Trečią lenktynių dieną (Lietuvoje buvo antradienio vakaras) visiems laivams buvo duoti du startai. Šįkart erdvė prie starto zonos buvo švaresnė, nes visi didieji laivai ir CSA grupės burlaiviai startavo į ilgesnes rytines trasas.
Bareboat klasės laivai, tarp kurių plaukia ir „Švyturys Challenger Sailing“ jachta, startavo į vakarus. Pirma distancija gana trumpa – tik 6,5 jūrmylės. Startuoti stengėmės iš antvėjinės starto linijos pusės prie pat teisėjų katamarano. Pasistumdę su kitais bortais, du laivus išstūmėme į falšstartą, o patys sėkmingai kirtome liniją paskutinę akimirką.
Visas naujienas apie Antigvos regatą rasite čia.
Karšta kova priekrantėje girdėjosi ir 77 racijos kanalu. Šiuo kanalu kalba teisėjai ir laivai su teisėjais distancijoje. Vienas po kito į vėją kylantys laivai vėlėsi į konfliktus ir per raciją buvo fiksuojami protestai. Beje, kartais
protestai išsiaiškinami krante, o kartais jūroje. Kiekvienas laivas turi susuktą raudoną vėliavėlę. Ir, jei kažkuris laivas pažeidžia taisykles, pirmumo teisę turintis laivas gali paprašyti atlikti baudą vietoje. Jeigu prasižengęs laivas sutinka su pretenzija, vairininkas suka laivą 360 laipsnių ratu, taip prarasdamas brangų laiką. Patys tokią baudą per tris dienas atlikome vieną kartą.
Patys tokią baudą per tris dienas atlikome vieną kartą.
Kildami į vėją nuo starto linijos „sėdome ant uodegos“ airių komandai, kuri kasdien kaunasi dėl pirmos vietos ir neatsilikdami nuo jų, suvendavome iš priekrantės į vandenyną. Vėl kilimas į vėją ir vėl laivas nedirba taip kaip norėtume... Tiesiog trūksta greičio kylant aštresniu kursu, tenka po truputį „kirsti pavėjui“, išlaikant didesnį greitį, tačiau tuo pačiu tenka nuplaukti didesnį kelią. Pusę distancijos plaukiame pirmajame septintuke. Pasiekę aukščiausią ženklą, visi vairo plunksnas ir bures pasuka pavėjui. Čia dar sykį atsiskleidžia jachtos stiebo ir derinimo balansas – pavėjinis greitis tikrai didesnis už kitų laivų.
Pradedam bėgti nuo galiorkos artėdami prie pirmojo penketuko. Trasa trumpa ir šio trumpo pavėjinio spurto metu aplenkiam porą laivų. Posūkis ir pusvėjis į finišą. Būdami distancijoje matom kad pataikysim į 4-6 vietą.
Antras startas
Antras dienos startas vėl į rytus. Šią distanciją jau įveikinėjom pirmą dieną. Joje daug kilimo į vėją ir vienas ilgas pavėjinis kursas. Istorija ta pati...
Stengiamės užkilti į ženklus kaip imanoma greičiau ir aštriau (prarandam pozicijas), o pavėjui vejamės ir lenkiam konkurentus. Gaila, tačiau negalim derinti laivo stiebo pavirtimo ir kitų niuansų, nes techninė tarnyba iškart skirs baudą. Beje, beveik visos 44 pėdų jachtos yra vienodos. Vieną, su kuria tenka nuolat kautis prie starto linijos, praminėm „elektrikais“, nes pas juos sumontuotos priekinės elektrinės gervės.
Mūsų komandoje juodą 4 gervių „malimo“ darbą atlieka Saulius, Laurynas ir Remigijus. Pasikeisdami, nes tikrai sunku sukti gervę, pučiant beveik 30 mazgų vėjui. Kildami prie ženklų, matome, kad lenkiame maždaug pusę laivų. Pasileidus pavėjui istorija kartojasi, lipam į viršų per pozicijas. Vėl kilimas, ir vėl krentam. Finišo tiesioji aštriau į vėją, tad čia mus aplenkia labai stipri vokiečių jachta, kurią buriuoja labai kieta moterų komanda.
Po finišo užsukame į Falmouth Harbourą ir pasikviečiame „Ambersail“ komandą į svečius. Šiandien mūsų uoste (English Harbour) bus šventė prieš laisvą dieną. Tad ryt bandysim apsilankyt itin moderniuose monstruose, kurie stovi netoli „Ambersail“.