Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2015 04 28

Antigvos regata: antrą dieną lietuvių laukė du startai

Antrą Antigvos regatos „Antigua Sailing Week 2015“ dieną (Lietuvoje tuo metu buvo vėlus pirmadienio vakaras) Lietuvos jachtų „Švyturys Challenger Sailing“ ir „Ambersail“ laukė 2 startai.
Domas Vyšniauskas, „Švyturys Challenger Sailing“ kapitonas
Domas Vyšniauskas, „Švyturys Challenger Sailing“ kapitonas

Visas naujienas apie Antigvos regatą rasite čia.

Kaip praneša „Švyturys Challenger Sailing“ komandos narys Eduardas Silva, beveik visos Antigvos savaitės regatos jachtos vagojo tas pačias vandenyno bangas šalia  Falmouth Harbour. Dvi starto vietos buvo nutolusios viena nuo kitos apie pusę jūrmylės.

Nuotraukas rasite čia.

Štai kaip Eduardas nupasakojo antros dienos regatos plaukimų eigą:

„Jachta Ambersail, sportiniai monstrai (Nomad IV), katamaranai su povandeniniais sparnais (G4) kartu su visomis kitomis jachtomis kovojo dėl švaresnio vėjo ir vietos starto linijoje. Vandens monstrų laukė išbandymai vakarinėje trasoje, o ŠCS kartu su Bareboat 2 jachtų grupe startavo į rytus.

Mums pirmosios antros dienos lenktynės vyko 7,5 jūrmylės distancijoje.
Startas pavyko puikiai, kirtom liniją tiksliai, arti antvėjinio ženklo ir gavom švaraus vėjo. Kursas driekėsi salos pakrante, į kurią pučiantis vejas keičia kryptį, o priekrantėje susiformuoja netaisyklingos ir “susimalusios„ bangos. Plaukiant jomis laivas lėtėja...

Startas pavyko puikiai, kirtom liniją tiksliai, arti antvėjinio ženklo ir gavom švaraus vėjo.

Norint laimėti pozicijų teko arba aštriai, tačiau lėtai kilti į vėją, arba venduoti ir bėgti tolyn nuo salos ir netaisyklingų bangų pirmo ženklo link.

Po vakarykščio plaukimo paaiškėjo, kad mūsiškė 44 pėdų mažulė blogiau kyla į vėją ir geriau čiuožia pavėjui. Techniškai keisti nieko negalim, tad tikrai daug dirbam su burėm, vairu ir strateguojame. Pučiant maždaug 25-30 mazgų vėjui daugkart teko kryžiuoti kursą su pačiais greičiausiais klasės laivais. Tiesa, trumpoje trasoje viskas keičiasi akimirksniu. Visi plaukia gana kompaktiškai ir, padarius menkiausią klaidą, iš pirmos vietos gali kristi į paskutinę. Be to, trasoje plaukia dar 6 ar 7 klasės, tad veiksmo kiekvieną akimirką išties daug. Pirmumo teises, bangos, burių derinimas. Padarei manevrą ir kuo greičiau ant borto atsverinėt...

Daug lemia vietos vėjų, jų ypatybių ir pakrantės bangų žinojimas. Kaunamės su komandomis, kurios čia varžosi dešimtmečiais. Laimėjom eilę mikrodvikovų tačiau po kelių artimo prasilenkimo incidentų trasoje praradom pozicijas.

Daug lemia vietos vėjų, jų ypatybių ir pakrantės bangų žinojimas.

Antros lenktynės prasidėjo po valandos ir buvo dvigubai ilgesnės. Apie 15 jūrmylių. Startas kaip iš natų. Trasa panaši ir joje buvo daug laviruotės bei kilimo į vėją. Būtent šis niuansas mums nelabai patinka. Pasitikrinom su antros vietos laimėtoju, paskui kurį plaukėme greičiais ir kursais. Greičiai panašūs, tačiau mūsiškėi jachtai trūksta aštrumo kylant į vėją. Būtent čia prarandam nemažai pozicijų ir nuolat sekam greičio pokyčius bei derinam kursą“.

Rezultatų lentelę rasite čia

Žiūrėkite pirmosios regatos dienos filmą, kurį sukūrė Eduardas Silva:

VIDEO: „Švyturys Challenger Sailing“ Antigvos regatoje, pirmoji diena

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?