Apie trečiadienio ir ketvirtadienio įvykius raportuoja Eduardas Silva – jachtos „Švyturys Challenger Sailing“ įgulos narys.
Visa informacija apie regatą vienoje vietoje
Laisvą dieną buvo rengiamos vadinamos Lay Day varžybos, kai buriavimo žvaigždės dalyvavo įvairiose akcijose ar linksmose varžybose mažais laivais bei motorinėmis valtimis. Analogiškose varžybose Half Moon Bay įlankoje su kitais Bareboat klasės laivais dalyvavo ir „Švyturis Challenger Sailing“ (ŠCS) komanda. Dingy race... arba atbuline eiga su motorinėmis jachtų valtimis pagal tradicines ASW laisvos dienos „Dingių“ lenktynių taisykles.
Keturi komandos nariai pasikeisdami skuodžia aplink įlankoje stovinčius laivus, jie keičiasi su kitu komandos nariu. Viskas vyksta linksmo karnavalo dvasia. Tačiau taisyklės rimtos. Mūsiškiai prasimuša į finalą ir be gailesčio sutrypia linksmų vyrukų „Rat Pack“ komandą. Prizai ir draugiškos dovanos!
Visiems padovanojame ir iš Lietuvos atvežtas Škertiko apyrankes. Buriuotojai sužavėti: sako, kad matė tas nuostabias apyrankes mūsų komandos FB profilyje.
Ketvirtoji diena
Rytas po laisvos dienos išaušo gražus. Laivas nublizgintas. Pakeista priekinė burė. Senoji trečios dienos varžybų metu plyšo. Permetant genuj1 (didelę trikampę priekinę burę) arba „Geną“ kaip mes ją vadinam, pastaroji vis užkliudavo už ant stiebo vidury esančios lempos. Galiausiai atplyšo apsauginis burės apsiuvimas.
Deja, ketvirtos dienos varžybų metu nutiko tas pats – tiesa šį kartą lempa pučiant 27 mazgų vėjui nuskrido pas undines. Burė vėl įtrūko toje pačioje vietoje. Dvejos lenktynės vyko į rytus. Pirmosios – 6, antros – 7,5 jūrmylės. Daug kilimo į vėją ir gana neilgas parvažiavimas pavėjui.
Ryte buvo nuspręsta neišleisti viso gėlo vandens iš priekinio bako. Tai turėtų padėti laivui geriau lipt į vėją, nes rangauto ar stovinčio takelažo reguliuoti negalima. Va bank – nes turim bėdą su pjovimusi į vėją.
Starto linija labai apkrauta. Visų klasių laivai zuja matuodamiesi laiką, per kurį jie turėtų atskuosti pilnu gazu į starto liniją. Tiesa yra ir ne vietoje ir ne laiku stoviniuojančių laivų. Laisva diena daug ką išmušė iš lenktynių ritmo. Likus iki starto maždaug pusei minutės, turim nepatogiai prasilenkinėt su tokiu... Sekundės bėga, vėluojam...
Startas, kertam liniją. Prieš vėją priekyje košė. Susimalusios bangos, laivai vienas kitam užstoja vėją. Venduojam ir bėgam į švarų vėjo srautą. Po trumpo spurto dar vienas vendas ir važiuojam pas visą grupę kontroliuodami jų veiksmus ir kursą. Jiems visiems teks sukt į vėją, nes priekyje krantas sukasi ir prieš nosį grėsmingai didėja uolos. Gylis mažėja. Pastarasis faktorius gana svarbus ne tik dėl to kad per mažam gylyje gali brūkštelt kiliu, bet ir todėl, kad iš vandenyno atėjusios bangos atsimuša į seklumą ir šoka į viršų. Pusmetrinės bangos pasidaro dvimetrinės. O kiekvienas laivo įvažiavimas į bangos keterą stabdo laivą pusę ar net visu mazgu.
Laivo SOG (Speed over Ground) apie 7 mazgai... neblogas greitis šios klasės laivui. Priekyje esantys venduoja ir skersai kerta mūsų kursą kairiu bortu, t.y. neturėdami plaukimo pirmumo. Nespėjai prašokt prieš laivo nosį taip, kad pirmumo teisę turintis laivas nekeistų kurso – gausi baudą. Išnaudodami pirmumo kursą priverčiame kelis laivus nepatogiai venduoti arba apvažiuot mus per laivūgalį. Lipame į grupės vidurį. Laivo kurse – kiek aukštėliau esantis kranto linkis ir netvarkingos bangos. Jas dar labiau suvelia nuo kranto atsimušęs bangos atspindys.
Įplaukus į šiuos neramius vandenis, laivą itin smarkiai blaško ir burės nedirba taip kaip reikia. Sukasi vėjas ir, kol išsikrapštome iš tos bangų vėjo ir suveltos vandens srovės sriubos, krentam į galiorką...
Apmaudu, nes tikėjomės prašokti šią zoną keliasdešimt metrų aukščiau, – taip būtumėm laimėję dar kelias pozicijas. Vargais negalais įveikiam viršutinį ženklą ir pasileidžiam finišo link. Iš paskos atlekia kitos klasės laivų grupė su spinčiais – jie gerokai uždengia vėją ir taip dar labiau apsunkina šansus atkovot prarastas pozicijas.
Antras dienos startas
Antras startas kiek ramesnis. Kursas analogiškas. Tiesa, trasoje dar vienas papildomas antvėjinis ženkas, iki kurio reikia rimtai pjautis. Iškart po starto tenka rinktis – pjauti priekrante per bangų košę mėginant apimti uolas pakankamu atstumu per daug neprarandant greičio, ar sukt į vandenyną, kur atstumas iki ženklo gaunasi didesnis. Renkamės antrą variantą, nes pirmasis buvo su labai komplikuota pabaiga. Lendant toliau nuo kranto, vėjas stiprėja ir todėl darosi vis sunkiau išlaikyti pakankamą aštrumą. Nejuokais įsisiūbuoja bangos ir kartais laivo nosis stipriai ploja važiuodama nuo bangos keteros.
Iškart po starto tenka rinktis – pjauti priekrante per bangų košę mėginant apimti uolas pakankamu atstumu per daug neprarandant greičio, ar sukt į vandenyną, kur atstumas iki ženklo gaunasi didesnis.
Plaukimas tiesiai į bangas taip pat stabdo laivą. Taip vis keisdami kursą pasiekiam viršutinį ženklą, vėliau dar vieną. Šalia jo nedidelis incidentas – permetant „Geną“, lempa skrenda į vandenyną. Burės krašte – atplyšęs apsiuvo „liežuvis“... Pavėjiniam kurse išleidinėjam balastinį vandenį, pavejam vokiečių jachtą – deja atstumo pagauti ją pritrūko.
Yra kaip yra. Balastas pasiteisino tik iš dalies. Pilna ispūdžių diena artėja į pabaigą ir nors rezultatai nedžiugina, komanda nuspendžia nuotaiką pakelti lietuviška vakariene. Ar esat kada Karibuose valgę šaltibarščius ar kugelį? Sakysit kam? Čia gi omarai, mangai ir kiti reikalai. Visa tai tiesa, bet mes jau spėjom pasiilgti namų. Skanaus.