Nepaisant šių privalumų, mergaitės dažnai susiduria su įvairiais iššūkiais ir stereotipais, kurie stabdo jų įsitraukimą į sporto veiklas. Tai patvirtina mūsų šalyje atliktas „Spinter research“ tyrimas – kas septinta mergaitė Lietuvoje nustojo sportuoti arba sumažino sporto intensyvumą brendimo laikotarpiu. Tyrimo duomenys atskleidė ir dar didesnę judėjimo stokos problemą – trečdalis apklaustųjų (32 proc.) teigė, jog niekada nėra sportavusios. Merginos savo sprendimą sumažinti sporto intensyvumą arba nebesportuoti grindžia tuo, kad mokslas reikalavo daugiau dėmesio bei trūko paskatos likti sporte.
Siekdamas sportu didinti merginų pasitikėjimą savimi, prekės ženklas „Always“ antrus metus vykdė kampaniją „Palaikykime sportuojančias“. Už socialinės kampanijos metu surinktas lėšas „Always“ kartu su „AY institutas“ organizacijos atstovais surengs 30 sportinių ir edukacinių užsiėmimų Lietuvos mokyklose.
„Always“ jau daugiau nei 36 metus vykdo švietimo programą, kuria skatina mergaičių pasitikėjimą savimi visame pasaulyje, todėl džiaugiamės, kad kampanija „Palaikykime sportuojančias“ antrus metus iš eilės sulaukė didelio visuomenės palaikymo Lietuvoje. Norime priminti visoms mergaitėms, jog brendimas nėra stabdis, kuris verstų atsisakyti sporto ar kitos mėgstamos ir tobulėti padedančios veiklos. Būtent šiuo permainų laikotarpiu sportas ir aktyvus gyvenimo būdas stiprina savivertę, gerina savijautą ir mažina įtampą“, – sako Gretta Lutohina, „Procter&Gamble“ marketingo vadovė Baltijos šalims.
VšĮ „AY Institutas“ projektų vadovė Aistė Akelaitytė priduria, kad surinktos lėšos leis įgyvendinti svarbią misiją – parodyti jaunoms merginoms, jog mėgstamą sporto šaką gali atrasti kiekvienas.
„Planuojame aplankyti mokyklas skirtinguose Lietuvos miestuose, organizuodami įvairius užsiėmimus, tarp kurių bus ir komandiniai sportai, pavyzdžiui, tinklinis ar badmintonas, ir asmeninio tobulėjimo treniruotės, pavyzdžiui, joga ar boksas. Norime parodyti, kad sportuoti gali kiekviena mergina, nepriklausomai nuo jos įgūdžių lygio“, – sako A. Akelaitytė.
Asociacijos atstovė pastebi, kad norą prisijungti prie projekto išreiškia vis daugiau mokyklų. „Džiaugiamės, jog mokyklos pozityviai priima galimybę ir su dideliu noru prisijungia prie kampanijos. Moksleivės noriai įsitraukia ir išbando veiklas bei puoselėja norą ir toliau sportuoti dėl savęs“, – sako „AY insitutas“ projektų vadovė.
Galimybė išbandyti boksą
Pirmasis sporto užsiėmimas jau įvyko Vilniaus Jono Basanavičiaus gimnazijoje, kur moksleivės kartu su kampanijos ambasadore Dalia Belickaite turėjo unikalią galimybę susipažinti su bokso sportu. Profesionalius treneris Aleksandras Baranovas dalinosi patarimais apie fizinę ištvermę, jėgos ir disciplinos svarbą bei ugdė merginų pasitikėjimą savimi, skatindamas nebijoti naujų iššūkių.
Vilniaus Jono Basanavičiaus gimnazijos fizinio ugdymo mokytoja ekspertė, socialinių mokslų daktarė, docentė Jūratė Armonienė dalinasi, kad galimybė išbandyti naujas sporto šakas moksleives iš tiesų intriguoja ir motyvuoja sportuoti.
„Mūsų gimnazijoje sportas yra neatsiejama ugdymo dalis, kuriai skiriame itin didelį dėmesį. Čia savo sporto karjerą pradėjo lengvaatlečiai olimpiečiai Edis Matusevičius, Modesta Justė Morauskaitė, Europos šiuolaikinės penkiakovės čempionė Ieva Serapinaitė ir daug kitų sporto šakų atstovų. Sportas ir mane pačią lydėjo visais gyvenimo etapais, todėl tikrai žinau, kad aktyvi veikla gali teigiamai prisidėti prie asmenybės formavimosi, ypač brendimo etape“, – sako dr.Jūratė Armonienė.
Ugdymo įstaigos atstovė atskleidžia, kad merginos vis dažniau nori išbandyti sporto šakas, kurios visuomenėje stereotipiškai vis dar laikomos „vyriškomis“.
„Gavus informaciją apie galimybę prisidėti prie „Always“ iniciatyvos „Palaikykime sportuojančias“ paklausėme merginų, kokios sporto šakos treniruotės jos norėtų. Boksas jas labai suintrigavo, norinčių išbandyti buvo tikrai daug. Dalis merginų po treniruotės svarsto galimybę ir toliau lankyti boksą. Profesionali, intensyvi treniruotė joms labai patiko“, – dalinasi dr.Jūratė Armonienė.