieskonį, jie taip pat naudoja jį kaip dėmių valiklį.

„Tokiu būdu jie sukūrė valymo priemonę, pagamintą iš acto“, – kartą Pensilvanijos universiteto Whartono mokyklos verslo žurnalui pasakojo Karaliaus Juano Carloso universiteto verslo ekonomikos profesorius Miguelis Blanco.

„Mercadona“, kaip ir „Villarreal“, supranta, kad produkto patrauklumas priklauso nuo to, kaip jis naudojamas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?